christian-w
Ny medlem
Engelberg, Schweiz - Vilka ska dit?
Undrar om det är många som ska dit i år :D Vi är ett gäng på 4 som ska köra våran andra säsong där 
Känns som att Engelberg passar dig rätt bra då dom inte har jättemånga uteställen.Da_tomp sa:Jag funderar faktiskt på att dra ner ditt under sesongen, hörde att dem har sköna backar + fin offpist o så klart fina utegångsställen, fast jag är en sån som hellre vill åka än att slösa mina pengar på att supa, men klart, litegran är ju inte fel
jag har inte sökt nånting än...men ni har ju jobbat där tidigare, ni vet nog lite mer o kan hjälpa mig att hitta sjyst jobb o sånt :P
men det är bara att höra av er!
Nice att du försöker hålla folk borta. Vi vill ha dit mer folk.Patrik_L sa:Åk inte till Engelberg, det är skittråkigt där. Åk till Åre i stället, där e det ballt.
Sist jag var där. Feb-Mars 08. Var det inte absolut inte tråkigt, men det blir väl som man gör det till.Patrik_L sa:Hålla borta, Jag säger bara sanningen. Visste du tex att dom bygger om brunni liften så brunni kommer vara stängt i vinter.
Verkar väldigt underligt, inte nog med att det verkar puckat att stänga ett system under vintersåsongen. Det framgår inte heller på deras hemsida eller någonting. Så det där tror jag inte riktigt påPatrik_L sa:Hålla borta, Jag säger bara sanningen. Visste du tex att dom bygger om brunni liften så brunni kommer vara stängt i vinter.
Hörde också att dom ska förbjuda snowboard och ge dom ett eget område så dom inte förstör backarna för skidåkarna..gladough sa:Pratade precis med de som har skidpatrullen där och de säger att det antagligen kommer bli den sämsta vintern på år och dar 08/09. är nog bäst att dra till st.anton istället.
Jepps, nu har dom ju inte tillåtelse att servera öl heller så lär väl dö ännu mer då..MistyWah sa:Skall bara meddela att dom har inget nattliv där...Totalt värdelöst faktiskt. Vi drog där ifrån p.g.a det. Åkte till BG Istället...
Jo jag vet att det är så, men på freeride om man frågar någonting så får man inte svar utan spydiga kommentarer dessvärre så det är helt enkelt bara att spela medHasse sa:Nä Engelberg är grymt... Kommer rocka i vinter igen. Kanske bästa pudret i världen????
//H
När jag var där förra året var det inte en människa varken i backen eller pisten hela dagarna fram till 13 snåret. Och pubbarna och allt sånt passar mig utmärkt!Hasse sa:Hahahah allvarligt så är faktiskt Engelberg ganska kasst. Flackt, massa folk, dryga invånare, ingen tillåten skogsåkning, ingen brunni i år. Hmm vad är det som är så grymt då? Half price night på Spindle eller???
//H
Jag var i Engelberg, Schweiz...Hasse sa:Hahahahaha då var vi inte på samma ställe. Powder hour nästan i klass med Cham och St. anton.
//H
Utelivet är inte alls kasst som folk säger, men det kan sjävlklart inte jämföras med Val Thorens vecka 7. Men det finns gott om ställen. Vart man går innan och dricker spelar mindre roll men oftast blir dt Yucatan eller Hoheneck och senare på kvällen Spindle. Fördelen med alla ställen är att dom inte har någon "stängningstid", utan dom stänger när folk börjar gå hem. Kan dock inte garantera hur det är nu i början av säsongen..elin3 sa:hej, ska åka till engelberg nu över helgen och ser hur alla klagar enormt på utelivet. ni som är där nu eller har vart där kanske kan tipsa om vart man kan gå? typ favoritställe..
Ska de inte öppna Brunni i år eller?Hasse sa:Hahahah allvarligt så är faktiskt Engelberg ganska kasst. Flackt, massa folk, dryga invånare, ingen tillåten skogsåkning, ingen brunni i år. Hmm vad är det som är så grymt då? Half price night på Spindle eller???
//H
Fast alla skandinavier ska ju åka alla "häftiga" åk direkt och det gör ju att man har allt annat för sig själv första dagen.Hasse sa:Jag med. Flera gånger.. Och som sagt. Powder Hour i klass med Cham och St. Anton. Alldeles för mycket skandinaver. Du skulle varit där för ett par år sedan...
//H