fetaste crashen?

• Trådstartare Trådstartare sesor-n-snug
  • Start datum Start datum
fetaste crashen?
skulle prova 1080 för andra gången i vintras under en uppvisning i Oxbornhoppet. hoppet var nyffräst och lite för mjukt så brädan skär fast och jag flyger iväg en 990 oh landar 2 meter från nollen. blir som tur är bara lite omskakad. men de som sett det hoppet vet att det kan gå mycket värre om man landar platt.

fetaste crashen?
hm :) fina bails :D
vet då en gång jag var ute och körde. Skulle enkelt hoppa över ett vanligt jävla easy bjump men får då för mycket bakotvikt. kollar ner och ser att jag ligger i en halv bakotvolt. sen blev det svart. vaknade med nåra kompisar stod och kollade på mig :) läskigt läskigt. haha :D

R

fetaste crashen?
Sorry för dubbelposs. Måste tillägga alla ni som säger ni ställer er upp direkt efter smällen. det är sant, dom flesta gör så :P kommer ihåg när jag skulle göra bakotvolt från ett fotbollsmål på ett disco :P klättrar upp med mina glidiga strumpor, känner att det inte kommer gå bra men vafan. trycker ifrån riktigt rejält så jag får för mkt höjd och får överspin, det ända jag såg va olika färger av ljus som lös på backen utav disco lamperna, fötterna nuddar inte backen landar rakt på huvudet stenhårt i ett gympasals-golv. tur hade jag också som råka landa med huvudet rakt på metallplatta (sån för bommar).
ställde mig direckt upp med förstod dock ingenting. klara det mig lindrigt med En hjärnskadning och helgipsad arm :)

Senast ändrad:
fetaste crashen?
I idre för 2 år sen skulle ja hoppa sista hopet för semestern och då fattar man ju hur det går.. jag landa på huvet och fick hjärnskakning och visste inte var ja var. ja svimma och efter 3 timmar vakna ja och ja satt i bilen påväg hem. underbar crash!!

fetaste crashen?
probb med stavningen aer i mallorca, haha jag skulle testa frontflip forsta gongen i en bigjump jag hoppade och landa po rygg och kneckte ena skidan, haha

fetaste crashen?
jag gjorde backflip och landade i djupsnö. skidorna utlöstes och jag for rakt in med huvudet i en snöhög. benen for upp ovanför huvudet så det kändes att ryggen var bruten. Men som tur var var den inte det. men jag kunde inte gå riktigt på en vecka.

fetaste crashen?
Mike wilssons bail i de dära 40 meters steppdownet när han landa en liten bit för laningen där du luta uppåt å bröt ryggen på 3 ställen å pungtera lungan å bröt en tumme... åsså vare nå mer som hände men han... den crasshen var fan inte å leka me

fetaste crashen?
CoCoo sa:
Hade bildningarna lite löst ställda så jag klev ur skidorna längt upp i landningen på ett bigjump, och testade min förmåga att flyga. Klarade ungefär 4-5 meter innan jag gjorde en stilig faceplant.

Min flygtur resulterade in: Lätt hjärnskakning, fuckad tumme, uppriven kind, uttänjt sidledband i knät (hur fan de nu gick till) samt snö innanför jackan.
FYFAN! snö innanför jackan är inte och leka med!

fetaste crashen?
på ett backflip försök landade jag klokrent på skallen på en sten med bara lite snö över

tack gode gud att man hade en bad leiutnant

kracha hårt på en 720 också , landade på kant med skidorna och gjorde en redig spread equipment

fetaste crashen?
softa crasher grabbar :)
jag har fan ingen krash som har varit "våldsam" det enda är väl att jag har stukat tummen, sträckt jumskarna, vridit knät och lite sånt smågrejs. eller jo just ja! jag har fått några blånaglar också :D

Senast ändrad:
fetaste crashen?
Vi var med skolan till backen på en friluftsdag jag och 4 andra killar från min skola skulle ha en hopp tävling från en corner och vi hade 3 flickor som domare och första priset var en puss av varje
flicka.
Och jag var då lite intreserad av en av de 3 flickorna så jag tänkte imponera.
jag skulle hoppa sist och dom andar hade redan hoppat och de hade bara dragit några mute grabs och nåt sånt det bästa hoppet var en "mute 180" jag tänkte att jag tar och gör en "mute 360". Cornern var cirka 10m lång så jag tog rejält med fart och hoppade och "mute 360" var nästan perfekt men min landning gick "käpp rätt åt hel...." jag landade ungefär 2mifrån landningens slut. men jag landade på fötterna och vann första priset + fot masage (=
och jag fick jävligt sjukt i helarna och hela rästen av åk säsongen hade jag problem med helarna, om jag ens lite landade hårt så började helarna och värka och jag kunde intte fortsätta å hoppa.

Speedy

fetaste crashen?
När vi var i levi i vintras så skulle en kompis köra en backflip i ett litet hopp mellan två bigjumps, han hade hoppat där förut å de var inte så mkt sprätt så han laddade på med mkt fart å ville imponera på alla finnar som stog å kollade, men då tog han ju såklart för mycket fart å flög över hela landningen å överoterade backflipen å landade stenhårt på ryggen, resten av dagarna kunnde han inte göra nått för han hade så ont i ryggen :P

fetaste crashen?
speedy-92 sa:
Vi var med skolan till backen på en friluftsdag jag och 4 andra killar från min skola skulle ha en hopp tävling från en corner och vi hade 3 flickor som domare och första priset var en puss av varje
flicka.
Och jag var då lite intreserad av en av de 3 flickorna så jag tänkte imponera.
jag skulle hoppa sist och dom andar hade redan hoppat och de hade bara dragit några mute grabs och nåt sånt det bästa hoppet var en "mute 180" jag tänkte att jag tar och gör en "mute 360". Cornern var cirka 10m lång så jag tog rejält med fart och hoppade och "mute 360" var nästan perfekt men min landning gick "käpp rätt åt hel...." jag landade ungefär 2mifrån landningens slut. men jag landade på fötterna och vann första priset + fot masage (=
och jag fick jävligt sjukt i helarna och hela rästen av åk säsongen hade jag problem med helarna, om jag ens lite landade hårt så började helarna och värka och jag kunde intte fortsätta å hoppa.

Speedy
hur gick de med bruden då?! ;)

fetaste crashen?
crewthirteen sa:
det var nog i väsjö. jag skulle köra en 360 osså var det dimmigt så man såg ej så bra. ialla fall så började jag rotera för tidigt så jag landade på platån och bröt 2 revben och skadade levern. fick åka ambulans och va på sjukan en vecka.
fast de gjorde ingenting för du fick åka ambulans eller hur? ^^

Senast ändrad:
fetaste crashen?
kanske lite efter men mne ^^
När vi var i österrike skulle min bror stajla lite.
Han hoppar, försöker dra en 360 skär sig på armen med skidan i luften och får sy 4 stygn... jäkla pajas

Senast ändrad:
fetaste crashen?
PataPrata sa:
Jag körde in i ett träd fett hårt.

Bröt revben, krossa mjälten i sju delar, inre blödningar, död njure samt skadad lung vilket resulterade i att jag fick ligga sövd med respirator i en vecka. sedan en månad till på sjukhus.
detta var nog den läskigaste hittils :(

fetaste crashen?
Sj har jag inte så mckt , thunder parken i dundret hade några skit feta hop,

mina kompisar hoppade så skulle jag också hoppa ( samma dag krossade han hela foten när han kantade) men iaf jag satte mig ned på arslet på tailsen och när jag kom nära rampen så var jag försen att ställa mig upp så jag satt på arslet i luften och landade rakt på ryggen,,,, ena bindingen flög typ tbx.

fetaste crashen?
Jag tog för hög fart på ett hopp så jag flög tre meter upp och tre meter längre bort än där landningen sluta och landade på arslet och komprimerade kotorna mitt i ryggen kunde inte åka skidor på resten av vintern

fetaste crashen?
jag va på jb i lindvallen den 5 januari
sista åket hadde jag inget minne av,
första hoppet gjorde jag 720 mute andra skulle jag göra en bio 1080 sa min kompis att ja sa att jag skulle göra

men som sakt jag mins inte vad jag gjorde eller vad ja gjorde äfter vurpan mins bara prisutelningen å jag fick inte priset för värsta vurpan:(

sår o ansiktet å blödde stukad näsa tumme och arm pajade crowbar

fetaste crashen?
ja å mina polare va å åkte i våran "hemma backe" å skulle öva lite switch åkning nerför en ganska brant pucklig backe med en liten sväng i. Jag åkte full fart nerför å glömmer helt bort att de e en sväng mitt i allt å hoppar baklänges å får framåtvikt på nått sätt så ja flyger in i ett träd å med ett fint bres på benen flyger ja inte med trädet mellan benen som knackar in i ballen så jag blev liggandes ett bra tag!. Såklart stog mina kompisar å stor garvar... fiiiint stöd:P

fetaste crashen?
Bröt överarmen för 5 dagar sen uppe i kläppen. Var på väg hem från stugan skulle sneda genom skogen o hoppa över en grop, men hade fördålig fart landa på armen i gropen. hade kört där typ 20 ggr innan på dagen. men men sånt som händer.....

fetaste crashen?
Det var när jag var 11 år och jag skulle visa pappa när jag hoppade på ett riktigt big air på Isaberg. jag hade varit där dagen inaan och åkt men dom hade byggt om det så det var mycket större. Jah tog fart och hoppade jag hoppade så att jag missade landningen och landade i backen lite längre ner jag flög ungefär 17-18 meter ock landade på ryggen det slutade med att jag fick åka ambulanse med stödkrage ock ställning för ryggen. jag klarade mig fint men jag fick inte åka skidor på 2 månade.

Men en sak gjorde mig stolt över det jag gjorde det längsta hoppet det året på isaberg

Senast ändrad:
fetaste crashen?
Kan inleda med att säga att jag inte är mycket för hopp. Detta hände under påsken -06.
Vi var 4 pers. som åkte nerför berget och svängde in till en mindre park.
Skidåkare nr 1. åkte fram till hoppet och flög en liten bit och landade ganska platt (inga trick, vi skulle bara ta oss ner till liften). Snowboardåkare nr. 1 tog sig ner i lugnt tempo och studsade över likt skidåkare nr. 1.
Jag tänkte: "Va fjuttigt det ser ut. Jag tar lite fart och hoppar lite längre!"
Sagt och gjort.

Det sista jag minns var att jag tittade till höger och såg trädtoppar, sedan ner mot marken och märkte att jag redan var förbi landningen med någon meter.

Senare under dagen:
http://www.putfile.com/pic.php?img=4341347

Dagen efter:
http://www.putfile.com/pic.php?img=7583875

Trodde aldrig att min näsa skulle bli "normal-size" igen.

fetaste crashen?
titta det är najsiga klippet :S (det är inte jag)
fett klantigt förresten....

för mej funkar den inte :/ här är länken om den inte funkar för er heller

Senast ändrad:
fetaste crashen?
Jag missade landningen, lite felbyggd landning för kicken så jag kom alldeles för långt bort och slet av en sena i tummen vid landningen som blev förödande.^^
Hade gipsskena i 4 veckor men var ändå uppe i backen på blades;)

fetaste crashen?
jag voltade med bilen i sälen när jag va där över nyår.
Min polare bröt nyckelbenet men de va det ända som hände.
Bilen står idag på skroten.

Tillbaka
Topp