Ett par snövarg(ar)!

Jordgubbsbruk

Ny medlem
Ett par snövarg(ar)!
Snevulf/-ulv/-wolf/-volf? Jag har ingen aning, men förhoppningsvis har du.

Som vanligt åkte man skidor nu på vintern, men det var inte riktigt som vanligt. Skidor och snowboard fick mig uttråkad på det gamla vanliga, jag vill ha något nytt att lära mig. Och som sänt från någon stalker i något hörn kom det nya målet: små skidor, definitivt inte snowblades, som såg ut som en blandning mellan skridskor/rullskridskor och skidor.
Jag fick chansen att snacka med killen som körde runt i dessa underverken i sittliften upp där jag fick reda på namnet, men så glömsk som jag är har jag glömt det.
Som sagt så var det fotlånga skidor med en uppböjd nos och var fastgjutna i själva pjäxan.

Då jag är grymt sugen på att testa dessa så vänder jag mig till er i hopp om hjälp!

Ett par snövarg(ar)!
sleddogs tror jag dem heter som s-sheeplife skrev!

här har du en länk: http://www.sleddogsskates.com/

dock undrar jag varför du vill ha sånna... känns som något halvhjärtat försök att tjäna pengar på en produkt som inte är någon större skillnad från snowblades.

Ett par snövarg(ar)!
Voltaren låter som en möjlig sponsor ja..

Vore ju lite roligt om det låg någon gammal hockeylirare bakom, typ att Foppa hade slipat upp ett par foppatofflor och gett sig ut i backen.

Vad är det för radie på dessa tro, 75 cm? Spelar troligen mindre roll.

Ett par snövarg(ar)!
Hahaa! Tack så mycket!
Att jag vill ha dem är för att det är något speciellt och något nytt, jag blir väldigt lätt uttråkad och vågar aldrig riktigt köra ordentligt i parker. Så med dessa hoppas jag på att lära mig något galet roligt, och ha det enklare till skolan då det är en massa snö och cykeln inte duger.
Återigen, tack grabbar! ;)

Ett par snövarg(ar)!
Dessa syns hyffsat ofta nere i Alperna. Ofta framförda av en äldre man/gubbe med en cigg i mungipan. Världsklass!

Ett par snövarg(ar)!
Jag har ett par sled dogs. Stört roliga att ha. Och nej, de liknar inte någonstans snowblades, inte ens åktekniken liknar nåt annat. Det är som att åka skridskor fast på snö.
Sjukt svårt att hoppa med dem här, det är lättare med snowboard tycker jag. Men jag får ju definitivt mer LOLs av sleddogs.

Här har du en svensk länk http://www.nxsports.se/

Jag brukar faktiskt skejta ner till stan när det är nysnö med dem. Nedförsbacke hela vägen :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp