Erfarenheter av Rollin´Snow.se

spetzfilip

Ny medlem
Tjena jag undrar om det är någon som har åkt med Rollin Snow förut jag och mina kompisar har bokat en resa med dom nu till Serre Chevalier i dom franska alperna på sportlovet!

Var det bra/dåligt osv

Tacksam för svar

Senast ändrad:
Har läst lite på nätet vart lite sugen på deras priser tills jag insåg att det var nästan bara party. Så jag och några polare backade ur men vi är inga party prinsar dock så gillar man partaj är det nog oerhört kul.

Perkal sa:
Har läst lite på nätet vart lite sugen på deras priser tills jag insåg att det var nästan bara party. Så jag och några polare backade ur men vi är inga party prinsar dock så gillar man partaj är det nog oerhört kul.
Tror inte du ska behöva backa ur på grund av så partyt. Eftersom alla bor i egna lägenheter så är det ju upp till var och en om man vill festa eller inte. Finns ju massor med andra saker att göra i Serre Chevalier på kvällarna, tex en upplyst halfpipe :) så häng med ändå, sen om man vill festa någon kväll så kommer man ju få grymt bra uteliv den kvällen....

tror verkligen inte ni kommer ångra er eller känna er utanför för att ni inte ute och festar varje kväll, jag å mina polare är där för att åka. Festen är ett plus som man gör om det inte är sjukt mycket puder......

jag var i serre chevaliere förra året!
fyfan vilken åkning, 4 olika liftsystem med tillhörande liten by, i samma system! sjukt mycket varierad åkning, park, puder, pister i alla svårighetsgrader och 15+ och solsken varje dag, detta var i mitten av februari!
en ort alla borde besöka :)

jag tänkte åka me rollinsnow v.9 sportlovet! kommer bli en helgalen resa!

tänkte inte så mkt på serre chevalier visste redan att det var en bra ort ;) Undrade mer om Rolling Snow är ett bra företag och så om det är mycket krångel osv. Skulle vara bra att ha recensioner om reseföretag här på freeride VERKAR inte finnas...

Har också hört att det är en del festande på deras resor men det är upp till var och en vad man vill göra. Tycker inte du ska backa ur för den orsaken.

Senast ändrad:
rollinsnow är sjukt mkt fest men det är som sagt upp till var och en. har åkt med dem och känner några ledare. as sköna killar :)

ska åka med dem nu v8. Grym åkning på dagarna, grymt ös på kvällarna. Kan inte bli bättre :D

Senast ändrad:
Vadå en hel del festande?
Är det nån ny grej med rollin snow i serre?
har varit där ett par gånger och det var väl mest urdankade britter i diverse ålderskriser.
systemet är ingen höjdare men det erbjuds fin fin åkning om man väl hittar...

oj, förstod inte riktigt frågan! hahah
jag har sjäv inte åkt me dom, men ska åka v.9 till serre!
verkar galet!!! så jäkla pepp

vilken vecka skulle du ner?

burman sa:
Tack! Lämnar man Sverige ifrån Skåne eller Stockholm? Kanske bara går att åka från Skåne iof.. :)
De kör från Stockholm också! Har ett gäng kompisar på Norra Real som ska med vecka 9.... Kolla hemsidan: www.rollinsnow.se

Vecka 7 6-15 februari 2009.
Upphämtningsplatser: Borås, Gislaved, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Ljungby, Värnamo och Varberg.

Vecka 8 13-22 februari 2009.
Upphämtningsplatser: Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Linköping, Ljungby, Lund, Malmö, Norrköping och Värnamo.

Vecka 9 20 februari-1 mars 2009.
Upphämtningsplatser: Helsingborg, Jönköping, Linköping, Ljungby, Norrköping, Stockholm och Värnamo.

Allt blir vad man gör det till, ett gäng sköna polare så blir allt bra då spelar inte bolaget så större roll. det var den uppfattning jag fick när jag åkte med rollinsnow förra året. sen får du av göra själv vad jag menar.

Senast ändrad:
henke_720 sa:
burman sa:
Tack! Lämnar man Sverige ifrån Skåne eller Stockholm? Kanske bara går att åka från Skåne iof.. :)
De kör från Stockholm också! Har ett gäng kompisar på Norra Real som ska med vecka 9.... Kolla hemsidan: www.rollinsnow.se

Vecka 7 6-15 februari 2009.
Upphämtningsplatser: Borås, Gislaved, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Ljungby, Värnamo och Varberg.

Vecka 8 13-22 februari 2009.
Upphämtningsplatser: Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Linköping, Ljungby, Lund, Malmö, Norrköping och Värnamo.

Vecka 9 20 februari-1 mars 2009.
Upphämtningsplatser: Helsingborg, Jönköping, Linköping, Ljungby, Norrköping, Stockholm och Värnamo.
Tack! Hade helt missat det där på sidan! :p

jeppenator sa:
fyfan vilken åkning, 4 olika liftsystem med tillhörande liten by, i samma system! sjukt mycket varierad åkning, park, puder, pister i alla svårighetsgrader och 15+ och solsken varje dag, detta var i mitten av februari!

15 + grader och puder på samma gång? låtr jävligt konstigt.

v-larsson sa:
jeppenator sa:

15 + grader och puder på samma gång? låtr jävligt konstigt.
alltså de kräksnöade på natten till sista dagen och så var de väl inte riktigt 15+, men de va solsken å ganska varmt iallafall.. å då blev de några helt magiska puderåk i liftsystemet längst till höger som jag inte kommer ihåg va de heter! haha

hur är det med spriten rent allmänt nere i Frankrike? kan även folk under arton år få sig en okej fylla på afterski trots sin ringa ålder?

carlphilip sa:
hur är det med spriten rent allmänt nere i Frankrike? kan även folk under arton år få sig en okej fylla på afterski trots sin ringa ålder?
Glöm allt vad ålder heter när det gäller sånt där nere...

carlphilip sa:
Lagen säger 16 år för att köpa alkohol i butiker. Och 18 för att dricka starkare på uteställen. Men frågan är hur pass noga den senare tillämpas egentligen...

aepe sa:
carlphilip sa:
Lagen säger 16 år för att köpa alkohol i butiker. Och 18 för att dricka starkare på uteställen. Men frågan är hur pass noga den senare tillämpas egentligen...
Soft! det visste jag inte att det var 16 år där:D

om ni använder min rabatt så sponsrar ni även våran kommande resa och film :D kolla vår youtube kanal och vår summer edit för att få en uppfattning om ungefär hur den kommer bli! (dock mer snowboard och skidskills än duma saker..)

o våran rabatt kod har till och med en egen trailer :D

Senast ändrad:
Jag och en grupp vänner åkte till Bad Gastein med Rollin Snow vecka 4. Detta blev en hemsk upplevelse. Vårt rum bestod av egentligen två rum där dörren mellan dessa hade tagits bort. Detta gjorde att vi var 4 personer som bodde på 9 kvadratmeter. Inte nog med det städades inte rummen under hela veckan eller ens innan vi anlände. Det fanns dessutom mögel på väggarna som låg va 5 cm från där sängen låg. För att förvärra det ytterligare, fanns det inget toalock på toaletten och eftersom den inte heller städades, stank det urin under hela veckan.

Jag rekommenderar inte att någon åker med detta företaget! Ett riktigt skojarföretag som vi nu kommer att dra upp till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)

andreea sa:
Jag och en grupp vänner åkte till Bad Gastein med Rollin Snow vecka 4. Detta blev en hemsk upplevelse. Vårt rum bestod av egentligen två rum där dörren mellan dessa hade tagits bort. Detta gjorde att vi var 4 personer som bodde på 9 kvadratmeter. Inte nog med det städades inte rummen under hela veckan eller ens innan vi anlände. Det fanns dessutom mögel på väggarna som låg va 5 cm från där sängen låg. För att förvärra det ytterligare, fanns det inget toalock på toaletten och eftersom den inte heller städades, stank det urin under hela veckan.

Jag rekommenderar inte att någon åker med detta företaget! Ett riktigt skojarföretag som vi nu kommer att dra upp till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)
Your text to link here...

bitter much?

skapat ett konto spy lite galla i två trådar, med tre min mellanrum, och inte inloggad sedan dess...

andreea sa:

Haha, vi åkte också med rollin'snow till bad gastein fast vecka 6. Säga vad man vill men det var iaf billigt, vi gav 5600 för resa, boende, utfodring(mat) och 8 dagars liftkort.
Det hela börjar med en frisk överraskning på bussen då vi tydligen ska dela rum med 4 andra, naiva som vi var hade vi trott att vi skulle få ett av 4-bäddsrummen då vi var 4 pers. Nåja det var bara bita ihop. De vi skulle dela rum var två sällskap på 2 personer vardera. Efter ett tag i bussen börjar vi undra hur många nycklar vi hade till rummet, som tur var kunde reseledaren lova att alla tre sällskapen skulle få en egen nyckel, väldig tur det då något annat hade varit skrattretande dåligt. Vi passade i den här vevan på att fråga lite om "hotellet" och tydligen skulle rummen vara helt ok och likaså maten, till frukosten lovades kokta ägg men stekta sådana samt korv och bacon kunde inte lovas, men troligtvis fanns detta. Efter vårat första besök i restaurangen förstod vi snabbt att reseledaren hade kryddat historian en aning, varför vi snabbt började benämna restaurangen som utfodringen:)
När vi anlände på lördagsmorgonen så skulle vi stuva in vår packning i bagagerummet. Mindre utrymme för 130 pers att förvara sin packning i hade varit tekniskt omöjligt:)

Efter detta skulle liftkorten delas ut och naturligtvis skulle allas liftkort ut samtidigt, även de vars liftkort skulle börja gälla först dagen därpå skulle få sina direkt. Att dela ut dessa vid ett senare tillfälle tyckte vi hade varit en bra lösning. Tillslut kom vi dock ut i backen och åkningen var det inget fel på då det hade dumpat rejält och mer var på väg. klockan blev slutligen fyra vilket innebar tillgång till rummet! Våra rumskamrater hade redan hämtat ut nycklarna när vi kom tillbaka och visst fan fick vi bara 2 nycklar till rummet. Efter att ha pratat med reseledarna fick vi rådet att gömma nycklarna i en pjäxa så att alla hade tillgång till dem..... Men i värsta fall kunde vi ringa jourtelefonen så skulle reseledarna öppna med huvudnyckeln, något som vi kom att missbruka kraftigt till och från:) Efter några dagar så var vi i den sitsen att vi skulle in i rummet men ingen hade nyckel. Då går turligt nog Fia, som visar sig vara platschef, förbi och vi frågar om hon kunde öppna. Här rinner bägaren över och det är tydligen dags för oss som gäster att lösa detta på egen hand då vi är vuxna människor, visserligen har hon rätt i detta men vi tycker ändå att det minsta vi kan kräva är en egen nyckel. Vi kommer dock fram till att vi i rummet kan tänka oss att gömma en nyckel i en pjäxa om rollin'snow står för självrisken vid ett eventuellt inbrott ifall någon hittar nyckeln. Fia går då och ringer sin chef för att höra angående detta och efter samtalet så avråder hon starkt från att gömma nyckeln i en pjäxa och rollin'snow står inte för självrisken. Antagligen har chefen frågat om hon är helt dum i huvudet som rekommenderar gästerna att gömma nycklarna i hotellet. Vi får iaf på nytt tillåtelse att ringa jourtelefonen om vi behöver hjälp men att vi måste försöka lösa nyckelfrågan med våra rumskamrater. Detta var inget problem då vi vid det här laget hade lärt känna våra rumskamrater som alla 4 var störtsköna!

Senare samma kväll, eller möjligen nästkommande, skulle vi gå till Silver Bullet Bar, på vägen hittar vi då en rumsnyckel som vi plockar upp. Planer börjar smidas på huruvida vi kan byta vår upphittade nyckel mot en till nyckel till vårt egna rum. Nyckeln hamnar tillslut på vårt rum i någon dag. En sen natt när vi käkar kebab får dock en av oss dåligt samvete och frågar en förbipasserande reseledare om någon tappat en nyckel. Tydligen är det då just Fia som har tappat denna nyckel vilket vi alla finner oerhört komiskt. Som vi förstod det så var det reseledarnas rum dessutom och tyvärr hade de problem med att samsas om en nyckel och drar samma argument som vi har dragit för att få en till nyckel.
Dagen efter har dock storyn ändrats och nyckeln skall tydligen ha kommit bort i samband med ett rumsbyte, antagligen har de kommit på hur pinsam hela situationen är. Tyvärr har vi vid det här tillfället inte koll på var vi har nyckeln. Detta beror på de icke existerande förvaringsmöjligheterna i rummet vilket leder till att grejer ligger lite här och var. I vårat rum för åtta finns det 3 krokar på dörren och 4 plåtskåp modell mindre. Hur svårt hade det varit att sätta upp ett gäng krokar på en vägg? Rummet är även så gott som ventilationsbefriat. Enda tilluften är att öppna altandörren och utluft består av en klen badrumsfläkt. Detta i ett rum där 8 pers har åkt skidor hela dagen.... Lika illa var det i pjäxrummet så räkna inte med att ett par blöta pjäxor är torra tills dagen efter:) Nu när jag tänker på det kom jag faktiskt på att vi hade en till inluftsventil som bestod av ett gammalt avloppsrör. Tidigare hade det funnits ett handfat i rummet men när det sattes in toa och dusch togs antagligen detta bort. Kvar var två plomberade vattenledningar och ett avloppsrör i väggen. Varje gång det spolades eller duschades pustade det ut en minst sagt pikant avloppsdoft.

Reseledarna får dock tillbaka sin nyckel efter några timmar då vi känner att vi hållt dem tillräckligt länge. Övriga tips är att absolut skippa barrunda, picknick samt sittning. Barrundan var ingen av oss på men när vi vid ett tillfälle blir uppmanade att köpa till denna berättar vi att vi var på välkomstfesten där det delades ut välkomstdrink, cola med en skvätt rom i. Vi frågar då lite ledande om det kommer vara mer sprit i drinkarna som ingår i barrundan men svaret är självklart nej. Dock ingår inträde på alla ställen som i vanliga fall är gratis, dock tillkommer garderob..... Sittningen hade vi inte heller men i våra rumskamraters resa ingick denna redan från början och den var enligt dem inget som var värt att betala för. Värt att notera är att det är obligatorisk närvaro om du har sittningen bokad, nja så illa var det inte men vanlig kvällsmat har du inte tillgång till, trots att det är samma mat.
Picknicken bestod av päronskivor som legat uppskurna i oräkneliga timmar och hade en minst sagt oaptitlig färg. Smaklös pastasallad, vanlig sallad och kex fanns med. Hamburgarna var torra och knapriga men korven var helt klart godkänd, men det bevisar väl bara hur svårt det är att hitta dålig korv i Österrike. Picknicken hade dock fri bar vilket självklart var trevligt men för de 17 euro som picknicken kostade får du på snabbköpet riktigt mycket av samma fulöl och vin som det bjöds på, om det nu är det man är ute efter.
Summa summarum så får du vad du betalar för, resan var riktigt billig men med standard där efter. Trots detta så var vi väldigt nöjda med vår första alpresa och hade hur kul som helst. Letar du efter en budgetresa så är rollin'snow helt klart ett alternativ men du får som sagt vad du betalar för!

Tillbaka
Topp