Ensam bummare söker boende och sällskap!

Christie

Ny medlem
Hej alla underbara bummare. Jag tänkte ta mig ned till Alperna nu i vinter för att säsonga, det är min första säsong så jag behöver lite tips och råd.

Jag vill gärna åka till en lite större ort, har pluggat franska tidigare så jag tänkte mig nånstans där jag kan ha nytta av mina språkkunskaper, några förslag?

Söker sällskap för boende och ev.resa, alltid roligare om man är ett gäng. Är någon intresserad av att leta boende med mig eller har en plats över i en lägenhet, hör av er!

Planerar att ta mig ner före jul, alla tips till mig som är nybörjarbummare är välkomna, både vad gäller boende, jobb, ekonomi, sällskap m.m.

Tack på förhand/Kristina

Om du vill bättra på franskan är den frankstalande delen av Schweiz ett bra tips. Fransmännen ser Schweizarna litegrann som vi (om vi får tro våra fördomar i allafall) ser folk från norrland; trygga och lugna, men kanske lite sävliga. Det må vara som det vill med det, något fransmännen i vilket fall har rätt i är att Schweizarna talar en alldeles utmärkt, tydlig och långsam franska => idealisk om man inte talar perfekt från början (som verkar vara fallet med dig). Bergen går inte heller av för hackor där... :) Några orter kan jag inte rekommendera, det får andra göra. Ha så kul!

MVH
Daniel

Hej

Vi är två stycken som tänkte åka till Val d'Isere i vinter. Om du är intresserad av det så letar vi gärna boende ihop, vet du några bra ställen?

Tillbaka
Topp