[film] jons uppvärmings åk i usopen m.m

henning21 sa:
OlaMelin sa:
henning21 sa:
Varför värma upp utan stavar när man ska ha dom typ nästa åk.
För att det just är ett uppvärmningsåk. Man ska bli varm i kroppen och man kan röra armarna friare utan stavar..
Men om stavarna inte är till fördel varför ens använda dom då?
För att det är en uppvärmning där kroppen ska vakna till liv dvs komma igång fysiskt, få lite puls. Då kvittar det egentligen om tricken sitter eller inte och det är friare att röra sig om man lägger stavarna.

Hjalle_S sa:
Ahh, jo, men har hört från folk som har vart borta i USA att alla kidsen där kör utan stavar. Så det kommer nog.
Precis som du själv säger, alla kidsen. Det är proffsens trender som genererar i att kidsen apar efter. Trick, kläder, skidor mm. Lista kan göras lång. Därav sponsring!

Om man títtar på den andra länken som Myrre länkade till [ http://www.skifilm.no ] och sen trycker vidare till klippet vid namn "Shredding in Colorado" så ser man att Jon kör med stavar.

apropå det här med att inte ha några stavar på followcamen ska han ju bara ha props för det. förmodligen den enda som gör sw unnatty 10 utan stavar. lättare att ta grabs men annars är det svårare...

edit: fan vad alla i shreddin colorado-filmen utvecklat sin stil jämfört med förra säsongen.

Senast ändrad:
web_9.jpg

äckligt gap rail i us open coursen!

det blir sjuk skillnat tycker jag personligen. jag menar inte snurrandet utan kontrollen av åkningen. smaksak antagligen

fick de o funka, fan va fett med sista "kangaroo"n. snygg 10 också och sw 5.

Jon försöker märka ut sig igen, nu med utan stavar... förstår inte varför? du kan man ju börja köra freestyle istället, vad fan är sporten på väg??

igentligen behövs inte stavar, de enda syfte jag tycker de fyller är att staka sig till liften... Jag kör ibland utan stavar när jag kör pist

jävlar kangaroo 10! tips, pausa och klicka fram med dom två små pilarna så ser man tydligt att det är avsiktligt!

Sjogras sa:
jävlar kangaroo 10! tips, pausa och klicka fram med dom två små pilarna så ser man tydligt att det är avsiktligt!
Klart som f*n att det är avsiktligt. Man kastar sig inte ut från en kicker i 50 km/h och ska färdas 25 meter och känna när man är halvvägs: Jag snurrar ett extra varv

Senast ändrad:
Haha, orka prat om utan stavar... På NS sa dom att han höll på att preppa hoppen, därav inga stavar.
Inte alls säkert att det är avsiktigt med kangaroo10a, det blir ju 180 grader extra just när han ramlar, dock svårt att se pga den dåliga kvalitén.

henning21 sa:
Olamelin om det är så himmla bra att köra utan stavar varför används dom nu då?
Men gaaaah. Läs vad jag skriver! Kroppen kan röra sig friare utan stavar och när kroppen kan röra sig friare används fler muskler och pulsen & kroppstemperaturen ökar -> man blir uppvärmd.
Försök du hitta någonstans där jag skriver att det är bättre att köra utan stavar i tävlingssyfte.

Senast ändrad:
De verkar vara en bra sida, bara att mitt skitbreband eller va de e gör så att ja inte kan titta, men snart kanske...

haha, ganska kul intervju i slutet av slopestylefilmen på skifilm.no

Tillbaka
Topp