Extrem sweet O

superD

Medlem
Extrem sweet O
Hej, jag undrar om det är nån som har kört extrem sweet o 174, som vet om det är bra "sväng" i den...egentligen skulle jag vilja ha en ren slalomskida, med en radie ner mot 10 meter med twintip, men en sån skida finns såklart inte...men efter att ha läst om sweet o´n så tänkte jag att den kanske skulle kunna vara ett ok alternativ

Extrem sweet O
Körde på den när den kom, vet inte om den förändrats något sen dess dock. Det var oerhört mycket sväng i den då iaf, alldeles för mycket för mitt tycke. Mycket nervös och ostabil enligt mig, men det är kanske nån som gillar den antar jag.

Extrem sweet O
Kan ju tillägga att jag är gammal raceåkare så jag har inga problem med korta slalomcarvers, men till skillnad mot mina gamla 155cm långa Atomic slalomräsers så kändes dessa ostabila som ett par snowblades.

Extrem sweet O
ok, då låter det ju inte riktigt lika positivt längre, om dem inte har fått ordning på dem i de nyare årsmodellerna...

Extrem sweet O
2006 tror jag. grafik m skulls. finns även en betty 174 (2007) i familjen den är också stabil o svängglad. extrem gör fantatiska skidor , Prova o du är såld.

Extrem sweet O
ok, det lutar nog åt att det blir så...jag har aldrig kört extrem-skidor för att jag inte har gillat deras snowboards, men bara för att brädorna inte är sköna(enligt min åsikt) så behöver ju inte skidorna vara osköna...jag har kört scott p2 några år nu och är sugen att prova nåt annat..

Extrem sweet O
Mitt tips är att du köper den. Den verkar ju passa dina krav perfekt. Och som utter säger var det ett par år sedan han provade den, skidorna utvecklas ganska mycket från år till år.. Jag åkte på den förra veckan i Folgefonna, väldigt kul skida! Dessutom är det som du säger att den inte finns några slalomskidor med twintip som du verkar vilja ha. Så enligt mig är det inte något att fundera på. Slå till!

Extrem sweet O
Har åkt på Sweet O i 180 längd. Fjolårsmodellen. Åkte i mjuk pist och utanför pist i 20 cm nysnö. Under dessa förhållanden gick den mycket stabilt och bra. Vet inte hur den går i hårdare underlag. Gillar du mycket sväng så köp. Själv tyckte jag nog lite bättre om Patrioten men som sagt det är en smak sak. Sweet O är en riktigt skön skida.

Extrem sweet O
ja, det blir nog att slå till på ett par...jag vill bara se om nån butik i närheten tar hem dem, för man vill ju gärna "klämma och känna" innan man köper dem...

Extrem sweet O
Körde ett par 05-or förra året och blev helt lyrisk!! Jag ringde direkt till Extrem och fick faktiskt ett bra pris direkt från dem. Köpte iofs ett par Gotama ist...

Extrem sweet O
har kört ett par sweet 0 187 or i ca 2 säsonger nu,,grymma skidor funkar överallt ska du bar ha ett par skidor så är dom den optimala kompromissen!!!

Extrem sweet O
tackar för alla svar, nu har jag köpt dem...
photo.php

Tillbaka
Topp