Fira jul & nyår i alperna

johannase

Ny medlem
Hej!

Jag undrar om det är någon som har goda erfarenheter av att fira jul / nyår i alperna? var är det bra chanser för mycket snö och samtidigt lite puls i nöjeslivet?

var är det inte puls under nyår är nog fråga? :) Du skulle nog kunna åka till vilken by som helst under ny år och det är party så länge det finns en bar :) men jul och efter ny år kan vara lite dött! säkra kort är ju de största orterna behöver inte droppa dem.
Om du vill ha snö så borde jag kolla på puder säkra områden generellt sätt. För av erfarenhet kan ju julen vara lite tight på snö, men dock har det snöat de senaste 1 jan för mig alperna...
Men jag skulle säga Kitzbühl om du åker i pisten.
Alt engelberg

Snö e nog ingen fara! enda nackdelen är att de brukar vara mycket kallare än under februari....
nyår e de självklart fest överallt :)) firade nyår i Tignes förra året, där e bl.a. alpernas största nyårsfirande

Se upp för raketer på nyårsafton. Jag menar allvar, de kommer från alla håll och de har ingen som helst respekt för dem. Det positiva i det hela är ju annars att alla är ute och skjuter och vacker blir det. Men se upp! :)

Tillbaka
Topp