[FILM]Hby Ski Team - Get Ready -08 Försläpp+vimeo

JWahlgren sa:
Den var helt galet skön, bland det bästa som jag har sett inom skidåkning!
Introt var riktigt lyckat och det öppnade suget för hela filmen och åkning och filmning var i världsklass!
Den här kommer jag se flera gånger om, haha
Kan bara hålla med, riktigt unikt intro som var riktigt roligt på samma gång. Bra variation av åkningen och redigeringen. 17:39; blev riktigt rädd där haha! :-)

Kruxelidux sa:
Men dra upp den på piratebay lr ngt?? går ju sjukt mkt snabbare med tanke på att Många kommer ladda!
Den idén är redan född, men jag vet inte hur man gör en torrent. Hur ska jag seeda den utan att jag har laddat ned den?

Ryan_Carlton sa:
Kruxelidux sa:
Men dra upp den på piratebay lr ngt?? går ju sjukt mkt snabbare med tanke på att Många kommer ladda!
Den idén är redan född, men jag vet inte hur man gör en torrent. Hur ska jag seeda den utan att jag har laddat ned den?
du har väl filmen på datorn?

Fett nice film för överigt, bra jobbat, guldstjärna till er!

Senast ändrad:
HBY skiteam har gjort det igen!!!
fyyfan va bra film, rolig, glad, sjuk åkning och en massa skidsug!!

introt <3
alltså de va nog de mest välgjorda amatör introt som freeride skådat.. kanske inte i secondhands klass.. men man kan inte jämföra!
sjukt roligt.. helt jäkla underbart! igenomtänka filmer blir mycke roligare att kika på!

sen hade vi hela filmen, riktigt bra upplägg.. skönt med snack mellan delarna! mycke skidglädje och en hel del goa klipp!
roligt med varierad åkning och många olika orter och åkare!

blev aldrig tråkig!

om man ska se tillbaka på "upp som en sol och ned som ett tunnbröd" som var den första filmen jag såg med er.. kan man ju se att ni utvecklats som åkare, personer och filmskapare!
på den tiden va ni bäst på freeride för er ålder.. ojamäes del skrevs ju nästan in i historieböckerna och jag satt å diggade med räddningspatrullen!!

ifall någon skulle posta den filmen idag... hahaha! undra vad de skulle bli för respons.. förmodligen en hel den h8ande!..
ni är ett bevis på det som hänt senaste åren.. UTVECKLING!
standarden för åkning, filmning och redigering har höjts som fasen
ni höjer fortfarande ribban!

tråkigt att det kanske är slut.. men ser fram emot flera filmer redan!
keep it up dudes!

10/10 för filmen, ett riktigt mästerverk!.. kommer nog se den ett antal gånger till innan jag tröttnar!

Riktigt riktigt bra. Som tidigare nämnts var inledningen kreativ och taggande. Enda lilla negativa var att man gärna hade sett mer klipp från Breckenbridge och Keystone.

MEn som sagt, RIKTIGT bra film.

jeppenator sa:
HBY skiteam har gjort det igen!!!
fyyfan va bra film, rolig, glad, sjuk åkning och en massa skidsug!!

introt <3
alltså de va nog de mest välgjorda amatör introt som freeride skådat.. kanske inte i secondhands klass.. men man kan inte jämföra!
sjukt roligt.. helt jäkla underbart! igenomtänka filmer blir mycke roligare att kika på!

sen hade vi hela filmen, riktigt bra upplägg.. skönt med snack mellan delarna! mycke skidglädje och en hel del goa klipp!
roligt med varierad åkning och många olika orter och åkare!

blev aldrig tråkig!

om man ska se tillbaka på "upp som en sol och ned som ett tunnbröd" som var den första filmen jag såg med er.. kan man ju se att ni utvecklats som åkare, personer och filmskapare!
på den tiden va ni bäst på freeride för er ålder.. ojamäes del skrevs ju nästan in i historieböckerna och jag satt å diggade med räddningspatrullen!!

ifall någon skulle posta den filmen idag... hahaha! undra vad de skulle bli för respons.. förmodligen en hel den h8ande!..
ni är ett bevis på det som hänt senaste åren.. UTVECKLING!
standarden för åkning, filmning och redigering har höjts som fasen
ni höjer fortfarande ribban!

tråkigt att det kanske är slut.. men ser fram emot flera filmer redan!
keep it up dudes!

10/10 för filmen, ett riktigt mästerverk!.. kommer nog se den ett antal gånger till innan jag tröttnar!
Tack jeppe :D <3

Oj. Wow. Snääääp. Vad ska man säga? Ja, i varje fall förväntade man sig absolut inte det här då man tankade hem filmen. "I was screaming like JJ Evans, DYNAMITE!". Förra årets film var riktigt bra, vad fan var det här? Ett jävla mästerverk. Oh ja. Introt, Enkelt, stiligt, helt jävla briljant. Vilken fantasi, och igenom tänkt. Märks att det inte var något ni hittade på i all hast, och om nu fallet var så har ni en jävla fantasi som gör bangers. Otroligt.

Sen Niklas Leek, hur gör han? Fy fan, lätt bästa amatörsegment jag sett i år. Kanske inte de värsta tricken man sett, MEN, vilken stil. Vilken jävla stil. Älskar femmorna alltså, och railsen, gudomligt. Åkningen genom hela filmen höll toppklass, inget snack om det. Alla var ruggigt bra. Och ni hade verkligen den där känslan i filmen, glädjen, precis som det är då man åker. Vårkänslan skulle jag säga, de bästa dagarna på året, hela filmen bara skriker om det! Tjo, man blev ju nästan tårögd.

Redigeringen, jotack, genomtänkt, inte alls många effekter, och det är ju helt fenomenalt. Enda jag skulle kunna klaga på var väl att ljuset blev aningen trist ibland, men det är ju en smaksak, själv föredrar jag lite mer dramastisk, FUSKljus, andra föredrar oredigerat, mycket väl gjort i alla fall. Schyssta segments med snacket, förstår dock inte riktigt vad micken gjorde där? Eller var den inkopplad? Fick en avslappnad känsla i varje fall.

Tack för en otrolig jävla film, det här är nog det bästa jag sett i forumet!

tio av tio brödrostar, ingen tvekan.

Måste bara stämma in med tidigare talare också, det suger att ni kanske "lägger ner" så att säga.

Senast ändrad:
theseb sa:
Oj. Wow. Snääääp. Vad ska man säga? Ja, i varje fall förväntade man sig absolut inte det här då man tankade hem filmen. "I was screaming like JJ Evans, JESUS CHRIST!". Förra årets film var riktigt bra, vad fan var det här? Ett jävla mästerverk. Oh ja. Introt, Enkelt, stiligt, helt jävla briljant. Vilken fantasi, och igenom tänkt. Märks att det inte var något ni hittade på i all hast, och om nu fallet var så har ni en jävla fantasi som gör bangers. Otroligt.

Sen Niklas Leek, hur gör han? Fy fan, lätt bästa amatörsegment jag sett i år. Kanske inte de värsta tricken man sett, MEN, vilken stil. Vilken jävla stil. Älskar femmorna alltså, och railsen, gudomligt. Åkningen genom hela filmen höll toppklass, inget snack om det. Alla var ruggigt bra. Och ni hade verkligen den där känslan i filmen, glädjen, precis som det är då man åker. Vårkänslan skulle jag säga, de bästa dagarna på året, hela filmen bara skriker om det! Tjo, man blev ju nästan tårögd.

Redigeringen, jotack, genomtänkt, inte alls många effekter, och det är ju helt fenomenalt. Enda jag skulle kunna klaga på var väl att ljuset blev aningen trist ibland, men det är ju en smaksak, själv föredrar jag lite mer dramastisk, FUSKljus, andra föredrar oredigerat, mycket väl gjort i alla fall. Schyssta segments med snacket, förstår dock inte riktigt vad micken gjorde där? Eller var den inkopplad? Fick en avslappnad känsla i varje fall.

Tack för en otrolig jävla film, det här är nog det bästa jag sett i forumet!

tio av tio brödrostar, ingen tvekan.

Måste bara stämma in med tidigare talare också, det suger att ni kanske "lägger ner" så att säga.
Tack:D Jo det kommer overkligt fuskljus när den "riktiga versionen" av filmen kommer!

när kommer vimeo versionen upp?gick inte och ladda ner från megayberupload..
måste se den, har ju fått så jäkla bra kommentarer;D

alltså varför kan jag inte ladda ner den från megaupload?:(. Och på vimeo är den privat :o.

så sjukt bra film ni borde göra som unp prod gör att sälja filmen

så sjuk åkning, åkningen är typ som i filmen stay fly

Sjukt nice film! Åkningen var på topp och redigeringen var grymm. Det var glädje (som det alltid är i era filmer) och den blev aldrig tråkig.

Hoppas ni inte lägger ner!.

sjukt bra! klart värd att ha på datan så man kan se den igen när man vill :)
fattar dock inte varför vi ska ha nått emot "försläppet"? :/

Riktigt najjs ;d bra redigering och åkning :P ;D hoppas ni fortsätter att göra filmer ;b

Stakars filip ghölin det läget är javligt obehagligt!!
Filmen var väldigt bra åkningen var varierande som alltid med hby...
Hoppas ni fortsätter med detta;)

Senast ändrad:
tack for alla kommentarer, forhoppningsvis borjar arbetet pa nasta ars film om 3 manader.

En film som gör att dagarna på ens arbete, som för övrigt består av att utveckla en trärasism där personen i fråga ska slänga fina träbitar i en säck och fula i en annan, känns kortare eftersom tittandet gör att man glömmer bort tiden och att man dessutom repeterar tittandet ett par gånger per dag kan inte kallas något annat än underbar. Och för er dyslektiker och mindre efterblivna som saknar förmågan att läsa mellan raderna så är Get Ready en sådan film. Jag önskar att jag också var som Tommie. Köra mycket switch, köra mycket framåt, köra mycket volter och ramla ofta..

jag tyckte inte att filmen va lika bra i år som dom andra åren. inte lika rolig o de kändes som att de va samma grejjer hela tiden.

Tillbaka
Topp