Erfarenhet av Narvik?

Freddis

Ny medlem
Erfarenhet av Narvik?
Tänkte mig att åka till Narvik typ nu eller snarast. Undrar om det är någon som har erfarenhet av åkning eller säsongande där?

Har de boende på skidanlägget?
Finns det en rimlig chans att få jobb på skidanläggningen utan erfarenhet?
Vad har de för löner?
Vart kan man bo i annat fall?
Vart kan man jobba i annat?
Är det värt att lägga tre månader där?
Finns det snö i pisten även när det är lite snålt i offpisten (snökanoner)?

Jag undrar alltså ganska övergripande och är glad för all info. Och om någon har koll på klättring och dykning i området så är jag tacksam.

/ Fred

Erfarenhet av Narvik?
narvik är fint om dom får bra med snö, dock är det ofta snön som kan vara problemet. vintern som var öppnade dom vad jag vet aldrig upp till toppen pga snöbrist och då blir det genast en grymt mycket sämre anläggning. Har du bil och gillar att tura finns det mycket bra berg i området. annars ligger ju riksgränsen 4.5 mil, björkliden 7.5 mil och abisko 8.5 mil bort ungefär. Backen i Narvik ligger ju inne i stan så får du inte jobb i backen så finns de ju många andra ställen att söka på. Boende tror jag inte dom har men är inte säker, annars får du väl maila till Turistbyrån eller kommunen och kolla.

Erfarenhet av Narvik?
Är det inte lite tidigt för Narvik? Kolsvart och kallt, tror det är bättre senare under säsongen...

Erfarenhet av Narvik?
du är nog sent ute om du ska ha jobb i backen. men det finns ju andra jobb... t ex sitta i kassan på butiksjobb, barnehage och sånt...

boende måste du nog fixa själv..men det er billigt å leie i narvik...ikke så dyrt som i oslo.

Erfarenhet av Narvik?
Tackar för svar men är det någon som har ett hum om löner på skidanläggningen? Och är de pisterna som oftast är öppna okej när det är stängt upp till toppen?

Tillbaka
Topp