Felmonterade...

jespergreen

Ny medlem
Felmonterade...
HEJ !
jag har precis köpt ett par nya skidor, och personalen monterade dem i butiken.
När jag kommer hem märkte jag att dom var alpinmonterade istället för mittmonterade...
vad ska jag göra ?
dom tar inte tillbaka skidorna i butiken, går det att flytta fram bindningarna ?

Felmonterade...
Hade du varit tydlig med att du ville ha dom mittmonterade? Vilken butik var det? Mittmonterade betyder INTE att dom är monterade exakt på mitten, bara att dom är monterade lite längre fram än normalt.

Felmonterade...
är det k2 skidor går dom efter jävla midsole som är luredrejeri som dom säkert tror är mitten men det är 4 cm bakom mitten endå. om du hade sagt att dom skulle mittmontera och dom inte gjorde det; är dom skyldiga dej ett par nya skidor inte någon ommontering på dom du har nu. jag tror det är så i alla fall

Felmonterade...
jibbkrille ; det är minst 3 cm ifrån mitten ...

ooj ; nepp det är inte k2 skidor utan ett par rossignol, okej då ska jag ta ich prata med dom !

tack så mycke !

Felmonterade...
plugga igen de gammla hålen och montera om..........plugga är kanske så snyggt men kommer inte påverka din skida..................Lycka till

Felmonterade...
killen som skulle mitt montera mina skidor satte dom framför mitten :O så han fick göra om det så att det blev rätt men fick ju ha kvar dom andra hålen. lite tråkigt när man har nya skidor!

Felmonterade...
3cm ifrån mitten skulle jag klassa som mittmonterat. Men vad är det för skidor?

Felmonterade...
Dustbin ; jag har inte hunnit provåka dom än jag ska göra det när hammarby backen är pistade.

Havoc173 ; ja precis, när man har nya skidor vilj man ju att det ska vara snyggt och fint.

Hjalle_s ; det är ett par rossignol sprayer FS

tack !

Tillbaka
Topp