Examensarbete - Enkät om friåkningsskidor

Hej!
Jag heter Ludvig Öhagen och jag genomför just nu mitt examensarbete på kandidatnivå i industridesign. Den här enkäten är riktad till skidåkare av medel/avancerad nivå för att kartlägga de essentiella egenskaperna i ett par friåkningsskidor.

Utgå ifrån skidor för blandad åkning av både pist och offpist.
Tänk på att var och en av frågorna är oberoende av varandra och inte behöver tas hänsyn till att de ska passa ihop i en och samma skida. Dina svar kan komma att publiceras och används därför anonymt.

Länk: Enkät - Friåkningsskidor
Tack för din medverkan!

Lycka till med undersökningen! Tänk på att vi har en liten specialregel för undersökningar:
"icke kommersiella undersökningar måste lägga ut hela resultatet direkt i forumtråden efter avslutad undersökning"

Hej och tack!
Otroligt bra respons från er i freeride-forumet.

Jag har avslutat undersökningen och kommer nu att publicera svaren från den. Det här är bara ett delmoment i ett examensarbete om att designa mer hållbara skidor för avancerade skidåkare. Jag hoppas att få återkomma med fler frågor längre fram i projektet.

Med vänlig hälsning,
Ludvig

Bilagor

Hej igen,

Jag tänkte dela med mig av min Examensrapport som publicerades vid examen förra sommaren. Resultatet blev en freeride-skida som idag finns i sortimentet hos Törn Skis under namnet Fox 95 .

Återigen, tack till alla som medverkade i undersökningen och bidrog.

Ludvig

Tips till församlingen: Ludvigs examensarbete (länk ovan) rekommenderas att läsa!

Tillbaka
Topp