-FILM- Swedification 2 - White Magic

Nenne

Ny medlem
Releasefesten är över, groupiesarna har gått hem och dimman har lagt sig, och nu är det dags för Freeride att ta del av det, typ.

Inspelad i BadGastein med omnejd under säsongen 05/06

Gå in på http://www.gertzell.se och ladda ner den redan idag :)

321 mb, 34 min

Enjoy!

Senast ändrad:
Inte världens bästa server vet :) Men vet en del som tankar den just nu, den pallar nog ite trycket...

redrum sa:
ja.. iallafall på dom andra swedificationfilmerna
Hehe finns bara en innan :) Fast du kanske har sett bidraget till tävlingen o då blir det ju 2...jaja.

Men ja, vi kör me det gamla klassiska citatet: "Jag är mer en freerider än jibber..."

Senast ändrad:
Jag håller med Ojamae...

- Använd stativ då ni filmar, det skakar för mycket! Om ni har ett stativ, hiva det åt fanders för det suger!
- Om ni filmar friåkning med mycket dropp och liknande, se till att bara ta med bra dropp. Ta inte med halvbra dropp som personen ifråga knappt klarar sig upp efter. Klarar personen inte att droppa feta klippor, visa bara åkningen.
- Om ni filmar friåkning med mycket brant och "stor" åkning se till att det ni har är bra brant och stor åkning, inte mesåkning med mycket sladdande och bromssvängar och häng i pjäxorna. Är det öppen terräng med ett flackt dropp/långt flyg se till att ösa på och tagga till lite inför kameran. Ingen vill se på mesåkning!

För att sammanfatta mina tips, har ni inget bra att visa, visa det inte! Iaf. inte till en större skara. Visst är det kul att göra en film om säsongen, men är det mest i plojsyfte skall den stanna mellan säsongarpolarna...

Jag tycker att hälften av åkarna inte borde ha varit med, tyvärr. För dålig åkskicklighet och lite för mycket rädsla. Säsongande skall göras för skidåkningens skull, inte med tänket: "Vi åker ned till Österrike och dricker massa Jäger/Fernet, och om vi får tid över så kanske vi kan lära oss att åka skidor...".
Du Yutta/Fredrik hör som tur nog till en av dem som körde på lite mer och åkte riktigt bra stundtals, så du kan gå ifrån datorn med huvet högt!

Carled sa:
Jag håller med Ojamae...

- Använd stativ då ni filmar, det skakar för mycket! Om ni har ett stativ, hiva det åt fanders för det suger!
Vi hade ett sletet stativ, men vi pallade aldrig använda det, eftersom det tar sån tid o e så tradigt att fälla upp o ihop :) Men visst blir det sjukt mkt bättre med stativ.

Carled sa:
- Om ni filmar friåkning med mycket dropp och liknande, se till att bara ta med bra dropp. Ta inte med halvbra dropp som personen ifråga knappt klarar sig upp efter. Klarar personen inte att droppa feta klippor, visa bara åkningen.
Hade man filmat varje gång man åkte så hade kvaliten kunnat bli bättre, poängen är att de är en bummarfilm, o man pallar inte filma så mycket, man vill bara åka :)

Carled sa:
- Om ni filmar friåkning med mycket brant och \"stor\" åkning se till att det ni har är bra brant och stor åkning, inte mesåkning med mycket sladdande och bromssvängar och häng i pjäxorna. Är det öppen terräng med ett flackt dropp/långt flyg se till att ösa på och tagga till lite inför kameran. Ingen vill se på mesåkning!
Det tradiga är att i Badgastein finns ingen brant o bra åknining :) Vad gäller mesåkning så är vi glada amatörer och vissa har inte rökt/åkt tillräckligt för att kunna göra tokladd :)

Carled sa:
Jag tycker att hälften av åkarna inte borde ha varit med, tyvärr. För dålig åkskicklighet och lite för mycket rädsla. Säsongande skall göras för skidåkningens skull, inte med tänket: \"Vi åker ned till Österrike och dricker massa Jäger/Fernet, och om vi får tid över så kanske vi kan lära oss att åka skidor...\".
Med tanke på antal Barbummare som finns i BG tillhörde nog vi mer åt den seriösare skaran :) Måste me tillägga att alla kommer från Skåne, samt Göteborg, så vi har lixom inte förutsättningarna på vår sida direkt :)

Carled sa:
Du Yutta/Fredrik hör som tur nog till en av dem som körde på lite mer och åkte riktigt bra stundtals, så du kan gå ifrån datorn med huvet högt!
Tack :)

Bra att du förklarar förutsättningarna. Det blev ändå bra för att vara BG, barbummare och dåligt stativ... ;-) Nu har ju 3:an alla förutsättningar för att bli grym!

Tycker inte det finns något som helst negativt med att folk gör sina egna filmer även om det inte är free radicals-klass... Enbart kul att se! Mer puderfilm åt folket!

En välkammad bena kan ge ett mycket gott intryck vid en första kontakt med en ny vänskap eller dylikt. Angående byxor vet jag inte mycket om höftplacering, dock skall byxorna i fråga ha slag, vare sig det är chinos eller av denimtyp.

Skämt åsido...

Man kanske har blivit lite bortskämd med bra filmer... De senaste filmerna jag har sett har varit Hit List, Tangerine Dream, Show and Prove och 4th Street. Inte konstigt att man får en skev "verklighetsbild".

Tillbaka
Topp