D
Deleted member 80259
Guest
Fartdräkt i skiercross
Varför får man inte ha fartdräkt i skiercross?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kankse lite småfult när an väll är i luften?emanuel_moren sa:Jag har haft samma funderingar kring freestyle åkare generellt i både big jump och alla tänkbara trixbanor. För fart är det enda de strävar efter så kommer de i stora jävla "skatekläder" varför, egentligen. Alla borde gynnas med tighta trikåer ;-) oavsett att utseendet kan diskuteras. Rent fartmässigt är det ju det optimala.
Beror helt och hållet på vad man har för kroppsform...Kruxelidux_gangsta-thug sa:Kankse lite småfult när an väll är i luften?emanuel_moren sa:Jag har haft samma funderingar kring freestyle åkare generellt i både big jump och alla tänkbara trixbanor. För fart är det enda de strävar efter så kommer de i stora jävla "skatekläder" varför, egentligen. Alla borde gynnas med tighta trikåer ;-) oavsett att utseendet kan diskuteras. Rent fartmässigt är det ju det optimala.![]()
Akta spindeln och spindelnäten, hårda grejer! :oMountain_Man sa:Jo ... Herman och grabbarna ser ju verkligen fjolliga ut när de drar på i 120 km/h nedför berget ... öhööö?
http://cache.daylife.com/imageserve/0aak0xO5RK8Uk/610x.jpg
/MM
Va? Sponsorloggor syns väl bättre på en tight dräkt än prassliga jacka/byxa eller vad tänkte du?combatspenat sa:Tror ni inte att pengar från sponsorer har med saken att göra? Lite samma som att man måste ha en viss längd på byxorna och tröjan i volleyboll. bara en tanke lite sådär.
att ha XXXL t-shirt på en tunn tonåring med bandana och ridhjälm ovanpå sina goggles är ju skitsnyggt i luften...Kruxelidux_gangsta-thug sa:Kankse lite småfult när an väll är i luften?emanuel_moren sa:Jag har haft samma funderingar kring freestyle åkare generellt i både big jump och alla tänkbara trixbanor. För fart är det enda de strävar efter så kommer de i stora jävla "skatekläder" varför, egentligen. Alla borde gynnas med tighta trikåer ;-) oavsett att utseendet kan diskuteras. Rent fartmässigt är det ju det optimala.![]()
kan ligga nåt i vad spenat säger. Skicross åkarna åker ju faktiskt i samma kläder som finns att köpa i butik. Så då syns ju sponsorens kläder istället för sponsorens logga. Tror dock inte att det är orsaken till att de inte kör med fartdräkt. Jag läste på nånstans att varför det inte kör med fartdräkt är för att "We want to keep the Freestyle image".felix sa:Va? Sponsorloggor syns väl bättre på en tight dräkt än prassliga jacka/byxa eller vad tänkte du?combatspenat sa:Tror ni inte att pengar från sponsorer har med saken att göra? Lite samma som att man måste ha en viss längd på byxorna och tröjan i volleyboll. bara en tanke lite sådär.
Lättare och få saker att se snygga ut då stora kläder döljer mer än tights.balanselius sa:att ha XXXL t-shirt på en tunn tonåring med bandana och ridhjälm ovanpå sina goggles är ju skitsnyggt i luften...Kruxelidux_gangsta-thug sa:Kankse lite småfult när an väll är i luften?emanuel_moren sa:Jag har haft samma funderingar kring freestyle åkare generellt i både big jump och alla tänkbara trixbanor. För fart är det enda de strävar efter så kommer de i stora jävla "skatekläder" varför, egentligen. Alla borde gynnas med tighta trikåer ;-) oavsett att utseendet kan diskuteras. Rent fartmässigt är det ju det optimala.![]()
idiot... när du vet vad du pratar om kan du skriva ett vettigt svar..emanuel_moren sa:Jag har haft samma funderingar kring freestyle åkare generellt i både big jump och alla tänkbara trixbanor. För fart är det enda de strävar efter så kommer de i stora jävla "skatekläder" varför, egentligen. Alla borde gynnas med tighta trikåer ;-) oavsett att utseendet kan diskuteras. Rent fartmässigt är det ju det optimala.
Vad är det du vill dölja då då???Hogizz sa:Lättare och få saker att se snygga ut då stora kläder döljer mer än tights.
You fail.
Åh gud vad snuskig du var nu Hasse!Hasse sa:Vad är det du vill dölja då då???Hogizz sa:Lättare och få saker att se snygga ut då stora kläder döljer mer än tights.
You fail.
//H
Vet vadå, jag vet väl precis som alla andra att fart är ganska viktigt när man ska göra volter etc. tights ger högre fart än baggy kläder oavsett tradition inom sporten i sig.SmoofProductions sa:idiot... när du vet vad du pratar om kan du skriva ett vettigt svar..emanuel_moren sa:Jag har haft samma funderingar kring freestyle åkare generellt i både big jump och alla tänkbara trixbanor. För fart är det enda de strävar efter så kommer de i stora jävla "skatekläder" varför, egentligen. Alla borde gynnas med tighta trikåer ;-) oavsett att utseendet kan diskuteras. Rent fartmässigt är det ju det optimala.
............Tror han menar själva kläderna..felix sa:Va? Sponsorloggor syns väl bättre på en tight dräkt än prassliga jacka/byxa eller vad tänkte du?combatspenat sa:Tror ni inte att pengar från sponsorer har med saken att göra? Lite samma som att man måste ha en viss längd på byxorna och tröjan i volleyboll. bara en tanke lite sådär.
Känner att jag måste skaffa stora jävla "skatekläder" tills nästa gång jag ger mig ut i den lokala trixbanan. Attans.emanuel_moren sa:Jag har haft samma funderingar kring freestyle åkare generellt i både big jump och alla tänkbara trixbanor. För fart är det enda de strävar efter så kommer de i stora jävla "skatekläder" varför, egentligen. Alla borde gynnas med tighta trikåer ;-) oavsett att utseendet kan diskuteras. Rent fartmässigt är det ju det optimala.