Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vindsurfing är mkt coolare.Dave_Spruce sa:Lönt att vindsurfa när det finns kitesurfing...
Hahaha ägd!Fredreeeek sa:Dave, du kan faan ha downsyndrom
Jaså? Oki då vet du något som resten av kitesurfare inte vet. Går att alldeles utmärkt att köra från 3 m/s och göra fina och höga hopp. Jag har startat i 2,5 m/s men det är inte kul då....Hakman sa:Din definition av lättvind är nog ganska avig. 1-4 ms funkar bara för windsurfare, inte kiteare.
Har du provat bägge? Och du kan ha Downs Syndrom.....Stenman sa:Den som säger att kite är coolare än windsurfing har ju downs syndrom. Så är det bara.
Kan hålla med om att vindsurfing i Jaws eller i vågor är coolt och manligt. Men den där fjolleriet som är på filmen? Det är ju som konståkning eller skidballet....RCroy sa:Håller med Utter, vindsurfing är svårare att bli bra på och få det att se coolt ut, därför mer hardcore!
Kite är ju wakeboardåkningens motsvarighet till skidåkningens balett (kite på skidor är 2000-talets skidbalett).MrSeth sa:Kan hålla med om att vindsurfing i Jaws eller i vågor är coolt och manligt. Men den där fjolleriet som är på filmen? Det är ju som konståkning eller skidballet....RCroy sa:Håller med Utter, vindsurfing är svårare att bli bra på och få det att se coolt ut, därför mer hardcore!
O K E J.MrSeth sa:Kan hålla med om att vindsurfing i Jaws eller i vågor är coolt och manligt. Men den där fjolleriet som är på filmen? Det är ju som konståkning eller skidballet....RCroy sa:Håller med Utter, vindsurfing är svårare att bli bra på och få det att se coolt ut, därför mer hardcore!
Öhh... Kite är exakt samma sak som wakeboard fast utan en 2 miljoners Mastercraft båt som suger soppa och smutsar ner naturen. Du kan göra exakt samma saker på kite som på wakeboard.Utter sa:Kite är ju wakeboardåkningens motsvarighet till skidåkningens balett (kite på skidor är 2000-talets skidbalett).MrSeth sa:Kan hålla med om att vindsurfing i Jaws eller i vågor är coolt och manligt. Men den där fjolleriet som är på filmen? Det är ju som konståkning eller skidballet....RCroy sa:Håller med Utter, vindsurfing är svårare att bli bra på och få det att se coolt ut, därför mer hardcore!
Haha. Detta blir bara roligare och roligare hela tiden.Dave_Spruce sa:Öhh... Kite är exakt samma sak som wakeboard fast utan en 2 miljoners Mastercraft båt som suger soppa och smutsar ner naturen. Du kan göra exakt samma saker på kite som på wakeboard.Utter sa:Kite är ju wakeboardåkningens motsvarighet till skidåkningens balett (kite på skidor är 2000-talets skidbalett).MrSeth sa:Kan hålla med om att vindsurfing i Jaws eller i vågor är coolt och manligt. Men den där fjolleriet som är på filmen? Det är ju som konståkning eller skidballet....
Sen är ju hela poängen att man kan göra exakt samma saker med en kite, beroende på vad för bräda man har under fötterna, som man kan med ett segel PLUS sååå mycket mer. Handlar inte om vad som är coolast utan snarare smartast och smidigast.. Typ som att vägra byta till fat skis eller carving lagg för att det funkar ju fint med gamla pinnplank också.. Bakåtsträvare..
Haha, kite samma sak som wakeboard. Det är som att säga att folkrace är samma sak som rallycross.Dave_Spruce sa:Öhh... Kite är exakt samma sak som wakeboard fast utan en 2 miljoners Mastercraft båt som suger soppa och smutsar ner naturen. Du kan göra exakt samma saker på kite som på wakeboard.Utter sa:Kite är ju wakeboardåkningens motsvarighet till skidåkningens balett (kite på skidor är 2000-talets skidbalett).MrSeth sa:Kan hålla med om att vindsurfing i Jaws eller i vågor är coolt och manligt. Men den där fjolleriet som är på filmen? Det är ju som konståkning eller skidballet....
Sen är ju hela poängen att man kan göra exakt samma saker med en kite, beroende på vad för bräda man har under fötterna, som man kan med ett segel PLUS sååå mycket mer. Handlar inte om vad som är coolast utan snarare smartast och smidigast.. Typ som att vägra byta till fat skis eller carving lagg för att det funkar ju fint med gamla pinnplank också.. Bakåtsträvare..
Du kan då inte ha prövat på mycket vindsurfing du. Jag kan inte mycket om kite, men lättare än vindsurfing lär det inte vara!MrSeth sa:Menade naturligtvis att vindsurfing är som skidor på grus och Kite skidor på snö...
Är glad att det är några som håller kvar med det gamla saker så som vindsurfing då kitesurfing är lättare, mindre utrustning, billigare, lättare att köra i lättvind, mer höjd och så vidare. Är väldigt nöjd med att jag lade av med vindsurfing och började kitesurfa i stället.
ska man vindsurfa i vågor kan man likaväll bara surfa...simon-t sa:måste säga att windsurfing är flera gånger manligare än kite, (t.ex.men kite ser ju faktiskt roligare ut. har dock inte testat kite än..
handlar det inte om vad som är roligast? :SDave_Spruce sa:Öhh... Kite är exakt samma sak som wakeboard fast utan en 2 miljoners Mastercraft båt som suger soppa och smutsar ner naturen. Du kan göra exakt samma saker på kite som på wakeboard.Utter sa:Kite är ju wakeboardåkningens motsvarighet till skidåkningens balett (kite på skidor är 2000-talets skidbalett).MrSeth sa:Kan hålla med om att vindsurfing i Jaws eller i vågor är coolt och manligt. Men den där fjolleriet som är på filmen? Det är ju som konståkning eller skidballet....
På vilket sätt menar du att man har trippla tiden på sig?Utter sa:@Jespahhh: Självklart kan man göra samma saker som på wakeboard, eftersom att du har en drake som drar upp dig. Det är ju tvärtom. En viss skillnad på att göra en 1080, 540 eller vad som helst med trippla tiden på sig, inte direkt samma svårighetsgrad.
Har du 2 kromosompar för lite eller? Kite är samma sak som kite, fast utan båt. Du har en bar/handle som är kopplad till rep/linor som är kopplad till nåt som drar dig, kite eller båt. Du kan göra exakt samma trick. Tycker du inte det är samma sak har du ju issues.Utter sa:Haha, kite samma sak som wakeboard. Det är som att säga att folkrace är samma sak som rallycross.Dave_Spruce sa:Öhh... Kite är exakt samma sak som wakeboard fast utan en 2 miljoners Mastercraft båt som suger soppa och smutsar ner naturen. Du kan göra exakt samma saker på kite som på wakeboard.Utter sa:Kite är ju wakeboardåkningens motsvarighet till skidåkningens balett (kite på skidor är 2000-talets skidbalett).
Och han drar miljökortet, skiter du i liften och turar varje gång du åker skidor/bräda också? För du ska se att liften inte är så miljövänlig heller.
Sen kommer vi till bakåtsträvare, fick du slut på argument där eller? Själv stod jag på rev/rev-lagg 2003, du måste gjort det mycket tidigare då iom att jag är en sån bakåtsträvare.
Jag säger inte att kite inte är kul, det är det säkert. Men att jämföra en 10-15m flipp på en vindsurfingbräda och att bli dragen upp av en drake och sen spinna några varv är inte riktigt rättvist mot kite.
@Jespahhh: Självklart kan man göra samma saker som på wakeboard, eftersom att du har en drake som drar upp dig. Det är ju tvärtom. En viss skillnad på att göra en 1080, 540 eller vad som helst med trippla tiden på sig, inte direkt samma svårighetsgrad.
Du har inte övervägt tanken att det kanske är du som är ett vandrande kromosomfel?Dave_Spruce sa:Kite är samma sak som kite, fast utan båt.
Kite är definitivt lättare att lära sig än vindsurfing. Problemet med kite är just att det är för lätt. Det är lätt att lära sig, det är lätt att hoppa högt och det är lätt att testa tricks som rotationer och liknande utan att riskera att slå ihjäl sig. Det är därför det aldrig kan bli lika coolt som vindsurfing. Jag håller på med båda sporter och kite är fantastiskt roligt, och faktiskt i de flesta fall roligare än vindsurfing. Vindsurfing är brutalt, snabbt och hårt och man slår sig halvt fördärvad när det går fel om man laddar på rejält. Kitesurfing är överdjävla kul att köra själv och folk som inte förstår vad det handlar om tycker det är superhäftigt med höga hopp. Men coolt att titta på för en initierad? Nja. Det är inte därför jag håller på. Inte ens jag tycker att en världscuptävling i kite är kul att se.Japaner sa:[Du kan då inte ha prövat på mycket vindsurfing du. Jag kan inte mycket om kite, men lättare än vindsurfing lär det inte vara!
Props till den killen, ser 10ggr coolare ut än "vanliga" kite-tricks.Jespahhh sa:På vilket sätt menar du att man har trippla tiden på sig?Utter sa:@Jespahhh: Självklart kan man göra samma saker som på wakeboard, eftersom att du har en drake som drar upp dig. Det är ju tvärtom. En viss skillnad på att göra en 1080, 540 eller vad som helst med trippla tiden på sig, inte direkt samma svårighetsgrad.
Det finns ingen som satt en 1080 på kite. Det är svårt, jag lovar.
Men jag håller med. Kite kan vara otroligt fult och gayy, hur lätt som helst. Men jag tycker att många inom andra extremsporter inte har förstått hur fett man kan göra det!
wakestyle, i tell you. = wakeboard med frihet.
Dave_Spruce sa:Du slår dig minst lika mycket när du köra wakestyle på kite som på vindsurfing. Här är några fina exempel på det:Haha, du måste skämta? Det där är är knappast något mot de krascher vindsurfarna gör. Det som kan vara värre med kite är när folk får för sig att lyftas upp över land. Och nej, det är fortfarande inte samma sak som wakeboard, hur mycket du än vill det.