Enkellins vs. Dubbellins, Oakley crowbar.

assr

Aktiv medlem
Hej!

Jag har ebayat runt en del, och kommit till insikten att det finns en himla massa enkellinser för crowbar snow som cirkulerar på ebay. Att dessa goggles säljs retail med dubbellins vet jag också. Så det jag nu undrar är; Hur presterar dessa (billigare) enkelglaslinser?
Vari ligger skillnaderna, samt tycker ni de är ok?

Att jag bara ville köpa en lins är för att jag har en extra ram.

Tack på förhand!

tror enkellinserna immar lättare..

men vet inte igentligen vad som är skillnad..

jag har kört enkellins hela året.. dock till ett par "shred" gogglar.. men lär ju funka lika på alla gogglar..

är dom billigare kanske de är värt å köpa en sån?

ja, skillnaden är gigantisk. (prisskillnaden, red.)

Senast ändrad:
Tror det sitter enkellinser på de flesta sommargogglarna för mtb, cross etc. eller?
Har inte fullständig koll men rätt säker på att det är enkellins på mina crowbar dirt.

Vad är skillnaderna? Jadu, tror det handlar mer om hur bra själva gogglarna ventilerar och vad det är för material i linsen. Hur som helst är det dubbellins på alla mina vintergogglar jag haft, Wisdom, A-frame, Crowbar.

Jag tror -utan att veta nånting:
Vintergogglar från Oakley = dubbellins
Sommarogglar = enkel lins och oftast billigare

Körde nån dag med MX goggles, enkellins, i vintras. Immade väldigt lätt. Kör på dubbel!

Enkellinser kör oftast race-åkare me då det är bättre optik i dess. Enkellinser ger ju ju mindre förvrängning av ljusstrålarna än en dubbel av helt logiska anledningar.
Däremot immar det lättare, som flera redan påpekat.

Dubbellinser föredrar jag då jag tycker att imma är sju resor värre än vad lite sämre optik är.

Senast ändrad:
ok, tack jarle.
felix och ericW, ni har tyvärr fel angående enkellins á la mxgogglar, det är olika linser vi snackar om.

jag kör på dubbel isf :)

Tillbaka
Topp