erfarenhet av Swedemont

erfarenhet av Swedemont
Överväger att köpa. Någon som har erfarenhet av märket eller kanske till och med modellen?

Emmis

Aktiv medlem
erfarenhet av Swedemont
Har dunshortsen av märket. Helt ok men om det är kvalitetsprodukter du är ute efter skulle jag nog kikat på annat märke

MKOL

Aktiv medlem
erfarenhet av Swedemont
Alltså, det är ju deras eget märke och jag har bara köpt några enklare tröjor av det märket och dom är helt ok. Men har klämt och känt på deras grejer när dom hade en butik i MoS'et och alltså ...... Extremt varierande kvalitet skulle jag säga.

Frasse-Masen

Aktiv medlem
erfarenhet av Swedemont
Köpte skidställ till min son förra året. Jackan St Anton + byxor. Mycket bra värde för pengarna tycker jag. Även Reykjavik fleece hood till både mig och honom. Sköna och Ingenting att anmärka på.
Vuxenkläderna i andra material kan jag inte uttala mig om.

LimeA

Medlem
erfarenhet av Swedemont
Äger ett par byxor av modellen du länkade och jag är väldigt nöjd med det köpet.

Senast ändrad:
erfarenhet av Swedemont
Alltså, det är ju deras eget märke och jag har bara köpt några enklare tröjor av det märket och dom är helt ok. Men har klämt och känt på deras grejer när dom hade en butik i MoS'et och alltså ...... Extremt varierande kvalitet skulle jag säga.
Förståeligt, har försökt scouta efter finare bib men blivit nojjig kring storlek så jag beställde ett par så får jag se hur de känns. Var 60% nedsatt med möjlighet att skicka tillbaka om det skulle behövas. Tack för input

steglund

Aktiv medlem
erfarenhet av Swedemont
Bibsen verkade vara vadderade. Personligen föredrar jag ett ovadderat, väderskyddande skal och sedan går det att bygga på med värmeisolerande lager under utifrån behov. Det är svårare att åtgärda om kläder med inbyggd vaddering blir för varma.

erfarenhet av Swedemont
Bibsen verkade vara vadderade. Personligen föredrar jag ett ovadderat, väderskyddande skal och sedan går det att bygga på med värmeisolerande lager under utifrån behov. Det är svårare att åtgärda om kläder med inbyggd vaddering blir för varma.
Ja precis, jag föredrar en lättare vaddering på byxorna då jag turar tycker mest att dubbla underställ/mellanlager blir obekvämt.

Krippa

Ny medlem
erfarenhet av Swedemont
Köpte exakta modellen i år, hunnit med en ~10 dagar, funkar jättebra för mig. Kör bara liftburet dock, men där funkar dom jättebra. Inga skador nere vid fötterna än tex. Plurrat en gång i en stor puderdriva och då gjorde dom jobbet, ingen snö fann sin väg in på kroppen.

Har inte behövt testa dom än men kan tänka mig att luftningen som bara är två nätade öppningar på utsidan av benet kan komma att bli för lite luftning om man faktiskt blir för varm.

Har väl varit nånstans mellan 0 grader och minus 15 jag kört i och där funkar dom för mig. Som är normalt väldigt varm av mig. Va själv mest ute efter att få lite värme runt nedre magen/ryggslut där det ofta kunde blåsa in lite kände jag när man sitter i lift med "vanliga" byxor och det problemet är ju helt eliminerat.

Är 187 lång och har provat både 2XL och 3XL båda funkar i längd för mig, men tror inte det ska vara några problem för någon som är antingen 2 meter eller 1.8, bara spänna axelremmarna.

Topp