Extrem Opinion 108 längd?

vlamo89

Medlem
Hej! Har precis inhandlat ett par Extrem opinion 108 i 179cm längd.
Första frågan är vad ni folk som testat dessa tycker om skidan?
Sedan har jag en fundering kring längden på dessa lagg, är 172cm och väger ca 72kg. Kan 179 längd möjligtvis bli för långt eller klumpigt? Har åkt skidor hela livet så jag är ingen nybörjare...

tacksam för svar!

Tror snarare att det kan vara gränsfall kort, köpte själv ett Line SD 110 186 cm förra året. Inga som helst problem med dom, är lite kortare än dig men väger lika mycket...

Hur långa skidor har du åkt på tidigare ?

Själv gillar jag skidor i ungefär samma längd som mig medans andra vill ha längre eller kortare. Alla alternativen har sina fördelar, det är bara du som måste se till dina egna referenser !

Skidlängd är en vanesak, så efter två veckor kommer de kännas naturliga oavsett hur korta/långa de känns i början.

Har tidigare haft skidor i min egen längd, så detta blir ju att gå upp ett snäpp för mig. såklart så vänjer man väl sig med tiden. Men längden tycker jag är en ständig fråga när man ska köpa nya lagg.
tack för svaren iaf!

Är själv 172 och kör på Extrem opinion 108 i 179cm. Väger dock lite mindre (65).
179 är inga problem alls. Har ibland snarare tänk att jag skulle gå upp ett snäpp till.

Tillbaka
Topp