Festa i Fjätervålen och Idre Fjäll?

alexzien

Ny medlem
Hej, jag och 7 kompisar ska upp till Fjätervålen vecka 7 och vi undrar om det är något festande där? Har hört att det inte är så mycket nämligen. Och om det nu inte är "håll i gång" där så är det väl inte så långt till Idre, för där så har man hört att det finns en del? Är det i så fall någon idé att dra dit några kvällar och hur lång tid tar det att gå dit?

Tjena!

ja du/ni.. Fjätervålen är så långt ifrån håll i gång man kan komma! det finns inget där förutom liften o den lilla skidshop/uthyrning o en livsbutik.. that´s it!

som du säger så är det inte så långt till Idre, men vägen dit är... hmm ja.. dålig.. utan att överdriva d minsta.. dessutom är det nog inte så lätt med at ordna taxi direkt, så d lär väl bli en som är nykter o kör. men i Idre kan d nog hända lite mer.. men kolla d på deras hemsida o se hur det är med det.

men åkningen i Fjätervålen är riktigt bra, liftköer är d sällan mkt med! ha d så kul!

Fjätervålen = Stugfest för er själva.

Idrefjäll = Utsikten, Charlies och Farfars (tror det heter så)

Men att gå, det kommer ta sin lilla tid =), taxi kommer kosta för mycket och ta för lång tid. Men om en av er kan offra sig och vara nykter så tar det max 20min med bil mellan ställena. Det kan faktiskt hända riktigt roliga saker på utsikten, så det är helt klart värt att testa någon kväll. Och som ovanämnd säger knäcker Fjätervålens åkning Idres med älglängder, förmodligen några av dom bästa(roligaste) backarna i Sverige. Funparken var fin förra året men jag vet inte hur den kommer se ut i år.

En varning bara!!!!

Vad ni än gör så åk inte på någon fest i Särna, stanna inte för den delen heller. Bodde där förra vintern och hamnade i storbråk med ca 50st tölpar, dom håller varandras ryggar ganska så väl. Fick skyddas i en barack av 7-8 vakter till en minibuss kunde hämta mig och en kompis, bråket blev av på grund av att jag såg konstigt klädd ut (mjukisbyxor, snowboardjacka och keps).

Jaja, hoppas ni får det nice där uppe.

Tack för svaren! Vi har en stor stuga uppe i Fjätervålen så vi kan nog allt bjuda dit lite tjejer som vi träffar i backarna, får vi hoppas. Kan se om det är någon av de tre som har körkort som kan offra sig för oss andra, men det känns inte riktigt så, hehe.

Tack för varningen också marcus, ska ta det lite lugnt när det gäller Särna då.

Tillbaka
Topp