fiddy på väg

Hampe_ee

Ny medlem
fiddy på väg
Hej tänkte köpa en fiddy typ en mincross då, dom låter juh riktigt mkt men Vad Kan hända om polsien stoppar én? är det lätt o bara köra ifrån tänkte då köra lite på gatorna :) jag bor inte direkt i stan men inte direkt på landet

fiddy på väg
möter du en polismotorcykel måste du köra ut i tät skog, en bil räcker det med att köra ut på en stig. Polisens motorcyklar funkar ypperligt på stigar. Stoppar de dig åker du dit för olovlig körning och oregristrerat fordon

fiddy på väg
okej vad innebär detta ? kan jag få uppskjutet lämplighets intyg ? vad är det värsta "straffet" man kan få typ?

Senast ändrad:
fiddy på väg
skaffa lätt mc körkort o köp en reggad fiddy.
har för mig att jag har sett nån sån på blocket..

eller så kör du helt enkelt på stigar o småvägar i skogen.

fiddy på väg
Köp en moppe istället, och om du vill vara på den säkra sidan så väntar du tills du har fyllt 15 och kör otrimmat..

Senast redigerad av en moderator:
fiddy på väg
om du vill köra på vägen kolla med polis hemsida om regler och eu-regga en fiddy/minicross och kör den som en eu-moppe.puss

fiddy på väg
om du inte har körkort så klassas det som mellanmotorcykel, därefter massa skit eftersom det inte är blinkers,bromsljus,positionsljus osv..

fiddy på väg
en här blev stoppad, han ffår ta körkoret när han är 20 yao.. fuck das polischhh!

fiddy på väg
Kör som satan,gjorde jag en hel sommar kul som fan med snutjag, bilarna gör endå ingenting, hojjarna tappar dig om du snirklar mellan lite staket och skit.. om det inte eenduro, men dom möter man aldrig på..

fiddy på väg
men om de e typ inne i stan så lär man väll dra snuthojjarna eller?
de kan ju inte ta svängar lika bra som en fiddy o så har de vell itte loka bra acc?

fiddy på väg
Scotte sa:
Hmm tycker ni jag borde skita i att köra lite på småvägarna och hålla mig till crossbanan istället? :)
det är väl upp till dig själv, men om du känner att du är duktig på att köra så att du inte ska ha några problem att köra ifrån snuten och att du är kapabel till att köra ifrån snuten så visst kan du väl köpa en och åka på gatorna om du vill...
men man måste tänka på vilka konsekvenser det kan innebära, inte så kul att böta 2000kr om du blir tagen.

Senast ändrad:
fiddy på väg
Detta var det dummaste jävla skiten jag har hört, är ni så dumma att ni kör olagligt så ta det som en man när ni möter polisen. Ingen normal människa försöker köra ifrån polisen. Hur snyggt vore det om alla vi som kör bil försökte köra ifrån polisen om vi körde för fort eller dylikt? Helt livsfarligt.

fiddy på väg
redrum sa:
Men man måste tänka på vilka konsekvenser det kan innebära, inte så kul att böta 2000kr om du blir tagen.
Det är nog den absolut mildaste konsekvensen som kan uppkomma. Tänk dig att köra på en unge bakom en krök eller något sånt. Grattis du har just förstört en familjs och ditt eget liv för att du ville köra en jävla fiddy olagligt.

fiddy på väg
Utter sa:
redrum sa:
Men man måste tänka på vilka konsekvenser det kan innebära, inte så kul att böta 2000kr om du blir tagen.
Det är nog den absolut mildaste konsekvensen som kan uppkomma. Tänk dig att köra på en unge bakom en krök eller något sånt. Grattis du har just förstört en familjs och ditt eget liv för att du ville köra en jävla fiddy olagligt.
Men så kan man ju ändå inte tänka eftersom det kan hända med allting. Skoter, bil, moped SKIDOR osv. Och inget av det behöver vara olagligt.

fiddy på väg
Deespin sa:
Utter sa:
redrum sa:
Men så kan man ju ändå inte tänka eftersom det kan hända med allting. Skoter, bil, moped SKIDOR osv. Och inget av det behöver vara olagligt.
Du fattar inte. Om du fösöker köra ifrån polisen så kommer du att vara mindre uppmärksam på vad som kommer framför dig och du kommer att köra betydligt mer vårdslöst. En direkt konsekvens av att du kör olagligt.
Så man kan mycket väl tänka så.

fiddy på väg
Köp en!! har själv haft en! kan du köra så äre lungt!
skit i utterXD han är bara sur för att han inte fick trimma när han var liten å köra olagligt, sen hade dom väll bara små puch crossar på hans tidXDhahaha

haha närå:P men de är väl upp till dig va du vill, de är ditt liv:)

btw, va blire för fiddy?:)

fiddy på väg
Utter sa:
redrum sa:
syftade mera på skogen...

fiddy på väg
haha tur för mej då. Här där ja bo ha vi typ bara 5 polisbilar och inga polismotorcyklar. Bara vi kör in i skogen vänder dom:)

fiddy på väg
Du kan alltid besöka www.moppenet.com och läsa allt om det du vill veta! Men du får böter och kanske med otur uppskjutet lämp + att dina föreldrar får en prick i sitt register! Om det är en bil så hitta bara en mindre väg men om det är en endurosnut så äre bara och hitta en väldigt smal stig fort som fan ute i skogen för dom kan åka nästan överallt!

fiddy på väg
När en kompis till mig blev stoppad sa han att han skulle på tävling och att han bara "tränade". Den dummaste bortförklaringen jag hört, men det funkade faktiskt!
Dock slutade det inte lika lyckligt nästa gång han blev stoppad.
Annars så kan du lätt köra ifrån en polisbil bara du inte kör på så stora vägar, ex motorvägar osv

fiddy på väg
Om du får lämpen uppskjuten i 2 år, betyder inte det att du inte får ta körtkortet förän du fyller 20. Det betyder att du inte kan få ditt lämplighetsintyg förän 2 år efter det att du kan få ditt lämplighetsintyg. Alltså, lämpen skjuts upp 2 år från den dagen du blivit plockad, eller den dagen du fyller 16 år tills dess att det gått två år

fiddy på väg
haha vem trodde de. En annan kan aldrig få nått för de man själv gör. hahaha.P
Men men vi bo i en fin by där de e lungt. sen behöv man bara ta av sig hjälmen e de förbud för polisen å fortsätta följa en

fiddy på väg
philter sa:
TT-JONTHE sa:
+ att dina föreldrar får en prick i sitt register!
man kan inte få nån jävla prick i registret.... men de e ju kul att de finns folk som tror de!!
Jo faktiskt så kan dina föräldrar bli av med körkortet pga att DU kört olovlig körning. Men polisen brukar vänta ett tag innan dom sätter så höga "böter", innan dess har du åkt fast ett antal gånger

Senast ändrad:
fiddy på väg
Blayquiz sa:
haha vem trodde de. En annan kan aldrig få nått för de man själv gör. hahaha.P
Men men vi bo i en fin by där de e lungt. sen behöv man bara ta av sig hjälmen e de förbud för polisen å fortsätta följa en
Jo faktiskt så kan dina föräldrar bli av med körkortet pga att DU kört olovlig körning. Men polisen brukar vänta ett tag innan dom sätter så höga "böter", innan dess har du åkt fast ett antal gånger

Skrev på fel först

fiddy på väg
haha knappast. Visa mej ett papper på de straffet eller visa nå¨n som bleve straffad så innan man tro de. Varför ska dom bli straffad för de. de e ganska onödigt. Ja e ju 19:P:P

fiddy på väg
Jag åker alltid på vägen , en gång mötte jag poliserna så jag svängde iväg och gasade på som fan , sen såg jag inte till dom nå mer , du kan nog åka på vägen någon gång ibland sådär ..

fiddy på väg
Blayquiz sa:
haha knappast. Visa mej ett papper på de straffet eller visa nå¨n som bleve straffad så innan man tro de. Varför ska dom bli straffad för de. de e ganska onödigt. Ja e ju 19:P:P
OM du är under 18 är det dina föräldrar som har ansvaret på dig. Ring till polisen så får du själv höra. Min kompis som jag skrev om tidigare var nära att råka ut för det

Tillbaka
Topp