Extrem

Brannland

Ny medlem
Extrem
tjenare..
far funderat på att köpa extrem skidor.. vad tycker ni om dem i allmänhet..?
funderar speciellt på Extrem Sweet O..
kör mest pist en del puder och lite ytterst lite park. väger 80 pannor och är 186 cm stor

Extrem
en polare som körde deras parkskida förra året hade av den på mitten.. hela nosen gick av och ja, så ska de ju inte bli..

hoppas deras pist/puderlagg är lite bättre

Extrem
Har åkte ett par åk på Supersweden. Dock bara i Gustavsbacken när dom öppna. Men jag hade skitkul så.. En polare köpte Sweet O för nått år sen. Den korta svängradien gör den ju lite speciell. Men den verka ju funka för han så?

Extrem
körde på extrems parkskida AK4 nästan hela säsongen förra året. tycker den funkade väldigt bra.
hade jag köpt nya extrem skidor nu hade jag dock köpt patriot, testade dom ett par åk förra säsongen. tycker det verkade vara en riktigt skön skida.
men över lag tycker jag dom gör väldigt bra skidor. kanske ligger lite högt i pris dock. eller nu vet jag ifs inte hur det ser ut i år riktigt:)

Extrem
Patriot (också Extrem) är en grymt bra allround skida för dig som gillar pist men även kör en del utanför, beroende på hur mycket du åker så kan du välja mellan 181 el 191. 191 om du anser dig vara en "bra" skidåkare som gillar att skicka på.. Satsa på Sweet O om du åker mestadels pist.
Och lyssna inte på kritiker som åkt på skidor som är några år gamla, Extrem har gjort ett jättelyft på skidfronten och kan verkligen jämföra sig, om inte utklassa, de stora och redan etablerade märkena.

Extrem
åker på patriot 191 är 183 cm .skidan är mycket lätt svängda litte tunga men stabila.är skid lärare så det blir litte i pisten åkså fastnar bra på isen. finns inga hinder i vägen är ej beroende av under laget. mycket bra garantier

Extrem
Åkte i fyra dagar på ett par AK4, Ett par "tunga" landningar i tandådalens juniorpark sen var tailen bruten..

Senast ändrad:
Extrem
Mailade extrem om detta och fick svaret, tråkigt att dom gick sönder, hör med ditt försäkringsbolag om dom kan ersätta dig..

4 åkdagar park med parkskida, extrem lyfter inte ett finger, och knappt ett ögonbryn!? Vad tycker man om sina egna produkter om man inte ens låtsas bli förvånad när en 80kg tung åkare bryter ett par skidor på 4 åkdagar?

Pratade med 2 skidshoppar i Sälen om detta, och båda såg det som ett solklart fall för reklamation. extrem däremot..

Synd.. jävligt synd, Då jag fram till nu smått dyrkat extrem för deras snowboards och att det faktiskt är ett svenskt företag. Bra grejjer, ända tills det blir problem verkar det som.. aldrig mer!

Vet inte om det är kvaliteten, attityden, eller bristen på intresse jag stör mig mest på..

Extrem
Sådant som händer, kör du med en rallybil och flyger ut i skogen går skiten sönder, skejta en helt ny skateboard i en timme och skiten går av, shit happens tycker inte det är deras problem.

Extrem
Haha... skön inställning.. Men om du köper en bil, håller den på vägen och den går sönder efter en vecka... köper du en ny då?
Köpte parkskidor och höll mig i parken.. landade lagom hårt i landningen efter en lite överroterad 7a och en skida går av!? Har gått igenom ett 15-tal twintips de senaste 3åren, och har aldrig varit med om något liknande..

Har förresten jobbat i både skatehall och skatebutik, och vet att om man knäcker en bräda på en timme så får man en ny.. om inte annat som goodwill, då en bräda är billigare än ett dåligt rykte..

Extrem
JoCkeWe sa:
Har förresten jobbat i både skatehall och skatebutik, och vet att om man knäcker en bräda på en timme så får man en ny.. om inte annat som goodwill, då en bräda är billigare än ett dåligt rykte..
Då borde du ju också veta att det är butiken som säljer varan/skidorna till dig som du ska ta reklamationen med. Inte tillverkaren.

Extrem
Självklart går man i första hand till butiken, Men eftersom jag har bra långt till butiken, och det är tillverkaren som driver butiken (om jag inte fattat det hela fel) så tog jag det direkt med extrem.

Extrem
Det jag menade var att har man otur så har man, sen kan jag iofs hålla med om att AK4:orna är av sämre kvalitet.
dock inte extrems övriga sortiment imo.

Tillbaka
Topp