Filmkamera på gång

JerryOijer

Medlem
Filmkamera på gång
Hej! Jag har tänkt köpa en filmkamera som man kan få riktigt bra kvalla fast inte behöver bry sig om så mycket inställningar. Priset får ligga på ca 10,000 kr.

Filmkamera på gång
Cannon 550D, överlägset bra kvallite och man kan byta objektiv på den vilket man inte kan på en vanlig filmkare. sen kan man också fota jäkligt bra med den och den går loss på typ 8000:-, denna edit är bland annat filmad med en sådan så får du se hur bra de blir:

21869

Dock är det ju lite svårt med inställningar men man lär dig det om man använder den och frågar någon som kan. Att köra automatiska inställningar brukar aldrig bli riktigt bra på någon kamera utan att ställa in allt själv blir oftast mycket mycket snyggare.

om du inte vill ha en sån så kan jag inte tipsa om något annat men finns säkert massor med folk i forumet som har bra tips!
/jeppe

Filmkamera på gång
Okej tack så mycket jeppe! Jag har en nikon d5000 men det blir ändå så dålig kvalla. Skulle jag kanske ha köpt ett nytt objektiv till den ist? Också får jag försöka lära mig lite bättre med inställningar och sånt helt enkel.
/Jerry

Filmkamera på gång
Har en Panasonic HDC TM700, Sjuuukt nöjd :D kan spela in 50P på full HD. Asbra manuella möjligheter men man kan även köra på auto. Datan har fuckat så jag han bara rendera ett kameratest från första dan:

Tillbaka
Topp