Feta Hopp !

Feta Hopp !
Ja, vad säger man...lycka till att hitta bigjumps med över 30 meter platå. Det finns inte. I världscupen tävlar dom i 14-18 meter långa hopp. Så...

Du får leta i offpisten om du ska hitta nåt på 30 meter. Å andra sidan så tror jag inte att du vågar hoppa så stort. Gissar att du bara försköker verka tuff.

Feta Hopp !
Haha, Det finns fan visst det 30m bigjump, Det kanske inte finns i era stadsbackar! men som sagt, Tex: Trysil å Hemsedal har det, Superpark i nån av dom där canadiska/amerikanska backar har det, sen i finland har dom på nåt ställe ett cp-stort hopp för det har jag sett på Solidpowder 1 :P

Feta Hopp !
Men om finland har ett i solidpowder 1 som gjordes för... hmm. 3 år sen om inte jag minns helt fel, är det ju faktiskt inte heelt självklart att dom har ett nu? eller var hoppet gjort av trä? :P. nej, men i Free Radicals 2001 - a ski odyssey har dom ett riiktigt fett bigjump ute i bushen. ja, det där på slutet som en kille inte riktigt kommer över utan sätter sig fint i baksidan på landningen.

// Svitt

Feta Hopp !
Det största jag har hoppat i var 15-16 meter och det var fanimej stort. Man fick ta en jävla sats för att landa efter platten. Kan kanske finnas nåt sjukt 30-metershopp, men det är nog i så fall byggt tillfälligt för nån speciell händelse. Som sagt, 30 meter är två världscuphopp på rad...

Feta Hopp !
Jag antar att ni menar det hoppet före corner i Trysil eller? Är det någon som VET hur lång platån är. Det är iaf sjukt go landning.

Feta Hopp !
Svutt: Jo, kan så vara. Men dom har ju alltid med det hoppet i alla filmer även fast dom är inspelade olika år. Så därför borde de ju nästan alltid vara så att de bygger ett sånt fett hopp. Aja, skit samma. Men det finns verkligt feta hopp, det vet jag.

Feta Hopp !
nej, ni har missförstått hela syftet, man behöver inte vara världselit för att hoppa i stora hopp, du måste bara va stabil i luften, och det finns många som är, och jag menar kanske inte heller några riktiga "bigjumps" utan bara förbannat stora hopp, med en fet jävla air, och då naturligtvis landningen i pudersnö... finns det nåt bättre eller?

Feta Hopp !
alvis kan ju ta sig i shärten för 30platåer finns. I nån gammal skidfilm som ja jar drar candide thowax en 60 metersplatå så ja tror nog att en 30meters kan skrapas ihop

Feta Hopp !
Gask > Sorry killen, men jag vet inte vad en "shärt" är för något...

Jag vet heller inte vem "candide thowax" är. Känner bara till en "Candide Thowex".

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp