Ett sista råd!

JohanSundstrom

Aktiv medlem
Ett sista råd!
Nu när priserna fortfarande är låga på årets eller förra årets produkter, tänkte jag slå till på ett par Obsethed 179. (Det enda jag är riktigt säker på)

Någon större skillnad på årsmodellerna 2011 och 2012, annat än grafiken?

Är det värt att lägga 900 kr extra för ett par dukes istället för griffon, då det inte är helt säkert att det blir några längre turer. Är Ev. Jester värda 900 kr mer än griffons (väger 72 kg och tänker köra på rätt bra)

Hoppas någon kan ta sig tiden att hjälpa mig.

Onödigt dryga kommentarer undanbedes.

Peace!

Ett sista råd!
Obsethed finns in kvar till 12/13 utan ersätts nu med Sideseth som är något styvare med lite mindre tailrocker och platare tail, är lite mer av en chargerskida.

Ang. bindning så beror det helt på vad du ska göra. Jag röstar nästan alltid för Dukes om de finns med på listan för de åker precis som övriga bindningar du nämner och det skadar aldrig att kunna lossa hälen, speciellt inte om man har tänkt att man ska tura lite ;) Glöm heller inte att se på det ur lavinsäkertshetssynpunkt, behöver man ta sig upp för att hjälpa någon så går det väldigt mycket snabbare på det viset än att boota upp i midjedjup snö. Kolla på Barons också, med din vikt så kommer du inte utnyttja Dukes eller Jesters så spara hellre vikten och ett par hundra på dem.

Ett sista råd!
Jag tänkte att de var underförstått men nu när jag tänker efter så kommer jag ihåg en tråd jag läste här en gång där någon frågade om det verkligen var nödvändigt att ha både bindningar med lös häl och stighudar om man skulle tura, och undrade om det inte gick bra att välja en av dem.

Tack för förtydligandet ;)

Ett sista råd!
Tack för svaren! Dock var det skillnaden mellan 2010/2011 och 2011/2012s Obsethed jag undrade över! Vet att den blir Sideseth nu! :)

Men ja! Lutar nog åt ett par dukes! Att ha möjligheten kan vara värd några hundralappar! Tack!

Tillbaka
Topp