Ett bra ryggskydd!

Martinfosho

Ny medlem
Ett bra ryggskydd!
Zup!

Har ni några bra förslag på ryggskydd som inte åker upp när man åker.. alltså att det trycks uppåt eller hur man ska säga det :)

Mvh

Ett bra ryggskydd!
Om du har problem med att ryggskyddet åker upp kan du alltid offra litet genitalkomfort och köpa ett skydd med grenrep.

Ett bra ryggskydd!
Du ska ha en Poc Spine vest. Det är det bästa, och det åker inte upp. Det märks till och med inte ens att man har det på sig.

Ett bra ryggskydd!
JSellberg sa:
Du ska ha en Poc Spine vest. Det är det bästa, och det åker inte upp. Det märks till och med inte ens att man har det på sig.
kom in i matchen. passar det inte hans rygg är det ett dåligt skydd, oavsett hur det sitter på dig.

@trådskaparen: ett bra skydd är ett skydd som passar och sitter bra på din rygg. prova dig fram och gå inte efter andras tips om du bryr dig om din hälsa.

Ett bra ryggskydd!
Lee-nus har helt rätt. Dock kan jag säga att utformningen på RBK skyddet är smart. Om man tänker på hur ryggen kröker sig när man böjer sig är partiet från rumpan och en bit upp i svanken kanske rakt, sedan kommer krökningen ganska tvärt efter det. Det som då gör att skyddet åker upp är att när den övre delen av ryggen blir "längre" så är den nedre delen ganska konstant. Om då skyddet är tvådelat så sitter den nedre delen "kvar" medan den övre delen kröks med ryggen, alltså ingen upphasning. Men det är som sagt viktigt att den passar och detta är bara en komfort grej.

Ett bra ryggskydd!
Komperdell (det finns säker fler) har ryggskydd som västar och de sitter väldigt bra. Skyddar också hela ryggen från svanskotan. Du kan ju kolla om de passar.

Ett bra ryggskydd!
Prova sig fram ska man alltid göra men jag kan varmt rekommendera att du provar Komperdells grejer om du kan tänka dig att lägga 2200 kr för ett skydd. Har haft det två säsonger nu och kan inte tänka mig att vara utan det

Tillbaka
Topp