Jag håller med Ojamae...
- Använd stativ då ni filmar, det skakar för mycket! Om ni har ett stativ, hiva det åt fanders för det suger!
- Om ni filmar friåkning med mycket dropp och liknande, se till att bara ta med bra dropp. Ta inte med halvbra dropp som personen ifråga knappt klarar sig upp efter. Klarar personen inte att droppa feta klippor, visa bara åkningen.
- Om ni filmar friåkning med mycket brant och "stor" åkning se till att det ni har är bra brant och stor åkning, inte mesåkning med mycket sladdande och bromssvängar och häng i pjäxorna. Är det öppen terräng med ett flackt dropp/långt flyg se till att ösa på och tagga till lite inför kameran. Ingen vill se på mesåkning!
För att sammanfatta mina tips, har ni inget bra att visa, visa det inte! Iaf. inte till en större skara. Visst är det kul att göra en film om säsongen, men är det mest i plojsyfte skall den stanna mellan säsongarpolarna...
Jag tycker att hälften av åkarna inte borde ha varit med, tyvärr. För dålig åkskicklighet och lite för mycket rädsla. Säsongande skall göras för skidåkningens skull, inte med tänket: "Vi åker ned till Österrike och dricker massa Jäger/Fernet, och om vi får tid över så kanske vi kan lära oss att åka skidor...".
Du Yutta/Fredrik hör som tur nog till en av dem som körde på lite mer och åkte riktigt bra stundtals, så du kan gå ifrån datorn med huvet högt!