fetaste crashen?

• Trådstartare Trådstartare sesor-n-snug
  • Start datum Start datum
fetaste crashen?
Den fetaste vurpan jag gjort va i Trysil mitt under sexstolsliften i Hogega. Hade prcis åkt ett grymt åk i mjuksnö på 20 cm och när jag kommer ner ska jag bara köra ner för sista branten och sen ut i pisten men precis i vecket mellan branten och det flacka så fastnar skidorna i mjuksön och jag dyker men nyllet rakt ner i mjuksnön. Skidorna löste ut och satt som spjut i snön och när jag får ut huvudet ur snödrivan så tittar jag upp på en gappskratande sexstolslift.

fetaste crashen?
Har väl gjort ett par i mina dar... En ganska rolig var för några år sen nånstans i sverige. En kompis o jag fick den alldeles utmärkta idén att ge oss ner för baksidan av berget, utan att ha en aning om var vi skulle hamna.. Svensk, toktät granskog kombinerat med kramsnö i halvbrant terräng var smått tröttande, så när jag äntligen såg en öppning så släppte jag bara på. Efter den sista grankvisten såg jag ett nerfallet träd fem meter framför mig. Terrängen gav mig ingen möjlighet att svänga eller stanna... Så jag hoppade... Ena skidan kom över, inte den andra. -> Svår skrevsträckning.. Dessutom fick jag kramp när jag skulle knäppa loss skidan.. Tomas hade rätt skoj.

fetaste crashen?
fetaste vurpan
2001 Vemdalen Påsk

Jag och min f.d flickväns lillebror hade hyrt snowblades ett par timmar för att pröva

Efter vi hade varit ute i skogen och åkt så skulle vi hoppa in i backen fick ganska bra air, men när jag skulle landa så var backen lite för mjuk eller jag tung så när jag landar sjunker skidorna igenom, rakt ner i pisten det såg ut som en förbannad snöman hade hoppat ut i backen, varpå jag gör ett svandyk och landar mitt på huvuetsjunker ner med huvudetoch tippar framåt så jag knäcker nacken bara så där lite extra och har fortfarande problem med nacke och rygg.

fetaste crashen?
men ska ni höra på mej eller??
i alla fall så var vi i trysil med skolan..februari, ganska slaskig snö.
Jag hade snowblades då...(ja ja vet att det e fjolligt, men nu har ja riktiga skidor!!) och 75:an, trysil brantaste pist. Motsvarar chocken i idre ungefär.!!
jag va högst uppe och fick för mej å inponera lite så ja ställde mej i nån sorts störtloppsställning och körde störtlopp nerför HELA 75an..
Och på slutet så hade nå jävla snorungar byggt nå sorts liten snövall och min vänstra skida hoppade i det..
Då det gick MYcket fort så började hela jag att wobbla och voltade och snurrade..En spricka i nåt revben vart det! och en ledbandsskada i knät..
Och de gick fort när de hände!!

Så nu kör ja bara med riktiga skidor å inte glasspinnar som inte löser ut..;)

Ha de gött!!

fetaste crashen?
Ingen fet crash men det såg jävligt kul ut i alla fall:
Jag och brorsan hade byggt en fin slide bestående av tre sammansatta rör. Tänkte jag skulle dra en boardslide, brorsan filmade, hoppar lite för högt till första röret vilket leder till att det sjunker ner en bit när jag landar på det, kanten på rör nr 2 sticker nu upp ovanför rör nr 1, kanten på brädan drar i rör nr 2 och jag gör en superman i luften och landar på magen. Vi har haft väldigt kul åt den kraschen när vi kollade på filmen efteråt.

fetaste crashen?
jag körde i 400 km/ljusår och körde in i en lykstolpe. Efter det åkte jag på huvudet i 300 m/ljusår och sen kom det upp en stykare han skar mej i många delar ....det gjorde gansk ont

fetaste crashen?
Jäkla flatljus asså! F*n man ser ingenting. =)

Var i funparken i Björnrike i vemdalen förra jullovet. Åker först före alla lite nonchalant och ska hoppa, hade ju kört hoppet flera ggr. så jag tar alldeles för mycket fart utan att märka det och ser inte kickens konturer pga, ljuset. tappar kontrollen i luften och landar på ryggen typ 6 m längre ner i slutet av hoppet,, flög väl en tre meter högt.

Tappade luften i nån minut, sträckte ryggen och fick en spricka i bröstkorgen,,,,,,,jooobbiisch

*********Men asså, fan, jag vågar inte dra 360 på big jumps, vad ska man tänka på för att inte landa fel och slå sig,,, har bara kört på egna hopp med MJUK landning...?

/Carpe Diem - Fånga dagen! /Fille

fetaste crashen?
jag var i trysil för några år sedan.
jag och ett gäng kompisar åkte från toppen jag klarade det
galant som de flesta gjorde. jag stannade en bit ner för att
titta det stog två kvar där uppe. en av dom slet sig i
första svängen han voltade gled o snurrade i cirka 200m
innan han stannade skidorna låg kvar där uppe men som tur
var det en till där uppe som fick slänga ner skidorna!!

fetaste crashen?
när jag var i åre för 4 år sen så fick jag en spricka i armen efter andra åket första dan.... kul!!
fast jag åkte med gips 2 dagr

fetaste crashen?
Jag skulle göra en daffy i ett för litet hopp. Körde ner skidspetsen i marken och landade på huvudet. som tur var hade jag hjälm. Låg där medvetslös nån minut med mina kompisar skuttande omkring o försökte väcka mig.
Jag kommer inte ihåg nått förräns ambulansen kom. Det var 35 min senare..

fetaste crashen?
Om ni vill landa med mer framåtvikt är det lättast att göra en tailgrab man får ner skidorna mot landningen bättre då... (Vet inte varför det bara e så)

fetaste crashen?
Ok. Det gjorde inte ont. Men det är drygt...

Jag åkte en dag då det snöade på rätt ordentligt. Mina goggles immade lite i underkant, så jag såg enbart en bit fram. Det var sista åket så jag kastade mig ut för en liten brant på min bräda. Och när jag var halvvägs ner i full fart så tappade jag greppet på hälskär och landade på ryggen. Det jag inte märkte förns då var att ryggskydded hade hoppat utanför mina braller och tog in snö upp till skuldebladen... Jag skulle vilja säga att det är en av dom drygaste vurpor jag varit med om...

fetaste crashen?
Jag hade för lite fart i ett stort hopp och vek av för att inte hoppa för att landa på sidan och det blev inte bättre....

fetaste crashen?
Jag såg en kille igår som hoppade på ett relativt stort hopp med bräda... Jag tror han ångrade sig precis innan han skulle lyfta, och försökte bromsa. Slutade med ett svanhopp med landning på platån, såg ut som han flög i slow-motion!

fetaste crashen?
Ett av de hårdaste jag gjort är nog när jag kom hem från serre che och skulle visa mina vänner hur man i hemma backen skulle sätta en 540 från fakey. Jag laddar som vanligt ;så mycket jag kan och flyger därefter som en vante och landar på magen ett par meter efter landningen med huvudet sönderskrapat ner i marken.

Och ligger där bredvid liftkön och stönar som en brunstig älg då jag tappat luften. Efter tre fyra minuter reser jag mig som den karl jag är och torkar bort blodet med ärmen, tar liften upp och sätter det där jävla tricket. Denna gång med lite mindre fart.

fetaste crashen?
Jag tappa skidan en gång i luften. och det åker ner för mig och sätter sig i snön med spättsen ner. när ja då landar får ja den i munun och slår ut en del tänder ;)

fetaste crashen?
Är expert på att crascha. Oftast så att jag skadar mig. :( Stukade tummar, blåtyror, hjärnskakning, mörbultad ryggrad, axel ur led & senast ett korsband åt helvete you name it,

Denna historia utspelar sig på bräda. Jag har väldigt hög fart när jag kommer ner till nått slags lågfartsområde när några smågupp fuckar till det för mig, för på det sista guppet får jag en sådan jävla pop på brädan att jag flyger iväg & landar med nosen i marken (90 grader) där sitter brädan fast & jag gungar fram & tillbaks, tills det blir för mycket tryck för skruvarna på bindningarna som ryker & hela bakkappan böjs & jag trillar ur. Asgarv när jag tänker tillbaks på det.

Klarade mig helskinnad ur detta, men har numera en lååång skruv i bindnigen.

fetaste crashen?
men har ni inte sett den där vurpan på nån skidfilm....Ready Fire Aim tror jag...när det är en kille som ska köra upp mot en corner....och kör rakt fram in i väggen...de ser ju så sjukt ont ut.....men det ser jävligt kul ut också...

fetaste crashen?
Har gjort en och annan fin crash.

På en störtloppstävling i norge (NM) när jag var ca 14 tappade jag skidan i ett skråparti så att skidan fick någon slags projektil fart rakt upp i luften för att sedan landa med sådan fart at skidan bröts. Det var desutom lånade skidor :)

Sedan på en skiercross tävling för ca 3 år sedan i klövsjö, crashde jag på näst sista hoppet pga att de som var bakom mej (jag ledde hitet) körde på mig på hoppkanten så att jag kom ur balans, fick inte dämpat hoppet och landade platt. Problemet var att min arm och stav hängde kvar i snön så att min axel hoppade ur led och bröts samtidigt som mit huvud faceplantade snön. Märkte inte att axeln var skadad förän ca 30min senare då tjejen påpekade att den satt lite konstigt. Var väl lite chockad antar jag.

fetaste crashen?
http://img.photobucket.com/albums/v243/krille/BAIL.jpg

varför inte göra sådär då?
fastnade i kicken till bäcnken vi hade lagt ena sidan av en plåtsoptunna där för det fanns inte tillräckligt med snö så den underlättade (tydligen inte) men iaf så bucklades hela plåten ned så jag flög fram :D

Jag faceplantar bänken sen och ramlar ner på sidan efteråt också :P

Sen så pungade man ju railet utanför stadsbiblioteket i STHLM i lördags också :P

fetaste crashen?
klippte en trappa med cyckel och bromsträckan hamnade ute på gatan och smälde med en bil som körde i 50km/h

lite andningsnöd och jävligt svårt att gå efter..

fetaste crashen?
jag skrotade rätt ordentligt i en uppåkt jätte bred puderbacke, det var inte mycket träd så jag drog på så mycket jag kunde och från ingenstans dyker det helt obefogat upp 4 små iskullar och efter att parerat dom två första så fastnar jag med skidkanterna och börjar snurra, jag vet inte riktigt hur långt jag studsar ner men en 40- 50 meter kanske, när jag har vaknat till så försöker jag hitta mina skidor, den ena ligger jämte mig men den andra har antagligen lossnat när jag snurrat och slungats iväg och satt sig rätt upp vajande 30 meter ner i backen.

skadorna var som tur inte så allvarlig, benhinneinflamation och två brutna revben och en stukad handled.

fetaste crashen?
snyggaste kraschen jag gjort va när jag åkte lite
skogsoffpist och de helt plötsligt dycker upp ett
träd 2 meter framför näsan på mig och jag blir
tvungen att göra en kraftig vänstersväng och
kommer förbi med hela över kroppen men bennen
är kvar på andra sidan trädet och de blev en
jävla snurr som till slut tog tvärrstopp då satt jag
runt ett annat trä som ett U de tog ett tag innan
jag orkade mig därifrån men som tur va så tog
de första trädet på pjäxorna och inte jämt över.
så de blev inte en enda skada.
bara lite mörbultad

(ursäkta stavning)

fetaste crashen?
Roligaste bailsen jag sett var nog när vi körde puder med hönan och hans gäng i Les 2 Alpes. Riktiga klotningar i pudersnön.. Ni fattar när ni ser hönan i mitt fotoalbum!

fetaste crashen?
min värsta krasch var i en lift i åre när ja titta bakåt. medans ja tittade bakåt så styrde jag mot en lift stolpe. jag körde inte inn i lift stolpen men ja körde på fel sida om stolpen. jag slungades 2 å en halv meter upp i luften å landade i ett uppkört liftspår på höften.

som tur var klarade ja mig utan skador.

jag var 8 år när det hände.

fetaste crashen?
Skulle snowbaordcarva en av de röda hoppen i hemsedal då till min förvåning min högra skida löser ut precis vid avhoppet. En 180 med en skida resulterade i en fet krash och en fett böjd skistopper samt en öm rrrröv (med skårrande västgötsk r)

fetaste crashen?
Jag åkte i tandådalen i sälen för typ 2 år sen och laddade för mycket i bigjupen och min 360 blev min biljett til sjukan där jag fick veta att jag hade spraäck skallbenet och hade en rejäl hjärnskakning. Fick ligga på sjukhus typ 3 veckor.

fetaste crashen?
jag skulle åka lite offpist. tittar på kompisen å märker inte björken som kommer framför .den räcker mig til bröstet å jag får den rakt på kulorna kunde typ inte gå på en dag :(

fetaste crashen?
Jo det var i början eller precis innan liftarna skulle öppna. Snö hade kräkt ner i nån dag så jag å moa drog till rödkullen för att raila efter några åk på railen högg den bara mer å mer sen på slutet flög jag av kraftigt å slet av korsbandet inte så skönt direkt!

fetaste crashen?
Bröt knät lite för mycket åt fel håll i en för lång frontflip. Tänjde ut alla kors/ledband och lyckades istället för att ha av dom spräcka hela brosket i knät ;( De lade rätt brosk bitarna i en operation men jag kommer tydligen ha men resten av livet och läkaren sa att jag får gå på kryckor by the time i get 40 :| Suger.. Men. Jag tror inte på det..

Har inte vänt om på bilden ännu (frontflip). DIVER STYLE!
http://www.aldell.com/bilder/stoffa-frontflip.jpg

fetaste crashen?
Har väll inte haft en så kul säsong hittils:

Slet av ett muskelfäste i axeln 2:a ggn i backen och efter ca 2 veckor av , rätt så, skadefritt åkande bryter ja tummen på en wallride i kungsberget.

Första dan veckan efter i Hemsedal så slet jag av ett ledband i den tummen som inte e bruten. Nån dag senare får jag hjärnskakning så d blir inge mer åkande. I samma vurpa slår jag svanskotan nå förjävligt så jag missade veckan efter i Ramundbeget..

Går nu på rehab och har sålt skidorna :P

Hörde att Tanner gjort en trevlig vurpa i chads gap oxå ^^,

fetaste crashen?
:D haha massa roliga crasher ser jag :P

Jag gjorde en rolig iallfall :D

va ri österrike och det va en skit dimig dag = noll i sikt skulle åka sista biten på en backe och skulle göra en vanlig stoppsladd, i själva sladden liggande lutande mot backen så helt plötsligt tardet stopp och jag slungas rakt in i en vägg av snö :D något av det roligast jag gjort.

Så paff jag var när det stod en vägg framför mig oich jag satt i den :P :D

fetaste crashen?
Det värsta jag har gjort är väl det klassiska, kullerbytta med skidorna, glidit nerför en is(skare)belagd backe baklänges, och gjort en faceplant i puckelpisten när skidspetsarna fastnade i puckeln pga all lössnö...;P

fetaste crashen?
Vi va i italien förra året med några kompisar. Det va första gången för några att åka till alperna. En av dom ramla första dan efter två timmar och bröt nyckelbenet! :S

SURT!

fetaste crashen?
Det var nog när jag skulle hoppa upp på ett tak med blades och sen droppa ner taket .
Taket kanske är 1.50 högt men iaf så fick jag för mycket fart och flög över hela taket landade på ryggen det var lite isigt , jag tappade andan och hade ont i ryggen en vecka efter , men jag åkte ändå till dom stängde den dagen:)

fetaste crashen?
Inge snack om saken, Tanner Halls vurpa när han drar en switch 9 över Chads Gap o landar för kort o bryter båda fötterna. Han visade den för mig i förrgår. Vurpan är med på deras nya rulle Teddybear Crisis tror jag...

Det ser skapligt oskönt ut iaf...

ANnars har jag oxå slagit huvet i en liftstolpe på väg upp i liften :P blackout, minnesförlust o 2 dagar på mora lasarett som tack...

Tillbaka
Topp