Extremskidtävling Hemavan-Kobåset i år med ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Philip_K

Medlem
är det någon som vet om det kommer att arrangeras en Extremskidtävling i Hemavan-Kobåset i år med ?
vart anmäler man sig isf ?

Senast ändrad:
Hej!

Det blir tävling i år igen i Hemavan/Kobåset. "Ride the Cow" går av stapeln 22-23/4. Mer info och hemsida kommer inom kort.

/Johan

Det finns mängder med fina toppturer i Hemavanområdet. Det enklaste sättet är att skaffa Topptursboken (del 2, den blåa boken där bl.a. Hemavan ingår). Boken tror jag för övrigt finns i shopen här på freeride.

Hur blev det med den där infon om tävlingen??

Glommers sa:
Hej!

Det blir tävling i år igen i Hemavan/Kobåset. "Ride the Cow" går av stapeln 22-23/4. Mer info och hemsida kommer inom kort.

/Johan
ja har ni fixat någon hemsida?

Är det bara jag som inte hittar något i kalendern??

Halloj!

Vi har skickat in information till Kalendern, men det har inte kommit upp något ännu.

Den information som kommer där är följande:

22-23/4 "Ride the Cow" friåkningstävling i Kobåset Hemavan. 23/4 är reservdag.
Klasser Alpint/Telemark, Snowboard Dam/Herr. Deltagare under 18 år med målsmans tillåtelse.
Pris 180:-

Utrustning: Hjälm, Ryggskydd, Tranceiver

Tävlingen sker med Aktiv Ungdom Hemavan som arrangör.
Anmälan sker via mail till: RideTheCow@gmail.com

Mvh Johan och Bosse

Jag måste fan skaffa en tranciever nu som jag kommer åka mycket mer puder!
Hoppas att det blir någon liknande tävling nästa år, för då kommer jag vara där!

Glommers sa:
Halloj!

Vi har skickat in information till Kalendern, men det har inte kommit upp något ännu.

Den information som kommer där är följande:

22-23/4 "Ride the Cow" friåkningstävling i Kobåset Hemavan. 23/4 är reservdag.
Klasser Alpint/Telemark, Snowboard Dam/Herr. Deltagare under 18 år med målsmans tillåtelse.
Pris 180:-

Utrustning: Hjälm, Ryggskydd, Tranceiver

Tävlingen sker med Aktiv Ungdom Hemavan som arrangör.
Anmälan sker via mail till: RideTheCow@gmail.com

Mvh Johan och Bosse
Synd att 22/4 är en onsdag :( Det är lite svårt att ta ledigt från skolan.

Varför kan ni inte ha den under påsklovet??? Svin svårt att kunna ta ledigt och åka till hemavan mitt under en skol/arbetsvecka. Går det inte att ha det under påsklovet istället?

Håller med k1wi. Jag och en till var skittaggade för att va med i denna tävling. Sen ser vi att den är mitt under en skolvecka. Kändes riktigt tungt att se det!

Plus att man måste ha tranciver men det är ju rätt bra att ha om det händer något. Fast dom är dyra för fattigt folk som mig!

J-rockner sa:
Håller med k1wi. Jag och en till var skittaggade för att va med i denna tävling. Sen ser vi att den är mitt under en skolvecka. Kändes riktigt tungt att se det!

Plus att man måste ha tranciver men det är ju rätt bra att ha om det händer något. Fast dom är dyra för fattigt folk som mig!
Ja jobbigt att alla ska ha tranceivers för det är ju dyrt. men ändå nödvändigt.

Senast ändrad:
K1wi sa:
J-rockner sa:

Ja jobbigt att alla ska ha tranceivers.
Det dummaste jag någonsin har hört!
Ska du åka utanför pisten så ska du ha en transceiver, sond och spade med dig, ingen diskussion. Annars ska du hålla dig i pisten.

Senast ändrad:
Utter sa:
J-rockner sa:
Det dummaste jag någonsin har hört!
Ska du åka utanför pisten så ska du ha en transceiver, sond och spade med dig, ingen diskussion. Annars ska du hålla dig i pisten.
"Rätt bra att ha om det händer något." Ja förfan jag är ingen idiot som inte fattar något. Vet innebörden att åka offpist. Gud förbannat.

Jag menar att det är DYRT. Inte att det är dåligt. Förstår du mig? Förmodligen inte.

Ha en bra dag.

Senast ändrad:
Skall man köra tävling offpist så skall man ha tranceivers. Vet inte en tävling i extremåkning där man inte behöver ha transceivers så.

Om man inte har råd så åk inte där då helt enkelt. Ganska enkelt tycker jag i alla fall. Eller??

//H

Fortfarande inget i kalendern...

Kommer nån info läggas upp på nätet någon annanstans??

Sweet! Allt man behövde veta där... Tackar!

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp