[film]Invisible skateboards

jeppenator

Aktiv medlem
Tjenare.. satt å heckade på msn idag då en polare som heter Emil länkade denna film.. Fyfan! säger jag bara.. bland de coolaste jag sett.. helt galet..

skulle vara roligt att veta hur detta gjordes och om det är möjligt att göra på Skidor?

dedär e med i en skatefilm jag har, e d inte så att dom har nånsåndära speciell fär på skatesen som man kan trixa om med i über redigeringsprogram?

Senast ändrad:
det du behöver är ett par skidor som är hel gröna. Om man kollar på filmen som heter yeah right så ser man i eftertexterna att skateboardarna är helt gröna...

Hur dom sedan har fått bort dom och lagt till skuggor under vet jag inte, men det är coolt

Detta är med i filmen "yeah right" förövrigt så är brädorna gröna (om jag inte missminner mig) fett coolt iaf :D

Giro sa:
det du behöver är ett par skidor som är hel gröna. Om man kollar på filmen som heter yeah right så ser man i eftertexterna att skateboardarna är helt gröna...

Hur dom sedan har fått bort dom och lagt till skuggor under vet jag inte, men det är coolt
aa, det är så dom gjort, sen har dom bara gjort typ;
1. Målat brädorna gröna
2. Lagt in i t.ex. Adobe premiere
3. Använt sig av Chroma key
4. Lagt in samma klipp iaf på timelinen på första och andra raden
5 Lagt in musiken i 3dje
haha, lite trött hoppas ni förstår, slarvigt svarat :D

Senast ändrad:
de är nog i after effects eller med hjälp an green key som dom gjort detta.. samma funktion som med green screen som dom gjort hela starwars med..

kanske?.. blev iallafall jävligt sugen att göra detta med ett par skidor

haha, undrar om mina gröna salomon spaceframe funkar :O

men jobbigt är ju att jag har gröna täckbyxor med, no legs style.. :P

Senast ändrad:
J-rockner sa:
jäklar det var bra gjort

ryan sheckler var ju med i filmen, en ung kille
Ryan Sheckler är annars inte alls med i yeah right, det är girl o choclate som gjort filmen och ryan körde för almost när den här filmen gjordes, nu kör han för plan B

filmen finns redan i OT tråden, eller nån sån tråd..

dessutom borde väl du jeppenator veta att sånna här filmer ska postas i officiella tråden för filmklipp :)

Senast redigerad av en moderator:
Deespin sa:
filmen finns redan i OT tråden, eller nån sån tråd..
Ok.. sorry för att jag inte bläddrar igenom OT trådens alla dryga 110 sidor för att se om filmen redan ligger uppe;)...

tänkte mera att de va en jäävligt grymt bra gjord grej som skulle va sjuukt cool på å göra på skidor

jajajaja jag vet.. men då chansen att folk ger mig en vettig beskrivning på hur detta gör är ca 100 ggr mindre om jag lägger de i den klistrade tråden som inte ens visas på startsidan så försöker jag faktiskt tänja lite på forumets regler.

förlåt :'(

det svåra är inte att få bort skateboarden, det svåra är att få in bakgrunden bakom det som skateboarden skymde.
Det är inte svårt att få bort bakgrunden på klipp som är filmade stilla. däremot klipp där kameran rör sig som på filmen..

jeppenator sa:
jajajaja jag vet.. men då chansen att folk ger mig en vettig beskrivning på hur detta gör är ca 100 ggr mindre om jag lägger de i den klistrade tråden som inte ens visas på startsidan så försöker jag faktiskt tänja lite på forumets regler.

förlåt :'(
Förlåt mig:) jag trodde att syftet med den här tråden var att visa upp filmen..

Jesper_Keskitalo sa:
Giro sa:

aa, det är så dom gjort, sen har dom bara gjort typ;
1. Målat brädorna gröna
2. Lagt in i t.ex. Adobe premiere
3. Använt sig av Chroma key
4. Lagt in samma klipp iaf på timelinen på första och andra raden
5 Lagt in musiken i 3dje
haha, lite trött hoppas ni förstår, slarvigt svarat :D
Jepp det där funkar! Det svåra med denna grejjen är att man måste filma EXAKT samma klipp två gånger. Sen är det bara att ha en grön/neonrosa bräda och köra.

Låten heter Murderers - John Frusciante
Gitarristen i Red hot chili peppers ;)

Senast ändrad:
Geez. gammal film...
Dock är det bland det bästa som gjorts i extremfilmväg om ni frågar mig.

För att klippa bort skateboardarna (fint ord) så har dom använt en specialkamera som "kommer ihåg" hur den har filmat, alltså hur den har rört sig, så först filmar dom sekvensen med skatearen, vars bräda som nämnts är grön. Sedan filmar kamera med hjälp av robotarm (hightec) exakt samma sekvens, fast utan åkaren. Sedan är det bara att lägga klippet utan skatearen under klippet med skatearen och klippa bort brädan.

nille sa:
För att klippa bort skateboardarna (fint ord) så har dom använt en specialkamera som "kommer ihåg" hur den har filmat, alltså hur den har rört sig, så först filmar dom sekvensen med skatearen, vars bräda som nämnts är grön. Sedan filmar kamera med hjälp av robotarm (hightec) exakt samma sekvens, fast utan åkaren. Sedan är det bara att lägga klippet utan skatearen under klippet med skatearen och klippa bort brädan.
Dett låter jääävligt dyrt.. finns det inget lättare sätt att grejja denhär effekten?

jeppenator sa:
nille sa:
Dett låter jääävligt dyrt.. finns det inget lättare sätt att grejja denhär effekten?
Du får va jävligt bra på att komma ihåg exakt hur du har filmat :D

det där känner jag igen.... juste!!!! det kommer från skatefilmen Yea Right. Girl skateboards ville göra något nyskapande. det är riktigt snyggt.

jeppenator sa:
nille sa:
sätta kameran på ett fast stativ utan rörelse :)

Senast ändrad:
precis marer :)

Det dyra i den filmen är dock introt, där dom använt en höghastighetskamera... helt sjukt snyggt och ofantligt dyrt :D

klart det går, med den tekniken kan du ju ta bort va du vill... krävs väl viss exprtis för attfå bra resultat men...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp