Färga skidor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JDrake

Ny medlem
Färga skidor
Tjena. Har ett par K2 Disorderly som jag gillar sjukt mycket. Däremot gillar jag inte motiven ovanpå skidorna allt för mycket (för mycket små detaljer och döskallar) så min fråga är följande: Går det att färga skidorna på ovansidan? Tex maskera K2 märket och spraya eller liknande, och vilken slags färg som kan va bäst? Osäker på om det påverkar skidans egenskaper på nåt sätt. Kan vara den dummaste tråden på forumet men det var en fundering jag hade..

Mvh Jocke

Färga skidor
Vad jag vet så är det bara å spraya på.
Jag kan inte se att 0,1mm färg påverka skidan mer än att den kommer väga 10g mer.

Ta en plastpåse eller liknande och skydda bindningen bara så att den inte blir missfärgad ;)

Köp bara inte Biltemas färg.. Rinnig och jobbig att arbeta med. Sprayar du för mycket med biltemas så kommer inte färgen torka förrens om nått år :)

Färga skidor
Du måste nog sandpappra ner ytan så den blir matt innan du sprayar på färgen. För bästa resultat så ska du nog måla med en grundfärg innan du målar på med färgen du ska ha sen. Man måste sandpappra ner grundfärgen så den blir matt. Avsluta med klarlack. Efter den riktiga färgen.

Hoppas jag var till nån hjälp!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp