Fel storlek på bindningar, please help!

W-iding

Ny medlem
Hej!

Nu har jag liiite panik.
Jag vet inte hur jag tänkte, eller jo, de gör jag.
Jag beställde ny bräda plus bidningar (flow Alpha bindningar) och tog MEDIUM.
Jag har ju medium i allt annat jag har i mitt liv så jag tog väl för givet att de skulle passa.
Nu efter lite efterforskning och googlande, så hitta jag att dessa mediumbidningar passar till boots upp till 41.5 EU, jag har 43... Tror ni de går ändå? Någon som har prövat nå liknande.

Kruxet är, om jag skickar tillbaka till Hollywood för att byta storlek så står det såhär;

"På grund av högt tryck i onlinebutiken kan din retur i dagsläget ta längre tid än vanligt. Din retur hanteras inom 21 dagar från det att vi mottagit ditt paket. Så fort din retur har blivit registrerad och öppnad kommer du få ett mail som bekräftar detta"

Jag ska åka iväg om 19 dagar, så jag vågar inte riskera att stå utan bindningar istället.
Hatar att jag e så klaaantig..

Men vad tror ni, kanske är helt beroende på bootsmodell också? (har inga boots hemma och i Nyköping så säljer tydligen inte en enda j*****a sportbutik snowboardprylar..Tog med mig bindningarna för att pröva i butik...)

Senast ändrad:
Det funkar säkert om du ändrar alla spännen till max. Men det är inte optimalt och blir antagligen svårt att spänna.

Returnera dessa och bara köp en annan bindning från en sida där du får snabbare?

Kanske ringa hollywood och se om det går att lösa?

De har ju butiker i sthlm och gbg också, bor du i närheten kanske de kan lösa det igenom en fysisk butik och då lär det gå sjukt mycket fortare!

jeppenator sa:
Kanske ringa hollywood och se om det går att lösa?

De har ju butiker i sthlm och gbg också, bor du i närheten kanske de kan lösa det igenom en fysisk butik och då lär det gå sjukt mycket fortare!
Jo, ska ringa och fråga imorgon om jag inte kan åka till sthlm och byta..

Istället för att vänta på returen så kan du väl bara beställa ett par större bindningar direkt. När brädan och dom för små bindningarna kommit så skickar du tillbaka bindngarna, monterar dom större, åker på resan och ger fan i om returen tar 21 eller 211 dagar.

Skulle säga att snacka med butiken och om det är så att bindningarna är för små så gör som Bergsdoktorn ordinerar.

Tycker däremot att det låter konstigt att medium bara funkar upp till 41,5? Nu var det visserligen inte Alpha jag köpte utan NX2 men jag köpte mina i Hollywoods butik på Östra Hamngatan i Göteborg och då rekommenderas jag att köpa medium till mina 43. Large behövdes när man var runt 45 enligt dem. Jag testade aldrig grejerna ihop i butik men väl hemma skruvades allt ihop och provades och helt klart så var medium rätt storlek. Hade nog funkat med large också men då hade jag fått spänna åt allt max skulle jag gissa.

Bergsdoktorn sa:
Istället för att vänta på returen så kan du väl bara beställa ett par större bindningar direkt. När brädan och dom för små bindningarna kommit så skickar du tillbaka bindngarna, monterar dom större, åker på resan och ger fan i om returen tar 21 eller 211 dagar.
Absolut skulle jag kunna göra så, de svider lite i kassan sen kommer sambon Lynchmörda mig..

Calhenrik, jag kollade på flows egna hemsida på deras "binding to boot sizing chart".
Nu när jag kollar på NX2 så står det även på de att de är för storlek 4.5 - 8.5US (36 - 41.5)
Så dina passar med 43?

W-iding sa:
Hej!
Jag har ju medium i allt annat jag har i mitt liv så jag tog väl för givet att de skulle passa.
Nu efter lite efterforskning och googlande, så hitta jag att dessa mediumbidningar passar till boots upp till 41.5 EU, jag har 43... Tror ni de går ändå? Någon som har prövat nå liknande.

Vill inte strö salt i såret, men vi har all gjort det och varje gång kan man citera Under belägring 2. Kanon rulle!

PatrickSthlm sa:
Vill inte strö salt i såret, men vi har all gjort det och varje gång kan man citera Under belägring 2. Kanon rulle!
Hahaha, ja där fick du allt till de! Men så är det ju...

Hollywood i GBG tror inte medium skulle passa till 43or.
I sthlm hade såklart Hollywood inga bidningar så jag kan inte åka och byta, får helt enkelt beställa ännu ett par i RÄTT storlek och sedan ta smällen av sambon när jag berättar vad jag gjort med pengarna :rolleyes:

Så ikväll blir det hem, ta ett emot ett par smällar av henne och sedan glida ner i soffan och spela det nysläppa snowboardspelet "steep".

Ha en trevlig helg!

Senast ändrad:
Beställ och välj att betala med Klarna, "betala i januari".

Då bör de ju hinna makulera fakturan när de behandlat din retur. Och du behöver inte ligga ute med mer pengar. Sambon nöjd!

PatrickSthlm sa:

Då bör de ju hinna makulera fakturan när de behandlat din retur. Och du behöver inte ligga ute med mer pengar. Sambon nöjd!
Så skulle jag kunna göra ja..

Kanske ska köpa annan modell när jag ändå är på jakt efter nya igen.
Jag har aldrig prövat flow bindningar, så jag är intresserad utav de. Erfarenheter av dom?

Senast ändrad:
Jag blev lite tveksam när du frågar så jag kollade mitt kvitto och där står det L på bindningen så tror du ska beställa nya i rätt storlek.
Vet inte riktigt vart jag fick det ifrån att jag köpte medium, gjorde väl precis som dig ett antagande.
Det om 45 och large kan nog vara något jag hört om andra bindningar och förväxlat med Flow.

Senast ändrad:
W-iding sa:
PatrickSthlm sa:

Så skulle jag kunna göra ja..

Kanske ska köpa annan modell när jag ändå är på jakt efter nya igen.
Jag har aldrig prövat flow bindningar, så jag är intresserad utav de. Erfarenheter av dom?
Har provat lite olika Flow och kan rekommendera att välja någon av modellerna som har Active Straps. Modellerna utan har inte tillfredställt mig till 100%

Tillbaka
Topp