combatspenat
Aktiv medlem
Fick min ISIA bricka idag
Som sagt fick licensen idag vart kan man ta och åka lite gratis är det jag undrar. ge mig lite olika förslag.
öh, vad menar du? kunskap i ISIA's organisation och stadgar? jag tycker inte det är speciellt viktigt att känna till sådan information. för mig är det viktigare att dom med ISIA-status har en hög kunskapsnivå när det gäller skidåkning, teknik, metodik och pedagogik. om du tycker att det är viktigare att ha ämneskunskap om ISIA istället för skidteknik så börjar jag undra om du verkligen har alla hästar hemma.chrtur sa:En tanke jag har är att det verkar visa hur lite ett ISIA certificering verkligen ger i kunskap...
Men du JockeSki verkar mer som denna mäniska vill visa upp att han har fått ISIA status mer än leta på nätet eller fråga en sån sak till dom han hade som lärare när han gick utbildningen eller?? Är ju inte så svårt att få reda på en sån sak eller???JockeSki sa:öh, vad menar du? kunskap i ISIA's organisation och stadgar? jag tycker inte det är speciellt viktigt att känna till sådan information. för mig är det viktigare att dom med ISIA-status har en hög kunskapsnivå när det gäller skidåkning, teknik, metodik och pedagogik. om du tycker att det är viktigare att ha ämneskunskap om ISIA istället för skidteknik så börjar jag undra om du verkligen har alla hästar hemma.chrtur sa:En tanke jag har är att det verkar visa hur lite ett ISIA certificering verkligen ger i kunskap...
Men om du ringer skidlärarföreningen så borde dom kunna ge dig all info eller?combatspenat sa:Tack för den, "denna mäniska"
Jag har kollat runt lite på nätet men jag hittar ingen vettig information. Men jag vet att man inte får åka gratis på Skistars, men man får åka gratis i björkliden tex. Och Nu är det så att jag kanske inte har 1000 års erfarenhet innom den svenska snösprortsindustrin. Jaja ni fattar vad jag menar. kan ni inte vara lite snälla istället för denna överlägsna attityd.
Efter att ha gått utbildning i Frankrike i våras som är kopplad till ISIA kan jag bara svara:chrtur sa:En tanke jag har är att det verkar visa hur lite ett ISIA certificering verkligen ger i kunskap och bör jag då generalisera detta till alla instruktörer.....