[Film] JulEdit (HD)

paffare

Medlem
[Film] JulEdit (HD)
Så, nu har jag klippt ihop det vi har filmat under julovet. En relativt kort edit med klipp från min tomt och hammarbybacken (lite flippar). Jag har lagt upp den i HD(109 mb) och icke hd(36 mb) ifall man inte orkar vänta så länge. Kommentera :D

http://hosted.filefront.com/paffare/

//The Wannabees Productions

Senast ändrad:
[Film] JulEdit (HD)
JoakimS sa:
Skön film har ni snö i sthlm nu? :)
Nepp, ingen snö... Det ligger ju lite kanonsnö i hammarbybacken. När vi körde på min tomt skrapade vi all frost från mitt tak, som är platt. Då hade det varit minus i nån vecka ialafall och hade kommit 2mm snö just där jag bor. Så det räckte till inrun och en kick.

[Film] JulEdit (HD)
vore nice med skidor längre än blades!
men rätt skön film i alla fall, hives är bra grejer!

[Film] JulEdit (HD)
Skön film duudes! Varierad och annorlunda låtval, tummen upp!
Dock, vad har ni för kamera? Vitbalansen förändrades genom filmen så
var noga med att "berätta" för kameran vad "vitt" är i olika förhållanden.

/Gustav

[Film] JulEdit (HD)
frandfors sa:

/Gustav
Vi använder min Canon HV-20. Jag tror jag ställde in viktballansen när vi började filma, men man måste ju ändra viktbalansen när ljuset ändras. Jag glömde helt enkelt bort de:P
EDIT:
Nu när jag kollade på filmen så kunde jag inte se något ställe där viktbalansen var fel? Däremot så blev snön aldeles för ljus när vi filmade med staden som bakgrund. Kameran ställde antagligen in sig på staden istället för kicken. Nu har jag iallafall lärt mig hur man ställer in manuell Slutartid så det kommer bli bättre i framtiden.

Senast ändrad:
[Film] JulEdit (HD)
den va niiice.. rolig åkning.. kanske inte så mycket snö.. men alltid nått!
killen i gröna brallor va duktig.. men han borde skaffa längre skidor..såg nästan ut som han åkte snowblades? :/

annars feeett :D
kör hårt å fortsätt med filmandet å redigerandet.. ni är duktiga

[Film] JulEdit (HD)
paffare sa:
frandfors sa:

/Gustav
Vi använder min Canon HV-20. Jag tror jag ställde in viktballansen när vi började filma, men man måste ju ändra viktbalansen när ljuset ändras. Jag glömde helt enkelt bort de:P
EDIT:
Nu när jag kollade på filmen så kunde jag inte se något ställe där viktbalansen var fel? Däremot så blev snön aldeles för ljus när vi filmade med staden som bakgrund. Kameran ställde antagligen in sig på staden istället för kicken. Nu har jag iallafall lärt mig hur man ställer in manuell Slutartid så det kommer bli bättre i framtiden.
Jo, snön är stundtals gråaktig. Så ser inte snö ut :)

[Film] JulEdit (HD)
paffare sa:
frandfors sa:

/Gustav
Vi använder min Canon HV-20. Jag tror jag ställde in vitballansen när vi började filma, men man måste ju ändra viktbalansen när ljuset ändras. Jag glömde helt enkelt bort de:P
EDIT:
Nu när jag kollade på filmen så kunde jag inte se något ställe där vitbalansen var fel? Däremot så blev snön aldeles för ljus när vi filmade med staden som bakgrund. Kameran ställde antagligen in sig på staden istället för kicken. Nu har jag iallafall lärt mig hur man ställer in manuell Slutartid så det kommer bli bättre i framtiden.
Det viktigaste är ju att du låser de manuella inställningarna, då blir ljuset likadant vare sig du filmar med bakrund eller nära bilder. Sen så slutartiden är lite onödig att hålla på att ändra, man spelar in på 1/50 oavsett ljus om du inte filmar i extrema mörk/ljusnyanser.
Det är standard iaf och funkar perfekt.

Tillbaka
Topp