Fick min ISIA bricka idag

I en backe kanske??? Om du har ISIA status så borde du väl veta det eller??

Ännu en meningslös tråd. Sök på nätet och du skall svaret finna!!!!

http://www.isiaski.org/en/index.html

Där kan du läsa allt om din ISIA!!!

Senast ändrad:
Bra skrivit där chrtur.. Var så jag menade med mitt inlägg men var Ironisk igen.

chrtur sa:
En tanke jag har är att det verkar visa hur lite ett ISIA certificering verkligen ger i kunskap...
öh, vad menar du? kunskap i ISIA's organisation och stadgar? jag tycker inte det är speciellt viktigt att känna till sådan information. för mig är det viktigare att dom med ISIA-status har en hög kunskapsnivå när det gäller skidåkning, teknik, metodik och pedagogik. om du tycker att det är viktigare att ha ämneskunskap om ISIA istället för skidteknik så börjar jag undra om du verkligen har alla hästar hemma.

JockeSki sa:
chrtur sa:
En tanke jag har är att det verkar visa hur lite ett ISIA certificering verkligen ger i kunskap...
öh, vad menar du? kunskap i ISIA's organisation och stadgar? jag tycker inte det är speciellt viktigt att känna till sådan information. för mig är det viktigare att dom med ISIA-status har en hög kunskapsnivå när det gäller skidåkning, teknik, metodik och pedagogik. om du tycker att det är viktigare att ha ämneskunskap om ISIA istället för skidteknik så börjar jag undra om du verkligen har alla hästar hemma.
Men du JockeSki verkar mer som denna mäniska vill visa upp att han har fått ISIA status mer än leta på nätet eller fråga en sån sak till dom han hade som lärare när han gick utbildningen eller?? Är ju inte så svårt att få reda på en sån sak eller???

Tack för den, "denna mäniska"

Jag har kollat runt lite på nätet men jag hittar ingen vettig information. Men jag vet att man inte får åka gratis på Skistars, men man får åka gratis i björkliden tex. Och Nu är det så att jag kanske inte har 1000 års erfarenhet innom den svenska snösprortsindustrin. Jaja ni fattar vad jag menar. kan ni inte vara lite snälla istället för denna överlägsna attityd.

combatspenat sa:
Tack för den, "denna mäniska"

Jag har kollat runt lite på nätet men jag hittar ingen vettig information. Men jag vet att man inte får åka gratis på Skistars, men man får åka gratis i björkliden tex. Och Nu är det så att jag kanske inte har 1000 års erfarenhet innom den svenska snösprortsindustrin. Jaja ni fattar vad jag menar. kan ni inte vara lite snälla istället för denna överlägsna attityd.
Men om du ringer skidlärarföreningen så borde dom kunna ge dig all info eller?

;)

Senast ändrad:
ja det är klart. vet bara att jag själv inte har någon koll på detta och har tidigare inte hittat denna inforamtion på ISIA's hemsida. men men... det är klart han borde veta detta, eller iaf veta var man får tag i informationen.

ett tips combatspenat: kolla med skidlärarföreningen. http://www.skidlararforeningen.com/

sen är ISIA-statusen ett stort jävla skämt i sverige men det är en helt annan diskussion...

Edit: Attans åxå Hasse, där han du före mig :)

Senast ändrad:
Ja jag tog ju mina kurser i NZ så jag har ingen aning om hur kurserna och skidlärarföreningen funkar här i sverige. det är därför jag undrar. tack för alla svaren och denna intressanta diskussion

Senast ändrad:
chrtur sa:
En tanke jag har är att det verkar visa hur lite ett ISIA certificering verkligen ger i kunskap och bör jag då generalisera detta till alla instruktörer.....
Efter att ha gått utbildning i Frankrike i våras som är kopplad till ISIA kan jag bara svara:

Ja, det bör du absolut göra!

Eller tja, generalisera det för alla utom mig då såklart ;-) Jag har å andra sidan inte full ISIA-certifiering så jag räknas nog inte ändå.

Edit: combatspenat: Grattis till certifieringen! Som du redan märkt var det kanske inte det smartaste du gjort att skriva ett sånt här inlägg på Freeride men det bjöd ju åtminstone på lite eftermiddagsunderhållning ;-)

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp