"Åh clean baklänges femhundrafyrtio" blir ju felDeespin sa:Baklänges låter bäst
"Åh clean baklänges femhundrafyrtio"
Okej det lät inte så bra =(.
Då säger jag mest switch.
Nänänä, nu tar du fel, såhär skulle det låta: "Vilken REN baklänges femhundrafyrtiograders rotation" eller "Vilken tuff en och en halv helikopter". Då det senaste alternativet låter bäst.Deespin sa:Baklänges låter bäst
"Åh clean baklänges femhundrafyrtio"
Okej det lät inte så bra =(.
Då säger jag mest switch.
Klockrent. Hädanefter kommer jag säga bif. Hoppas fler gör samma sakLima-ko sa:Rent teoretiskt sett kan man varken åka switch eller fakie på skidor. Båda orden härstammar ifrån skateboardåkningen och betyder där att ändra stansen (switchstance), från goofy till regular eller tvärtom, något som dock inte går att göra på skidor.
Om Ni ändå vill nyttja ett engelskt ord föreslår jag bif (brown eye in first), t. ex. bif 720.
Rövhöla helt enkelt.jeppenator sa:vafan? fattar inte dedär me BEF? förklara nu..
brown eye first? jag hajjar inte ett skit.. förklara!
så de kan heta switch när man railar åt fel håll? :PhHarlaut sa:egentligen är faike de rätta!
switch betyder ju fel fot fram..
och eftersom man inte villl säga baklänges för det låter så fult.Hjalle_S sa:Glömde min slutsats! Man kan varken åka fakie eller switch på skidor, efter som båda orden bara beskriver olika sätt att stå på en skateboard! Baklänges kan man däremot åka.
jopp de är min vilja och så får de bli;DThe_Cat sa:Switch är så urvattnat. Det är ju inte frågan om vad det ska heta utan vad som låter skönast. Fakie låter givetvis skönast, sluta ljuga för er själv.
Man kan inte droppa fakie på skate, men man kan droppa switchsears sa:droppa in fakie låter mer skate och inlines aktit
droppa in switch låter mer manligt![]()