FETASTE offpist repan på skidorna?

eeeh?
är det repa under skidan eller är det fetaste åket?

den fetaste repan på skidorna fick jag förra veckan. 4dm lång repa mitt under skidan in i kärnan och snittbredden var ungefär 1.5cm på repan.
blev som en hajfena under skidan när jag körde pisten sen.

offpiståk vet jag inte. tuolpagårni i kebnekaise nu i veckan förhoppningsvis. lite firning från toppen ned i grytan o sen fin glaciäråkning för att avsluta med fin sorbéåkning längre ned. det är väl min förhoppning.

jag fick en repa som gjorde så att skidan bromsade som fan i lössnö..sen när jag kom ner till vanlig pist igen så tog det tvärstopp och först då märkte jag att det va ett uppsletet hål med en kant som stack rätt ner i snön.

Valet är fritt vad gäller tolkning av repa!
Den som förstörde utrustningen mest var en repa som gjorde att det var bara att slänga ett par Salomon PR. Återlivningsförsök var onödiga. Bästa repan alla kategorier under VC liften någon gång på 90 talet. Toksnöande under ett antal timar. Helt sanslöst puder. Varade i några timmar. Slår det jag upplevt i Canada, USA och Alperna. Men om sanningen skall fram så är det nog endast då det varit så bra.

fetaste åket: st anton, stuben alla andra envisades med att sitta på afterski så jag tog skidorna och knatade en bit upp och åkte ner;)
repan: fick islutet av åket i st anton. den var stor

Tillbaka
Topp