Filmkamera

Hampus_H

Medlem
Filmkamera
Tjenare, jag fyller snart år och tänkte önska mig en filmkamera!
Ska ha den till att filma lite stundsmatta och skidor.
Vet ni nån kamera sort som inte är så märkvärdig, ingen dyr kamera utan en för kanska 2 - 3k.
Har en digitalkamera nu men kvallan blir ju så sjukt dålig!
Så skulle va shysst om någon kunde länka någon kamera :)

Filmkamera
kolla på www.cyberphoto.se! dem har bra priser, snabb leverans och man får en snickers på köpet! :) och det är väldigt bra kundservice!.. jag fick även med ett fisheye!

ja köpte en canon hf 100... en full hd-kamera,, kanske inte riktigit i den prisklassen du hade tänkt, men spara hellre och köp något bra ist för att köpa nytt varje år!

jag är sjukt nöjd med den,,,,jag kan värkligen rekomendera den!

aja.. hoppas du hittar nått där iaf .. peace

Senast ändrad:
Filmkamera
DV= videoband, om du har filmat i en timma, tar det 1 timma att föra över till datorn.
DVD=har ingen erfarenhet, men det är en liten dvd skiva, dock hört att band är mer populärt än skiva.
Hårddisk=ja du hör ju själv, en hårddisk.. inte det bästa att ha i backen, då den kan gå sönder ganska lätt vid filmning av skidåkning. Och ifall den skulle gå sönder är allt material borta. Men det går ju relativt snabbt att föra över till dator! dock inget ja rekomenderar..
Minneskort=Ett litet kort som du sätter in i kameran.. absolut det bästa att ha i backen, då det håller bäst, överförningen går snabbt, du kan även skicka kortet i ett kuvert ifall du har glömmt det någonstans eller tappat bort det och någon hittar det.. osv.osv.osv...osv...

Senast ändrad:
Filmkamera
Hårddisk eller minneskort borde väll vara lättast att få in på datorn, men hårddisk kan fucka sig om du t.ex tappar kameran m.m... DV band är väll de bästa igentligen..

Panasonic nv-gs modellerna är bra..

Senast ändrad:
Filmkamera
Köp mini dv skulle jag säga. För utifrån dagens priser och det priset som du tänker på så får du inte en så snabb hårddisk som du skulle vilja ha. Vilket gör att du kan förlora väldigt mycket kvalitet om du inte är säker på vad du köper. Mini Dv är det bästa idag för att slippa få så mycket kvalitets försämring som möjligt. Samtidigt så rekommenderar jag dig att köpa en kamera med 3ccd kort för att få bättre färger. Det gör mycket mer än vad man tror och lägga till 2000kr för att få 3ccd i din kamera.

lycka till med ditt köp!

Filmkamera
Jag har en Canon FS100 och beställt den just från Cyberphoto så jag kan rekomendera den varmt den är väldigt lätthanterlig med många finneser och film kvallan är extremt bra för den pris klassen. mycket bra kamera ! det som är bra med minnes kort är att det inte fuckar upp sig så lätt som hårdisk eller annat gör så om du ska anväda den i backen och på studsmatta är det nog det bästa med minneskort :D

Filmkamera
Vi är ett gäng som köpte en Panasonic sw20 här i dagarna för att ha till att filma lite i skidbacken! Har inte testat den själv än så kan inte ge något omdömmde men av det jag läst så verkar det vara en helt ok kamera. Kanske inte är lika bra filmkvalité som du får med tex Canon FS100, men det jag gillade med sw20:n är att den tål lite stryk, fall från 1,2m och är vattentät ner till 1,5m! Så ska man filma i lite mer extrema miljöer verkar det som en bra kamera. Tåls ju alltid att kolla upp i alla fall. Såg även en kille som använt kameran som hjälmkamera då den är väldigt liten.

Filmkamera
Tillbaka
Topp