Finns där gym i St Anton?

Isberg

Ny medlem
Tja igen!
Tänkte bara höra ifall någon av er som varit i St Anton vet om där finns något gym?

Tack på förhand
Ciao

Det finns berg. Kan användas som gym men roligare. Gym finns i många svenska städer om du föredrar det. Då slipper man också resekostnaden.

Fan det är dyrt att gymma i alperna!

Vi betala en månadskostnad på 65-70 euro för att gymma på ett relativt dåligt gym i Bourg st Maurice. Många roliga karaktärer som pinna omkring där dock. Ägaren var en gammal mr Universum (1992 tror jag det var) så man var inte så häftig när han börja köra!

helt ärligt, jag förstår inte. åker ni ner med alldeles för mycket pengar att bränna, eller ger ni inte tillräckligt mycket på berget? eller har jag helt enkelt förlorat slaget måns vs. gymkulturen?

helt ärligt, i mitt fall så la vi inte så mycket pengar på sprit, restaurang etc. Jobbade hårt hemma = inget jobb där nere. Vilket innebar rätt mycket fritid, gymmet är bra att slå ihjäl tid på. Vad är problemet?

"Åker ni ner med alldeles för mycket pengar att bränna, eller ger ni inte tillräckligt mycket på berget?"

Alltså, skärpning..
Jo det körs väl rätt hårt, men 1:
Försök intala mig att du spenderar 7h/dag på berget en hel säsong.
2: Styrketräning utvecklar din fysiska förmåga, du blir starkare, orkar mer (med rätt träning), har detta nån negativ inverkan?

skärpning hit å skärpning dit, vem är du att utdela skärpningar?
nä, jag antar att det blir mitt tredje alternativ, jag har förlorat slaget.

Ge dom vad dom tal, Mr Skoglund. Hade Isberg (som nog har en del tid att sla ihjäl eftersom han aker ner i början av november, se annat inlägg fran Isberg om Stanton) fragat efter nan sjysst bar sa hade HARS och co. gladeligen tippsat fingrarna av sig. Men som Mr Skoglund sa riktigt papekar sa är det väl bara bra om man gar pa gym. Styrketräning har sa mycket mer med skidakning att göra än ett gäng barrundor.
OCH man orkar inte aka varje dag...
Förresten sa är det väl sjysst med pengar. Hade jag tillräckligt skulle jag stänga av en ort en hel vinter bara för att ha pudret för mig själv...

haha, nixnivis, det var sista gången jag hjälpte dig med att förstå svenska. för övrigt har jag inte sagt ett ord om att bränna pengar på dricka.

Inget personligt HARS men visst kan man ga pa gym utan att skämmas, eller...? och tack för vetandet om fjällen och allt.

[En som var med Skoglund i LA]
Visdomsord: För att bevisa besök på berget är det all idé att efterlikna det.
Va fan, har man bränt ett par månader i alperna vill man ju komma hem
till den svenska sommaren som en viking. Hoppa i badbrallorna, chilla på
stranden och berätta för damerna om de berg man våldtog...allt detta utan
att behöva stå bakom ett parasoll för man skäms för sin sönderkrökade och
nudelliknande kropp.

Nu den seriösa(?) delen av detta inlägg.

Träning dör ingen av.
Har man inte provat så kan jag intyga att styreträning är jäkligt nice. Kroppen
får sig en riktig genomkörare. Efteråt känns det riktigt riktigt skönt. För egen
del får det mig att sova bättre, äta bätte. Det sistnämnda kna vara jävligt inviduellt.
Där vi gymmade hade vi en skicross åkare som tillhör eliten. Gymmet kan vara en bra hjälp!
Sen tror jag bestämt Skoglund har lite fel, men vem fan har inte det? Jag syftar på Mr U..han fick
titlen -98. Ni kan ju anteckna..eller skita i det ;)

Keep on riding strong!!

Man hittar dom till slut. Jobar man hårt, åker stort, spanar på brudar från Ungern med mycket pengar i bikinin så träffar man dem till slut.

Det räcker så.

F.. va kul det kan bli att läsa forums inlägg som verkligen totalt spårar ur i en massa, mer eller mindre agris mellan folk som får för sig att kritisera saker man inte själv hade tyckt eller gjort... men men.. Det är ju tur att det är någon som får den tredje sortens forumfolk att inte ha tråkigt under skollektionernas sena timmar...

/freestajl

Nä nu måste jag syna Jonny-Bademeister-Hardcore :-) Enda sättet att lära känna den där sura fan (Roland) är att jobba i bastun (bokstavligen) :-)

Skulle jag kunna gå in och låna den här tråden 1 sekund? bra, tack.

Då kör vi en liten fråga:
Finns det nåt gym i närheten av Chamonix Sud? priser?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp