..
undrar Om någon här VET varför det är lag på att ha en fångrem???
och undrar hur många som VET varför den uppfanns ???
vet ni det ?? nej, jag trodde väl inte det.
...
1. det är totalt onödigt med fångrem om man inte hajkar i backen.. det är sant
2. den uppfanns för att man skulle kunna hajka säkert och kunna snubbla utan att brädan åkte ned så man slapp gå ned igen och hämta den, inte för att den skulle kunna skada någon.
3.
steg ett: sätt dig ned
steg två: knäpp loss fångremmen från benet och sätt fast den runt din handled
steg tre: NU kan du ta av dig dina bindningar och börja hajka
(om du skulle snubbla så sitter brädan fast genom remmen mellan bindningen och armen)
steg fyra: när du kommit upp så sätter du sig ned och spänner på dig dina bindningar
steg fem: när bindningarna sitter fast så tar du och fäster fångremmen runt ditt ben igen.
är detta svårt????? det verkar FAAN som det.
.............
så.. varför skall vi ha en jävla fångrem???
ingen VET ju faaanhur man skall använda den och Om de vet om detta så skiter de väl faaan i att göra det iaf.. varför hålla på att kämpa och trixa bara för att man skall hajka upp till ett hopp eller en rail??
någon som sett hajkande kids med fångremmen släpande efter sig i snön?? bärandes på sin bräda under armen.. (tappar han brädan så är det ett faktum --> den åker ner igen)
såå.. varför skall vi ha en jävla fångrem??
svar: för att undvika de få ggr som brädor far ned som spjut mot liftköer eller dyl.
varför åker brädor ned på det sättet??
svar: för att INGEN JÄVEL vet hur och varför man skall ha en jävla fångrem.
...
den korta fångremmen som bara sitter mellan skon och bindningen uppfanns för att regeln säger att det skall finnas en förbindelse mellan benet och bindningen.. och foten tillhör benet och vips så hade vi en short-leash, quick-leash, kort-fångrem..
tyvärr så tar den ju bort hela grejjen med en fångrem (förutom på de (min inkluderad) som INTE hajkar i backen överhuvudtaget)
...
så.. HUR SVÅRT KAN DET VARA????
sätt fast den.. ha den fast.. TÄNK LITE och var försiktiga när ni hajkar..
SLAO säger att vi skall ha en fångrem... tyvärr har jag stått och argumenterat just detta jag skrivit här ovan och sagt att jag INTE hajkar i backen så jag skall slippa ha en jävla rem på mitt ben..
vilka DUMMA argument möts jag av då??
- dina bindningar kan lossna ??????? HUR FUCKING DÅ??? båda på en ggn ??
(det är ju faaan större risk att skorna flyger av eller att dina fötter flyger ur skorna och vad faaan hjälper en fångrem då till för??
och det bästa argumentet..
- det är reglerna, vill du åka här så har du fångrem..
- men, jag hajkar inte..
- det spelar ingen roll...
- men den e ju uppfunnen för de som hajkar
- du skall ha en fångrem, annars så får du inte åka här..
-etc etc etc bla bla bla
..... hmmmmm jaja.. vad kan man göra
jo...
använd den jävla fångremmen och håll käften.
/Pinn
En lösning för att slippa fångrem är att sätta (board)STOPPERS på snowboards.. Ny uppfining? boardstopper.. hmm..