Fischer Watea 94

Bender

Medlem
Fischer Watea 94
Spanar lite efter en skida som går att använda över hela berget och har fastnat lite för Watea 94. Är det någon som har erfarenhet av dessa och kan berätta hur dom är?

Har läst en del här på forumet om Watea 101 som verkar vara en uppskattad skida. Någon som vet om skidorna är lika varandra?

Har också läst tidigare om att Fischer hade kvalitetsproblem på sina freeride skidor.
Är detta något som stämmer och isåfall har dom fortfarande problem?

Tacksam för svar.

Fischer Watea 94
Tjena! Jag köpte ett par Watea 94 (186 cm) till denna säsong, har än så länge hunnit åka en snösnål vecka i Åre över nyår. Jag är 183 cm lång och väger 68 kg (ganska lite alltså). Har stor skidvana, främst av portar och käppar, men på senare år har jag sökt mig mer och mer utanför pisten därför sökte jag en reltivt mjuk skida (då jag väger ganska lite) som fungerar i offpisten (har även ett par pisträcers att åka runt på men eftersom watean är nyinköpt kunde jag inte låta bli att åka in dem under nyårshelgen).

Jag kan bara konstatera att Watean är en mycket lekfull skida som går bra i pisten (kunde som sagt inte bedömma offpisten då det var dåligt med snö). Skidan är lekfull och förhållandevis svängvillig trots att de är 94 mm breda, jag var först orolig att det skulle bli svårsvängt och trögt i pisten, men hittills är jag mycket nöjd! Dock noterade jag att i höga hastigheter blev skidan lite ostabil, men de va bara en utmaning att försöka kontrolera dem ;)

Om du vill ha en skida som går att åka i pisten och samtidigt kunna ta dig runt på hela berget, och har undefär samma fysiska förutsättningar som mig, så kan jag rekomendera Watean

Tillbaka
Topp