Ett år gamla skidor

GrabsForFun

Aktiv medlem
Ett år gamla skidor
Jag har sökt i forumet men hittar inga bra svar.

Jag har märkt att ett år gamla (men oanvända) skidor säljs för nästan halva priset på tex. Alpingaraget.se

Så jag undrade om de försämras av att ligga oanvända på lager, och om det är värt att köpa dessa nu innan sommaren, istället för nästa års modeller som kommer vara mycket dyrare. Jag kan tänka mig att popet kan försämras om skidorna är oanvända en längre tid.

Ett år gamla skidor
Jag har svårt att tänka mig att de påverkas av att stå oanvända. Prissänkningen är nog helt beroende av att många vill ha den nya modellen (som ofta bara har förändrad grafik, men ibland nya specifikationer).

Ett år gamla skidor
Prestandan i skidor försämras inte direkt utan att de står i en butik, så det är en god idé att kolla in närmaste skidbutik och fynda under våren. Spänsten, eller "popet", försämras ofta i en glasfiberskida successivt ju mer du åker på den - det börjar nog märkas först vid 100-150 åkdagar - så det är inte direkt något man behöver oroa sig för. Vid så många skiddagar ser skidorna troligtvis ut som skit ändå, och har du lyckats klämma in så många skiddagar den sista tiden kan du nog med gott samvete kosta på dig ett par nya när det händer ;)

Ett år gamla skidor
"Nästan halva priset på Garaget" är väldigt ofta lite sämre än många standardpriser på onlinesidor och billigare butiker (utan att nämna några namn...). Så känn inte att du gör världens kap om du kan köpa en skida från Garaget för 4-5k!

Ett år gamla skidor
Carled sa:
"Nästan halva priset på Garaget" är väldigt ofta lite sämre än många standardpriser på onlinesidor och billigare butiker (utan att nämna några namn...). Så känn inte att du gör världens kap om du kan köpa en skida från Garaget för 4-5k!
+1

Var i tagen att köpa mig ett par kuros. 5000:- från garaget och ca 4000 från en viss tysk. (Nej, inte Peter Antoine)

Snödjup

Tillbaka
Topp