Alexanderlovgren
Medlem
Fischer ranger 102 rosa
Någon som har ett par eller vet någon butik som säljer ett par rosa Fischer ranger 102 i längd 184?
Nä nu har jag bara dessaLåter bra! Tror 184 är slut :/ kör du på två par av de alltså?
Kan bara hålla med om att frammontering är att förorda på 102:orna. Själv kör jag +2 på mina 184 och är sjukt nöjd med hur skidan beter sig. Klarar allt galant utom möjligen riktigt rktigt djup och lite tyngre snö i kombination med flack lutning. Då kan dom kännas lite små och men får vara noga med tekniken men funkar absolut fortfarandeJa jag tror som sagt Åre Skidsport har iallfall sist jag var inne sen beror på längd mm. Kör på 184 samt mina andra par faktiskt dessa rosa och då flyttade jag fram bidningen 1,5 cm blev sjukt bra.. En grymt rolig kvick skida blev ännu roligareKan ju flytta mer men turar mycket så försökte hitta någon kompromiss där
![]()
Kan bara hålla med om att frammontering är att förorda på 102:orna. Själv kör jag +2 på mina 184 och är sjukt nöjd med hur skidan beter sig. Klarar allt galant utom möjligen riktigt rktigt djup och lite tyngre snö i kombination med flack lutning. Då kan dom kännas lite små och men får vara noga med tekniken men funkar absolut fortfarande
Överlag rejält överaskad över hur mycket skidan klarar, då jag i många år åkte enbart med klart bredare och längre lagg. Fartstabil och lekfull, verkligen en one-quiver skida.
Enforcer känns som en brutal stridsvagn och slukar det mesta och grym i pisten samt inget fel på det, men i mina ögen väldigt tråkig händelselös skida (beroende vad man vill ha ut av dem såklart)Härligt med en tråd gällande Ranger 102.
Någon som kan göra jämförelser mot Nordica Enforcer 100?
Sugen på att byta efter 5år på Nordican som jag upplever som för hård och stum under foten. Samtidigt vill jag inte tappa den tighta svängradien (R16.5m, 177cm) eller dess förmåga att äta upp allt som kommer i dess väg speciellt då pist och offpist börjar bli uppkörd.
Var rädd att detta svar skulle komma då det kommer kosta mig några tusenlapparEnforcer känns som en brutal stridsvagn och slukar det mesta och grym i pisten samt inget fel på det, men i mina ögen väldigt tråkig händelselös skida (beroende vad man vill ha ut av dem såklart)Går inte jämföra med Fischer ranger, sjukt mycket poppigare, snärtigare och kvickare tycker jag även. Händer lite när man utmanar den men samtidigt trots detta väldigt stabil i hög fart det just denna kombo jag sökt och uppskattar mest på just denna skida
Få skidor som har, iallfall av alla jag testat innan jag köpte dessa, innan körde jag på QST 106. Också bra och roliga men inte lika stabila i hög fart!
Samt åter Enforcer är grym skida men för mig lite "könlös" och tyngre (turar rätt mycket).
Ha ha, ja det där känner jag igen ;-)Var rädd att detta svar skulle komma då det kommer kosta mig några tusenlapparMen det bekräftar min bild och det är dags att genomföra skilsmässan!
Får man köpa ett par?