freeride_nu
Aktiv medlem
Ett litet tips!
Ett enkelt sätt att göra sin skidåkning mer njutbar är att slänga ut standardsulorna i skidskorna och skaffa ett par formgjutna! Det kostar visserligen några hundralappar men är värt varenda krona för den som åker mycket skidor. Fördelen med den formgjutna sulan är att du står stadigare eftersom din vikt fördelas bättre samtidigt som fotens muskler kan arbeta mer avslappnat. Du riskerar inte att halka omkring i skon och behöver inte spänna åt så att fötterna domnar för att stå stadigt.
Jag köpte ett par sulor för åtta år sedan som nu är inne på tredje paret skidskor. Och jag kan utan problem stå på skidor åtta timmar om dagen. (Utan problem med fötterna i alla fall...)
MVH/ Mountain Man
PS! Det optimala är naturligtsvis en formgjuten innersko, men det kostar en hel del... DS.
Jag köpte ett par sulor för åtta år sedan som nu är inne på tredje paret skidskor. Och jag kan utan problem stå på skidor åtta timmar om dagen. (Utan problem med fötterna i alla fall...)
MVH/ Mountain Man
PS! Det optimala är naturligtsvis en formgjuten innersko, men det kostar en hel del... DS.