fiddy på väg

fiddy på väg
Robint sa:
Blayquiz sa:
haha knappast. Visa mej ett papper på de straffet eller visa nå¨n som bleve straffad så innan man tro de. Varför ska dom bli straffad för de. de e ganska onödigt. Ja e ju 19:P:P
OM du är under 18 är det dina föräldrar som har ansvaret på dig. Ring till polisen så får du själv höra. Min kompis som jag skrev om tidigare var nära att råka ut för det
de är när du är under 15 som dina päron åker på det! har åkt fast några gånger, som tur va så stod jag still å dom hade inte sätt mig åka, så dom ringde bara farsan så han fick komma å hämta mig, sen tog dom ett snack med mig och farsan, innan de så tog dom jue mina persson uppgifter såklart. tex så här sa dom ena gången dom tog mig:P
- hur gammal är du?
- 14
-å fyfan, aha då äre farsans körkort som ryker då!

de där är bara lite dom sa den gången iaf.

btw, Blayquiz : dom får jaga en även om man kastar av sig hjälmen, dom har ändrat på de nu+ att dom får prejja ner en i diket och om dom åker mc så får dom knuffa ner en, även om man är utan hjälm! dom har blivit mycket hårdare nu! så har vi de iaf i sandviken/gävle/järbo område:P

fiddy på väg
Men knappast. så du mena om liggi i 100 så kan dom preja ner än i diket. knappast. man dö fan då:D här så släpp dom en allafall. dom orka inte ens bry sig omn oss. en gång när dom åkte efter en moped, typ 100meter efter som e de lagliga. så åkte moppen in i skogen. då bara vände dom å for. lite liv polisen ha om dom vill döda en:P

fiddy på väg
sen e de så att tyvärr. gå ner på polisen. de e olagligt att köra efter och preje ner en utan hjäm. de e förbjudet i sverige. i USA kanske de e tillåtet men ej i sverige!

fiddy på väg
Blayquiz sa:
Men knappast. så du mena om liggi i 100 så kan dom preja ner än i diket. knappast. man dö fan då:D här så släpp dom en allafall. dom orka inte ens bry sig omn oss. en gång när dom åkte efter en moped, typ 100meter efter som e de lagliga. så åkte moppen in i skogen. då bara vände dom å for. lite liv polisen ha om dom vill döda en:P
Hahah okeej:P här skulle dom iaf kunna göra så, polaren körde iaf 90+ med sin, å snuten typ höll på prejja å så, satt han lära bromsa sen ramla han och smacka in i ett staket, så skulle han resa sig upp, men så hoppade 2 snutar på han! haha men så kan de jue gå när man jävlas med snuten, brännde gummi framför dom innan sen körde han iväg så jaga dom han+ att ja låg på bakhjulet bakom:P haha aja så kan de jue gå:)

fiddy på väg
haha luet tuff du e då.
Den dan de låt troligt:P
Haha. ska ja gå ner å snacka med polisen när ja ska göra teoriprov ska ja höra vad dom säg. dom komma nog bara skratta

fiddy på väg
btw, Blayquiz : dom får jaga en även om man kastar av sig hjälmen, dom har ändrat på de nu+ att dom får prejja ner en i diket och om dom åker mc så får dom knuffa ner en, även om man är utan hjälm! dom har blivit mycket hårdare nu! så har vi de iaf i sandviken/gävle/järbo område:P
Om man slänger av sig hjälmen och dom jagar än så brukar dom upphöra för dom ser det att det är för riskabelt! Men dom får prejja om dom så vill/behöver.

fiddy på väg
Blayquiz sa:
sen e de så att tyvärr. gå ner på polisen. de e olagligt att köra efter och preje ner en utan hjäm. de e förbjudet i sverige. i USA kanske de e tillåtet men ej i sverige!
dom ändra de innan sommarn! kanske inte prejja om man ligger i 100, men nära på iaf! dom har ändrat de där och blivit stenhårda på moppedister och cross/fiddy osv:P

fiddy på väg
Blayquiz sa:
haha luet tuff du e då.
Haha. ska ja gå ner å snacka med polisen när ja ska göra teoriprov ska ja höra vad dom säg. dom komma nog bara skratta
du grabben har du nån gång åkt fast?

fiddy på väg
Blayquiz sa:
haha luet tuff du e då.
Fixa en moppe eller ngt annat fordon och se att dom inte kommer skratta för det äer dom regler som gäller! I göteborg och det finns 3 endurosnutar här och en av dom är schyss och det är "pelle" han har jag blivit stopad av en gång men han sa bara att man skulle ta det lungt på vägarna och inte "fuckoköra" som många säger som innebär att du kör på trotoarer och annat!

fiddy på väg
Blayquiz sa:
haha.
Ja föredra tjejen:P
Ja de ha ja. sen ha ja bleve jagad 3 ggr.
haha aha okeej, då borde du veta mycket..hmm! sen har vi jue min kusin som är 16 åkte fast för rattfylla på moppe, de blev uppskjutet körkort för han, sen killen dom jagade och prejja.. får ta körkort när han är 20:) så du får väl tro va du vill, ja tror iaf så som ja säger, iaf väldigt lika! menmen, sen har vi jue snälla poliser, som man fått varningar av osv!

fiddy på väg
Robint sa:
philter sa:
TT-JONTHE sa:
+ att dina föreldrar får en prick i sitt register!
man kan inte få nån jävla prick i registret.... men de e ju kul att de finns folk som tror de!!
Jo faktiskt så kan dina föräldrar bli av med körkortet pga att DU kört olovlig körning. Men polisen brukar vänta ett tag innan dom sätter så höga "böter", innan dess har du åkt fast ett antal gånger
jaha? har ja sagt nått annat?! men man får fortfarande ingen "prick"!

fiddy på väg
Scotte sa:
Hej tänkte köpa en fiddy typ en mincross då, dom låter juh riktigt mkt men Vad Kan hända om polsien stoppar én? är det lätt o bara köra ifrån tänkte då köra lite på gatorna :) jag bor inte direkt i stan men inte direkt på landet
kolla på polisens hem sida.om jag vore du skulle jag köpa en 50 cc fiddy eu regga den som moppe sen trimmar du och sätter i en black box.

fiddy på väg
haha jag har dragit snuten några gånger ,men en gång stanna dom meej och fråga om det var en moped xD åt mej gjorde dom ingenting jag fick åka efter att jag lura snuten att den inte var trimmad . så det är nog inet så farligt

fiddy på väg
Blayquiz sa:
jepp detta e sant min polare har fiddy han sa att dom ej får jag en om man kör typ i 100 man kan bli stressad osv :P

fiddy på väg
Har snackat med polisen nu.
De här gäller över hela sverige.
Polisen får ej:
Köra efter en när man är utan hjälm
köra nära en när man köra motorfordon på två hjul
Absolut inte preja än.
inte stressa än

fiddy på väg
Blayquiz sa:
Polisen får ej:
Absolut inte preja än.
inte stressa än
Trevligt att de finns poliser som håller dom reglerna... Hmm

fiddy på väg
Swerin sa:
Blayquiz sa:
Polisen får ej:
Absolut inte preja än.
inte stressa än
Du kan ju inte mena allvar att poliserna där du bo preja ner den som kört olagligt med 2hjuligt fordon. eller kör nära och stressa osv.?

Alltså ja tro inte att killen som sa hans kompis bleve nerprjad av polisen, tro knappast de e sant. Eller vet att de inte e de. För om de skulle ha hänt skulle fan den nerprejade vare död. och sen skulle hans föreldrar fått jävla massa pengar för först att polisen döda deras son och sen för att de är olagligt.

köra 90 och bli prejad i diket. de gå inte att överleva.

fiddy på väg
Blayquiz sa:
Swerin sa:
Blayquiz sa:
Polisen får ej:
Absolut inte preja än.
inte stressa än
Du kan ju inte mena allvar att poliserna där du bo preja ner den som kört olagligt med 2hjuligt fordon. eller kör nära och stressa osv.?

Alltså ja tro inte att killen som sa hans kompis bleve nerprjad av polisen, tro knappast de e sant. Eller vet att de inte e de. För om de skulle ha hänt skulle fan den nerprejade vare död. och sen skulle hans föreldrar fått jävla massa pengar för först att polisen döda deras son och sen för att de är olagligt.

Haha jag såg det själv med egna ögon! han körde i 90 blev stressad när dom höll på, så han bromsa in för en kurva och körde omkull och smacka ett staket! hahah och du tror inte han försökte säga som det va och hur polisen hade gjort!? lycka till säger jag bara! 1 polis=10 vittnen, och dom var 2st! så de spelade ingen roll vad han sa!

fiddy på väg
tycker du inte ska oroa dig för polisen så mycket.. dom drar du på några sekunder med en fiddy.. fasst ifall du åker dit får du troligen indraget lemp och en fet böter!

fiddy på väg
Fredrik_orange sa:
Scotte sa:
Hej tänkte köpa en fiddy typ en mincross då, dom låter juh riktigt mkt men Vad Kan hända om polsien stoppar én? är det lätt o bara köra ifrån tänkte då köra lite på gatorna :) jag bor inte direkt i stan men inte direkt på landet
kolla på polisens hem sida.om jag vore du skulle jag köpa en 50 cc fiddy eu regga den som moppe sen trimmar du och sätter i en black box.
ja skulle tro att han vill ha nå mer att köra me än en 50s.. skulle rekomdera t.ex. 125 cc och att du bara kör in på en skogsväg OM nu polisen av någon jävla anledning skulle få för sej att ta sej en runda me snutbilen.. far å kör ingen bryr sig!

fiddy på väg
Swerin sa:
Blayquiz sa:
Swerin sa:

Haha jag såg det själv med egna ögon! han körde i 90 blev stressad när dom höll på, så han bromsa in för en kurva och körde omkull och smacka ett staket! hahah och du tror inte han försökte säga som det va och hur polisen hade gjort!? lycka till säger jag bara! 1 polis=10 vittnen, och dom var 2st! så de spelade ingen roll vad han sa!
Haha ja nu låter de annat. Han blev stressad och han körde av vägen och de var när han bromsa in. då säger ja bara, vilken sopa. få ta å träna upp stressen den där killen. haha

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp