Ett litet tips!

freeride_nu

Aktiv medlem
Ett litet tips!
Ett enkelt sätt att göra sin skidåkning mer njutbar är att slänga ut standardsulorna i skidskorna och skaffa ett par formgjutna! Det kostar visserligen några hundralappar men är värt varenda krona för den som åker mycket skidor. Fördelen med den formgjutna sulan är att du står stadigare eftersom din vikt fördelas bättre samtidigt som fotens muskler kan arbeta mer avslappnat. Du riskerar inte att halka omkring i skon och behöver inte spänna åt så att fötterna domnar för att stå stadigt.

Jag köpte ett par sulor för åtta år sedan som nu är inne på tredje paret skidskor. Och jag kan utan problem stå på skidor åtta timmar om dagen. (Utan problem med fötterna i alla fall...)

MVH/ Mountain Man

PS! Det optimala är naturligtsvis en formgjuten innersko, men det kostar en hel del... DS.

Ett litet tips!
Du har helt rätt Mountain Man. Jag har inte nån aning hur det är att åka i standardsulor för det var så länge sedan jag gjorde det. Jag har lätt för att förtränga tråkigheter. Vill bara göra ett tillägg. Fryser du lätt om fötterna så ska du inte skaffa dyra elvärmepaket till pjäxorna utan använd formsulor så behåller du blodcirkulationen i fötterna. Jag brukar åka även om det är -20 men jag fryser aldrig om fötterna fastän jag har bara ett strump-par. Man ska inte ha fler heller för den delen.

Ett litet tips!
Tack för era fina tips. Jag lider alltid av kramp i fotsulan och vill inte heller skaffa formgjuten sko då dessa endast är någolunda mjuka ett par sess. Så sulan låter som ett bra alternativ.

Ett litet tips!
Jag kör med ett par typ reh-band sulor i mina, de är mkt tjockare under fotsulan och så, sägs hjälpa till ved det hemska problemet benshinnsinflammtion som jag har, ska till en naprapat på tisdag:P!!!!!!!!!!!!1

Tillbaka
Topp