Erfarenhet av Scotty Bob skidor?

AbiskoNarvik

Ny medlem
Funderar på att köpa Scotty Bob telisskida head rush eller fat bastard alternativt custom-byggd
Jag undrar om någon har erfarenhet av Scotty Bob skidor telemark eller alpint?

Tja man! Jag är glad ägare till ett par Fat Bastard och har dessvärre inte mycket att jämföra med då det är mina första telemark skidor någonsin. Kan bara säga att de är GRYMT lätta! Väger nästan ingenting! Kör på 175:orna och vet inte riktigt om de olika skärningarna från sida till sida verkligen gör så stor skillnad men jag gillar de starkt och kvaliteten är helt ok!

Väl mött!

tjena! Jag är en överlycklig ägare av ett par Headrush, jag kan utan att ljuga säga att det är dom roligaste skidorna jag åkt på. Dom har ett riktigt bra skär i pisten, och man kan känna skärningen från sida till sida :) Mina är en custom-skida. kan också tillägga att jag kör på ett par BD O1 bindningar, dom funkar riktigt bra. Det är värt att lägga till den extra tusenlappen när dom funkar så pass mycket bättre på topptur :)

Lycka till

Senast ändrad:
Jag har sedan i julas ett par ScottyBob Bobtails och jag är SJUUKT nöjd. Det tog verkligen några dagar att lära sig att åka på, såsom många skrivit. Så jag chillade i blå/röda pister i början för att få till bra skärande svängar. Sen har jag kört i allt - perfekta pister, is (svårt, men det e d ju me i princip allt utom värsta racecarve laggen), off-pist och nu senast vårslask i gränsen. Jag är inget proffs, men jag tycker att skidorna äger. De är lätta, kort radie ger otroligt sköna kortsvängar, de är snabba kant t kant, och funkar super i off-pist. Var i engelberg och hade kolossalt m snö. enda lilla minuset är möjligtvis att man har lite sämre float i tailsen som är inskurna men man får flytta balansen lite fram så d gör inget.

Jag kan inte tänka mig att man blir missnöjd med ett par Scottybobs. Jag köpte Custom med 174 längd, mkt flex i skidan och 22 Designs bindingar.

N-Joy!

Tack för era svar, Jag köpte ett par scotty bob, custom en månad efter att jag lade ut denna tråd och kan bara instämma med de possitiva erfarenheterna. Jag åkte på dessa skidor i Chamonix i två månader i vinter när det var riktigt mycket puder hade jag dock velat ha en lite länger skida.
Nu funderar jag på att köpa en smalare Scottybob skida med lite mer längd, Någon som har åkt på scottybob skida som är lite längre med 85-95 mm midja?

Tillbaka
Topp