Engelberg, Schweiz - Vilka ska dit?

Jag funderar faktiskt på att dra ner ditt under sesongen, hörde att dem har sköna backar + fin offpist o så klart fina utegångsställen, fast jag är en sån som hellre vill åka än att slösa mina pengar på att supa, men klart, litegran är ju inte fel :)
jag har inte sökt nånting än...men ni har ju jobbat där tidigare, ni vet nog lite mer o kan hjälpa mig att hitta sjyst jobb o sånt :P
men det är bara att höra av er!

Da_tomp sa:
Jag funderar faktiskt på att dra ner ditt under sesongen, hörde att dem har sköna backar + fin offpist o så klart fina utegångsställen, fast jag är en sån som hellre vill åka än att slösa mina pengar på att supa, men klart, litegran är ju inte fel :)
jag har inte sökt nånting än...men ni har ju jobbat där tidigare, ni vet nog lite mer o kan hjälpa mig att hitta sjyst jobb o sånt :P
men det är bara att höra av er!
Känns som att Engelberg passar dig rätt bra då dom inte har jättemånga uteställen.
Finns självklart en del bra barer & 1 bra nattklubb. Sen är ju skidåkningen grym.

Hålla borta, Jag säger bara sanningen. Visste du tex att dom bygger om brunni liften så brunni kommer vara stängt i vinter.

Patrik_L sa:
Hålla borta, Jag säger bara sanningen. Visste du tex att dom bygger om brunni liften så brunni kommer vara stängt i vinter.
Sist jag var där. Feb-Mars 08. Var det inte absolut inte tråkigt, men det blir väl som man gör det till.
Vad har du fått info om Brunni ifrån ?

kan ju bara bli en dålig vinter iår tyvärr så bra som den var förra året =(
man får väl åka till kanada igen eller nåt =(

Da_tomp
finns i princip inga pister i engelberg, det är ju ett rent skitställe om det inte snöar helt enkelt

Senast ändrad:
Ok, men vet nån en bra skidort med grym åkning både pist och offpist? vill helst inte te de stora festställen som st anton osv....så vet ni nåt, så hör av er :)

Patrik_L sa:
Verkar väldigt underligt, inte nog med att det verkar puckat att stänga ett system under vintersåsongen. Det framgår inte heller på deras hemsida eller någonting. Så det där tror jag inte riktigt på :)

Pratade precis med de som har skidpatrullen där och de säger att det antagligen kommer bli den sämsta vintern på år och dar 08/09. är nog bäst att dra till st.anton istället.

gladough sa:
Pratade precis med de som har skidpatrullen där och de säger att det antagligen kommer bli den sämsta vintern på år och dar 08/09. är nog bäst att dra till st.anton istället.
Hörde också att dom ska förbjuda snowboard och ge dom ett eget område så dom inte förstör backarna för skidåkarna..

Skall bara meddela att dom har inget nattliv där...Totalt värdelöst faktiskt. Vi drog där ifrån p.g.a det. Åkte till BG Istället...

Nej, åk inte dit. Engelberg har dåliga pister vilket gör att det är skittråkigt om det inte har nysnöat, inget röj och brunniområdet är stängt i vinter.

Men en sak som är sann Är att Parken som i vanliga fall är rätt dålig. Kommer att bli ännu sämmre. Den ska minskas ner till endast ett par små hopp och 3 korta boxar. Varför? Jo för att det sitter en riktig sjtärna i företaget och han anser att man inte tjänar några pengar på en park. Så no more monster QP och no more Rail rocker. Och ang Brunniliften så stänger den i Nov. Tror ni mej inte så kan ni alltid maila eller ringa till turist info och fråga.

Senast ändrad:
Japp nu hörde jag också att dom ska bygga disneyworld engelberg där nere och sakta men säkert ta bort all skidåkning där nere.. :(

Nä Engelberg är grymt... Kommer rocka i vinter igen. Kanske bästa pudret i världen????

//H

Hasse sa:
Nä Engelberg är grymt... Kommer rocka i vinter igen. Kanske bästa pudret i världen????

//H
Jo jag vet att det är så, men på freeride om man frågar någonting så får man inte svar utan spydiga kommentarer dessvärre så det är helt enkelt bara att spela med :)

Hahahah allvarligt så är faktiskt Engelberg ganska kasst. Flackt, massa folk, dryga invånare, ingen tillåten skogsåkning, ingen brunni i år. Hmm vad är det som är så grymt då? Half price night på Spindle eller???

//H

Hasse sa:
Hahahah allvarligt så är faktiskt Engelberg ganska kasst. Flackt, massa folk, dryga invånare, ingen tillåten skogsåkning, ingen brunni i år. Hmm vad är det som är så grymt då? Half price night på Spindle eller???

//H
När jag var där förra året var det inte en människa varken i backen eller pisten hela dagarna fram till 13 snåret. Och pubbarna och allt sånt passar mig utmärkt!

Hahahahaha då var vi inte på samma ställe. Powder hour nästan i klass med Cham och St. anton.

//H

Jag med. Flera gånger.. Och som sagt. Powder Hour i klass med Cham och St. Anton. Alldeles för mycket skandinaver. Du skulle varit där för ett par år sedan...

//H

Så du menar att Powder frenzyn är lika stor i anton som i cham?...

Senast jag åkte på besök till anton och anlände till liften en kvart före öppning eller så var jag jävligt stressad och trodde jag skulle hamna i kö. Men stället var öde, så när som på ett par grupper om fyra pers sisådär... Blev nervös och trodde att det var stängt den dagen pga för mkt snö eller något. Nope, på utsatt tid plus någon kvart eller så, drog åbäket igång och vi fick njuta av en meter puder på en höft.

Jag antar att det berodde på att det fortfarande snöade så ingen ville åka i det meterdjupa pudret utan sol.

Förstår verkligen inte hur folk kan säga det är galen puderhets i anton.

Senast ändrad:
Hmm sant. Överdriver där lite. Eller mycket. Cham är ju sjukt...

//H

hej, ska åka till engelberg nu över helgen och ser hur alla klagar enormt på utelivet. ni som är där nu eller har vart där kanske kan tipsa om vart man kan gå? typ favoritställe..

elin3 sa:
hej, ska åka till engelberg nu över helgen och ser hur alla klagar enormt på utelivet. ni som är där nu eller har vart där kanske kan tipsa om vart man kan gå? typ favoritställe..
Utelivet är inte alls kasst som folk säger, men det kan sjävlklart inte jämföras med Val Thorens vecka 7. Men det finns gott om ställen. Vart man går innan och dricker spelar mindre roll men oftast blir dt Yucatan eller Hoheneck och senare på kvällen Spindle. Fördelen med alla ställen är att dom inte har någon "stängningstid", utan dom stänger när folk börjar gå hem. Kan dock inte garantera hur det är nu i början av säsongen..

Lat oss reda ut pastaendet "Brunni stangt i vinter" med fakta och inget BS. Mandagen Dec 15 stangs troskverket mycket riktigt ner.For att redan Lordag Dec 20 ater oppna och da med vad jag forstar en ny dalstation och en uppgraderad cabin som tar ytterliggare 20 pers/lyft. Om dessa 5 stangda dagar kan anses som en anledning for att valja Are over Engelberg later jag var och en avgora.Hoppas att detta slutligen bringar klarhet i fallet om Brunni ar stangt under vintern 08/09 eller ej. Min erfarenhet av Swiss punktlighet ar att dessa tider kommer att hallas.

CR

Hasse sa:

//H
Ska de inte öppna Brunni i år eller?

- ok jag såg svaret på den frågan typ 10s efter postat

Senast ändrad:
Hasse sa:
Jag med. Flera gånger.. Och som sagt. Powder Hour i klass med Cham och St. Anton. Alldeles för mycket skandinaver. Du skulle varit där för ett par år sedan...

//H
Fast alla skandinavier ska ju åka alla "häftiga" åk direkt och det gör ju att man har allt annat för sig själv första dagen.
Som efter påsk i våras - 70cm puder och alla skulle upp till Laub och sen fikar de där nere på Gärnsnealp och inte en säsongare på hela dagen uppe på Jochpass, helt själv :-)

Haller med Anders, detta fenomen med att vara ensam pa berget ar annu mer utpraglat i orter med hart party. Var i St Anton i slutet av Januari i fjol och sag inte manga seriosa akare ute i skogen fore lunch och overaskande fa efter lunch. Inte hade vi 70 cm puder men i varje fall kna djupt varje dag.Kanske hade jag tur eller sa var det min polares 23 ariga bergs guide rutin pa orten i fraga som spelade in.Tillbaka skall vi i ar igen hur som helst.

CR

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp