F2 Random eller Burton Se7en

kika123

Ny medlem
Sitter och väljer mellan en F2 Random 158, 05/06 modell och en årets burton se7en 158. Vill ha en bräda som jag kan köra överallt med, det blir nog mest pist och puder men även lite i parken. Är cirka 178 lång och väger cirkus 74 kg. Vilken av de här brädorna passar mig bäst? är det nån som har någon erfarenhet av brädorna?

Cheers

Senast ändrad:
jag hade en seven 55a förra säsongen som jag tyvärr knäckte efter typ två veckor. Men killarna på Burton har varit schyssta så nu sitter jag på en seven 58 06/07. Men den brädan kanske inte är helt rätt om du vill åka pist/puder.. Eftersom den är true twin, specialdesignad för park, och lite väl mjuk för att stå på rejält med.. F2 Random har jag ingen erfarenhet av.

Okej, märkte att F2 random också var en mer park bräda. Vet någon vad det finns för brädor om man vill ha en mer pist/puder och lite mindre park bräda?

det bästa rådet jag kan ge dig o kära snödyrkarkompis är att gå in på burtons hemsida, burton.com och gör deras test för utrustnig de har, du skriver in vikt, längd mm så tar de fram vad som passar dig bäst. Av egen erfarenhet hade jag skitit i burton (knäckt 2 brädor uninc och dominant på 2 säsonger) Kolla runt lite på nätet o hör vad andra säger. Jag kör nu på Nitro o tycker den e riktigt skön. Ska dock tillägga att burtonbrädorna är godomliga o åka på!!!

MVH marcus

yess, kör nu på en burton clash, men det känns som jag växt ifrån den och vill ha något lite vassare. Har ingen erfarenhet av twintip brädor, hur är det att köra pist/puder med dom? vad är det som skiljer?

cheers

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp