F*!#ing Awesome Teaching

F*!#ing Awesome Teaching
Dåligt med reflektioner. Är det PISA som stör eller orkar ni inte se hela filmen.
Är det bara massa trams kanske?

F*!#ing Awesome Teaching
Men skit i skjortan.... ;)

Det är en film om hur man kan lära ut på olika sätt. Egentligen oavsett aktivitet.

Inga skidlärare eller tränare som har input på materialet?

F*!#ing Awesome Teaching
Tyvärr orkade jag inte heller mer än 30s med frenetiskt framåt ”spolande”

Kanske du själv kan berätta vad du finner intressant...

F*!#ing Awesome Teaching
Intressant! Så jobbar nog de flesta lärare som man upplever som bra. Min fiollärare gör precis så, och det är väldigt engagerande och givande. Har haft en sådan skidlärare också, men betydligt fler som varit som den vitklädde golfaren... Det har gjort att jag på senare år mer jobbat på egen hand med mycket filmande och med stöd av lämpligt material på nätet.

F*!#ing Awesome Teaching
zupermac sa:
Men skit i skjortan.... ;)

Det är en film om hur man kan lära ut på olika sätt. Egentligen oavsett aktivitet.

Inga skidlärare eller tränare som har input på materialet?
Lära ut på olika sätt? Där är en kille som pratar och pratar och pratar och pratar 45 minuter, och de eleverna bara lyssnar och lyssnar och lyssnar. Jag har arbetat som lärare över 25 år nu, och tycker absolut, att en sådan föreläsnings metod går inte längre an nuförtiden.

F*!#ing Awesome Teaching
Själva föreläsningen/filmen är något trist att titta på men budskapet kanske är något att ha?

Har ni t ex testat att få en (skid) elev att förstå genom att instruera denne med olika åkpositioner och vinklar?
Gick det bra?

Har ni testat att istället, ställa (något ledande) frågor till eleven och känt att ni fått bättre eller sämre respons?

Tillbaka
Topp