Erfarenheter av Snowinn.com

HenrikRydell

Ny medlem
Hej!
Tänkte kolla om det är ngn som har erfarenhet av att beställa från Snowinn.com?
Hittat ett par Völkl RTM84 för 5900kr inkl bindning. Kostar 8000kr i diverse butiker.
/Henrik

Jag har inte beställt från snowinn men däremot från diveinn som är samma företag. Dykutrustning för många tusentals kronor alltid utan några som helst problem och snabb leverans med tanke på att de skickar från utlandet.

Att beställa och få grejorna går ok men räkna inte med någon service även om sakerna går sönder. Har fått noll respons när ett par skor gått sönder, de bara sa att de inte godtog reklamationen när det gått så långt att jag skickat bilder, de sa aldrig varför.

Så har du inte råd att köpa från sport-conrad eller Sverige så kör på ;)

Jag har beställt några gånger från Snowinn och vid ett tillfälle drog det ut på leveransen men annars har det fungerat perfekt. Ingen erfarenhet av reklamation.

Bra pris på RTM 84, men vad jag kan se finns de bara i 167 cm. Lite kort kanske om du är fullvuxen ... Alternativt hos Conrad för 659 Euro och då med 14-bindningen. Finns i 172, 177, 182.

/MM

Hej.
Stort tack för ert engagemang.
Har läst både ris och ros om Snowinn.com så man blir lite tveksam.
Jag är ganska kort (167cm) så därför tror jag att den längden passar mig.

Har beställt från snowinn en gång och diveinn flera gånger. Legit. Funkar. Ingen erfarenhet av reklamationer där, men på conrad en gång. Det tar klart längre tid och är rätt joxigt med korrespondensen. Men det är "hederliga" företag.

Jag har bra erfarenhet av Vexario Sport. Snabba och ofta billiga. Förra säsongens RTM84 http://www.vexario-shop.de/produkte/6956088/ (530€) eller årets http://www.vexario-shop.de/produkte/7280938/ (600€).
Frakt typ 15€.
Enda negativa är att skistoppern tittat ut genom kartongen.
Deras lagersaldo stämmer också. Om jag minns rätt verifierade jag det genom att lägga flera par skidor i varukorgen tills det blev gult saldo och sedan kontrollerat från annan device/nät.

Senast ändrad:
Har beställt billiga stighudar och det var inga problem. Ganska lång leveranstid, men förväntar mig inte heller så mycket till det priset och med fri frakt.

Jag har beställt ett par skidbyxor och gjorde misstaget att betala direkt med kreditkort. Ingen leverans av byxorna bara meddelanden om att de är på väg. Sådana meddelanden kommer vecka efter vecka men inga byxor. Dom skickade också en faktura teots att jag redan betalat byxorna. Får ingen kontakt när jag svarar på deras mail om att leveransen är på väg. Varning alltså känner mib helt blåst på 1500 kronor.

Deras kundservice är rätt medioker och leveranser drar inte sällan ut på tiden, men jag har hittills inte hört nån som inte fått sina grejor eller blivit blåst av dem.

De dyker nog upp så småningom ska du se!

Det verkar daktiskt inte så. Det går inte att få kontakt vare sig på mail eller telefon. På tel blir man bortkopplad och mail svarar dom inte på så det är nog kört. Därför vill jag varna för att hadla där.

Beställde för ett par år sedan, leveransen dröjde så jag avbeställde och fick pengarna tillbaka. Men kan så klart ha ändrat sig, men tror nog inte det.
Fråga, mejlar du till rätt adress och inte den autogenererade från ders ordersystem?
Brukar vara olika adresser, sällan man kan svara på en orderbekräftelse

Snowinn liksom resten av -innsidorna har fungerat alldeles utmärkt när jag har beställt varor, bl a några par pjäxor samt skidor.
Har även reklamerat ett par skor vilket gick bra men tog lite tid.

Har begärt pengar tillbaka nu, skriver och talar om hur det går men det verkar ta tid med det mesta. Hoppfullt att höra att några av er fått pengar tillbaka.

Helt säker på att du köpt från rätt sajt och ingen liknande? Köpte Beast16 därifrån för några år sen och när jag ett drygt år senare reklamerade ena tådelen skickade de snabbt två nya...

Tillbaka
Topp